• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Del opplevelsen! En kommunikasjonskampanje for SF Kino

Thorsvik, Ivar; Hodne, Andreas; Feen, Erlend Corcoran
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
bachelor2016018.pdf (3.726Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2429192
Utgivelsesdato
2016
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [817]
Sammendrag
I denne oppgaven presenteres en kommunikasjonskampanje med hensikt å

minimere spriket mellom planlagte kinobesøk, og gjennomført besøk i

målgruppen gutter og jenter 16-19 år i Skedsmo kommune.

I første del av oppgaven har vi foretatt en rekke analyser for å avdekke et helhetlig

perspektiv på SF Kinos virksomhet. Gjennom en situasjonsanalyse,

organisasjonsanalyse og interessentanalyse, har vi kartlagt nåsituasjonen til SF

Kino og studert hvilke interessenter som vil kunne ha en påvirkning, eller bli

påvirket av denne kampanjen. På bakgrunn av analysene har vi kartlagt SF Kinos

interne svakheter og styrker, samt bedriftens eksterne muligheter og trusler. Dette

har blitt oppsummert i en SWOT analyse.

Det ble gjennomført et fokusgruppeintervju med studenter fra Lillestrøm VGS,

som dannet grunnlaget for en kvantitativ spørreundersøkelse.

Spørreundersøkelsen ble primært distribuert til målgruppen gjennom sosiale

medier, deriblant SF Kino Lillestrøm sin Facebookside. Analysene av innhentet

data viste oss at forskjellige segmenter innenfor målgruppen har ulike sosiale

behov. Vi fant at appellene humor og varme egnet seg best til å formidle et

budskap som både appellerte til introverte og ekstroverte.

I kampanjen kjøper vi annonseplasser i kanaler vi vet målgruppen benytter

frekvent. Kanalvalgene er satt for å eksponere budskapet vårt til målgruppen der

forskningen viser at de er. Dette være seg sosiale medier, kollektivtransport og

kinohuset. Kampanjen har en planleggingsfase fra midten av Q3 2016 til slutten

av Q4 2016. Kampanjen er planlagt å starte i begynnelsen av Q1 2017 og vare i én

måned. I etterkant av kampanjen vil det gjennomføres en evalueringsfase hvor en

sluttrapport fremlegges senest 14. april 2017. Hele kampanjen er budsjettert til å

koste 134.000 kroner.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Kampanjeplanlegging fra Handelshøyskolen BI, 2016
Utgiver
Handelshøyskolen BI

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit