• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Den moderne musikkfestival

Ness, Robert; Ingvaldsen, Simen André Ødegård; Wingård, Jørgen
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
2264160.pdf (2.162Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2620002
Utgivelsesdato
2019
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
Vår bacheloroppgave er utarbeidet for å synliggjøre hvilke usikkerhetsmomenter

som kan påvirke utfallet av en moderne, kommersiell musikkfestival, og hvordan

festivalledelsen bør handle for at disse ikke skal påvirke utfallet i negativ retning.

Problemstillingen lyder som følger:

“Hvordan kan en kommersiell musikkfestival behandle usikkerheter for å oppnå

prosjektsuksess?”

Oppgaven bærer et eksplorativt preg, da vi hele veien har arbeidet med å utforske

en abstrakt problemstilling som har vært utfordrende å begrepsfeste. For å danne

et konkret inntrykk av et såpass komplekst fenomen, har vi benyttet oss av en

kvalitativ tilnærming i form av dybdeintervjuer, og korrespondanse med aktuelle

interessentparter for å underbygge det teoretiske perspektivet. Teorien

fremkommer gjennom funn fra relevant pensumlitteratur og fagartikler fra skolens

bibliotek, som belyser oppgavens komponenter.

Dybdeintervjuene er gjennomført med representanter fra tre anerkjente norske

festivaler, med ulike forretningsmessige premisser. Oppgaven er utarbeidet i

samarbeid med en ung, mellomstor, musikkfestival. Festivalen er tydelige på at de

ønsker å segmentere mot målgruppen 18-25, og tilbyr derfor et urbant

festivalprogram som skal reflektere målgruppens hovedpreferanser. Ytterligere

intervjuer er utført for å danne et helhetlig inntrykk av hva som kreves for å

gjennomføre et vellykket musikkarrangement

i et stadig mer konkurransepreget marked. Aktørene utgjør til

sammen et utvalg med ytterpunkter fra hele den kulturelle og kommersielle

festivalskalaen. For å etablere hva prosjektsuksess innebærer, har vi identifisert festivalenes

sammenfallende interesser. Disse analyseres i lys av teori og metodiske funn, og

kartlegges deretter innenfor de fire kategoriene; eksterne faktorer, interne

faktorer, planlegging og finansielle ressurser.

Deretter har vi etablert prosjektets viktigste interessenter og deres ønsker for

arrangementet, ved å forhøre oss med representanter fra hver kategori.

I drøftingen av oppgavens funn vil prosjektsuksess diskuteres i betraktning av

elementene de fire usikkerhetsinndelingene berører, og hvordan interessentenes

suksesskriterier bør behandles av aktøren i fokus. Avslutningsvis konkluderes

oppgaven med hensyn til problemstillingen. Her fremlegges det at en kommersiell

musikkfestival kan oppnå prosjektsuksess ved å levere en fullverdig,

multidimensjonal festivalopplevelse, som tilfredsstiller alle interesserte parters

ønsker og behov.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Prosjektledelse fra Handelshøyskolen BI, 2019
Utgiver
Handelshøyskolen BI

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit