Blar i Student papers på tittel
Viser treff 400-419 av 2872
-
Debt Issuance and Engagement in Earnings Management for U.S. Public Firms: A Study of Occurrence and Market Reactions From a Heterogeneous Debt Perspective
(Master thesis, 2021)This thesis analyzes the relationship between earnings management and debt issuance and further addresses to what extent the market is able to detect earnings being managed in conjunction with debt issuance. It contributes ... -
Debt Specialization In The Nordic
(Master thesis, 2023)This paper presents a comprehensive comparative analysis of the Nordic public debt market and the U.S. public debt market. By examining key firm characteristics that help explain trends in debt specialization, we provide ... -
Decision making and uncertainty: how does degree of responsibility influence communicated uncertainty about a choice
(Master thesis, 2022)This study aims to investigate how people in a choice situation framed as a loss communicate uncertainty to others, both during the decision making process and after the outcome is known. We looked at how people communicate ... -
Decision-making in online retailing : The effect of payment solutions on cognitive dissonance and brand attitude
(Master thesis, 2017)The growing consumer debt in many western countries is a major concern for the economy. In the meantime, online retailers are growing in number and are offering multiple payment solutions, many of which include delaying ... -
Deeyah Khan
(Master thesis, 2023)Deeyah Khan er en prisbelønnet filmskaper og en sterk talskvinne som fremmer likestilling og bekjemper diskriminering gjennom sine dokumentarfilmer. I vår prosjektoppgave om Deeyah Khan har vi sett på ulike teorier og ... -
Degree of Active Management and Performance of Storebrand’s ESG-labeled Mutual Funds
(Master thesis, 2022)This thesis investigates whether Storebrand’s ESG labeled mutual funds can outperform their benchmarks, and how likely that is. We analyze five active mutual funds that have high scores on Storebrand’s proprietary ... -
Del opplevelsen! En kommunikasjonskampanje for SF Kino
(Bachelor thesis, 2016)I denne oppgaven presenteres en kommunikasjonskampanje med hensikt å minimere spriket mellom planlagte kinobesøk, og gjennomført besøk i målgruppen gutter og jenter 16-19 år i Skedsmo kommune. I første del av oppgaven ... -
Delingsøkonomi
(Bachelor thesis, 2017)Hensikten med denne oppgaven er å kartlegge holdning og kjøpsatferd i forhold til delingsøkonomi. Problemstillingen vår lyder som følger: hva er sammenhengen mellom holdning til delingsøkonomi og tilhørende kjøpsatferd? ... -
Delingsøkonomi og endring av tradisjonelle forretningsmodeller
(Bachelor thesis, 2016)Fremveksten av delingsøkonomien har ført til disruptive endringer og legger press på tradisjonelle forretningsmodellers evne til omstilling. I tillegg har bedrifter i større grad enn tidligere et kontinuerlig behov for ... -
Delt skjerm vs Fullskjerm opp mot irritasjon
(Bachelor thesis, 2023)I dag benytter flere TV-kanaler i Norge seg av det nye formatet som deler skjermen i to. Hensikten er å kunne vise reklame uten å måtte avbryte det redaksjonelle innholdet fullstendig. I dag blir det brukt under direktesendte ... -
Deltid - en trussel for velferden?
(Bachelor thesis, 2018)Oppgaven tar sikte på å undersøke deltidsfenomenet i Norge og Norden, med særlig fokus på kvinners deltagelse i det kjønnsdelte arbeidsmarkedet. Mikroøkonomisk teori forklarer valg av antall arbeidstimer med nytteforho ... -
Den digitale musikkbransje: korleis kan nye artistar dra nytte av digitaliseringa for å påverke kjøpsåtferda til forbrukaren?
(Bachelor thesis, 2017)Bacheloroppgåva omhandlar den digitale musikkbransje og fokuset er retta mot korleis ein som ny artist kan dra nytte av digitaliseringa for å nå ut til forbrukaren. Oppgåva har to hovudemne. Fyrste emne er forbrukaråtferd ... -
Den frivillige helt?
(Master thesis, 2022)Detter er en oppgave skrevet i masterstudiet, ledelse, makt og mening, ved BI. Dette kurset er mitt avsluttende fag i min mastergrad ved BI. Forventningene var store i forhold til dette kurset, og det har vært overaskende ... -
Den fysiske markedsplassen sin fremtid i Star Tour
(Bachelor thesis, 2010-01-22)Denne oppgavebesvarelsen består av fem kapitler. I oppgavebesvarelsen har vi på vegne av Star Tour tatt for oss turoperatørenes kritiske ståsted når det gjelder den fysiske markedsplassen sin fremtid. Den første oppgavedelen ... -
Den hybride arbeidshverdagen - hva med tillit og kontroll?
(Bachelor thesis, 2022)Temaet for denne oppgaven er å se på hvordan den økte bruken av hybride kontorløsninger påvirker lederes tillit og behov for kontroll av ansatte. Problemstillingen er: Hvordan påvirker den økte bruken av hybride ... -
Den inverterte rentekurven: en pålitelig indikator for økonomisk nedgang
(Bachelor thesis, 2023)I denne oppgaven undersøker vi om terminspredningen i det amerikanske penge- og obligasjonsmarkedet kan brukes til å forutsi en resesjon. Vi begynner med en grundig gjennomgang av pengemarkedet og obligasjonsmarkedet, ... -
Den moderne musikkfestival
(Bachelor thesis, 2019)Vår bacheloroppgave er utarbeidet for å synliggjøre hvilke usikkerhetsmomenter som kan påvirke utfallet av en moderne, kommersiell musikkfestival, og hvordan festivalledelsen bør handle for at disse ikke skal påvirke ... -
Den norske dataspillbransjen
(Bachelor thesis, 2021)Denne bacheloroppgaven vil ta for seg den norske dataspillbransjen, hvor hovedfokuset vil ligge rundt internasjonale forretningsstrategier og mulige faktorer for suksess. Oppgaven vil samtidig sammenligne den norske ... -
Den nye verdensvalutaen? - en kvantativ oppgave om Bitcoins desentraliserte pengesystem
(Bachelor thesis, 2022)Formålet med denne bacheloroppgaven er å få innsikt i kryptovalutamarkedet og Bitcoin, og se nærmere på hvordan et slikt fenomen kan sikre et velfungerende pengesystem. Vi utforsker kryptovalutaen Bitcoins fordeler og ... -
Den samfunnsbevisste forbruker
(Bachelor thesis, 2021)Denne studien omhandler forbrukeres holdning til virksomheters samfunnsansvar (CSR) og deres holdning til eget samfunnsansvar som forbruker. Majoriteten av varer som selges på forbrukermarkedet i Norge er importert fra ...