Blar i Student papers på tittel
Viser treff 1670-1689 av 3158
-
Jamen så svar, da! : Fire felteksperimenter over effekt av emnefelt i e-postutsendelser
(Master thesis, 2017)Vi utsettes hver dag for ufattelige mengder informasjon. Antallet digitale medier øker stadig, men e-posten har en særlig viktig funksjon, blant annet fordi man kan rette tilpasset kommunikasjon mot en utvalgt gruppe ... -
Jean-Bertrand Aristide: fra predikant til president
(Master thesis, 2023)Gitt at få kjenner Haitis historie vil jeg starte oppgaven med å sette Aristides lederskap inn i en historisk kontekst, før jeg går gir en kort oversikt over hans liv og virke. Etter en gjennomgang av metodikk, med fokus ... -
Jeg, mitt selvbilde og reklamen: selvkongruens og personlig markedskommunikasjons interaksjonseffekter på holdninger og følelser til reklamen
(Bachelor thesis, 2021)Reklamer finner vi over alt og forbrukere blir stadig eksponert for markedskommunikasjon i ulike digitale kanaler. Digital markedsføring er derfor viktigere enn noen gang. Formålet med vår oppgave er å undersøke ... -
Jens Stoltenberg: Den dydige reven fra Norge
(Master thesis, 2024)I 2014 gikk Jens Stoltenberg ut av norsk politikk for å ta på seg oppgaven som generalsekretær for Nato. Han er i dag den nest lengst sittende generalsekretæren i alliansens historie. Vi har i denne prosjektoppgaven sett ... -
Job Insecurity and Intention to Leave, from a Job Insecurity Climate Perspective
(Master thesis, 2022)Outcomes of job insecurity have in recent years attracted a lot of scholarly interest. However, job insecurity is not just an individual experience; employees can perceive that there is a climate of job insecurity at ... -
Julius Cæsar - Veni Vidi Vici
(Master thesis, 2021)Jeg ville med denne oppgaven utforske hvem Gaius Julius Cæsar, hvem var denne store verdensledende skikkelsen. En leder som i dag beskrives som en av de største ledere noensinne, og som den dag i dag det skrives ... -
Justeringsreglene ved bruksendring av fast eiendom i forbindelse med utleie til næringsvirksomhet
(Master thesis, 2017)Dagens merverdiavgiftsregelverk er omfattende, og næringsdrivende i Norge må forholde seg til regelverket på daglig basis. Eiendomsbransjen er en sentral del av norsk næringsliv. I tillegg er bransjen i stor vekst, og ... -
Justeringsregler knyttet til fast eiendom
(Master thesis, 2023)Oppgaven formål er å vise hvordan bruksendringer og/eller salg for et frivillig merverdiavgift-registrert eiendomsselskap, kan få vesentlige konsekvenser for den næringsdrivendes avgifter. Er en ikke kjent med regelverket, ... -
Kamerat eller Konsulent?
(Master thesis, 2023)I denne studien undersøker vi i hvilken grad kundens egenopplevde privatøkonomi påvirker preferanser for kunderådgiver i bank med tanke på egenskapene varme og kompetanse innen sosial persepsjon. Er det slik at personer ... -
Kampanjeplan - Bergen Høyre
(Bachelor thesis, 2019)Oppgaven du snart leser tar for seg en kommunikasjonskampanje utarbeidet for Bergen Høyre. Målet med kampanjen er å bistå Bergen Høyre med valgseier gjennom å tiltrekke seg yngre velgere. Målgruppen er satt til elever ... -
Kampanjeplan for Atea, 100%-klubben
(Bachelor thesis, 2021)I denne bacheloroppgaven har vi utviklet en kampanjeplan på vegne av virksomheten Atea Norge og deres initiativ 100%-klubben. Initiativet har som formål og bidra til bærekraftig IT-drift blant norske virksomheter, gjennom ... -
Kampanjeplan for Dinutvei
(Bachelor thesis, 2020)I denne bacheloroppgaven har vi utarbeidet en informasjonskampanje på vegne av DinUtvei som er en nasjonal veiviser ved vold og overgrep. Kampanjen har fått navnet “Den usynlige volden”. Hensikten med kampanjeplanen er ... -
Kampanjeplan for FJONG "Sammen skaper vi et miljøvennlig klesskap"
(Bachelor thesis, 2018)Denne bacheloroppgaven er vårt avsluttende prosjekt i PR- og markedskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI, Oslo. Oppgaven presenterer en kampanjeplanlegging for delingstjenesten Fjong - som setter tilgang fremfor eierskap ... -
Kampanjeplan for Helsedirektoratet
(Bachelor thesis, 2021)Vi skriver vår avsluttende bacheloroppgave i Kommunikasjonsledelse ved Handelshøyskolen BI. Oppgaven har blitt utarbeidet i samarbeid med Helsedirektoratet, og hensikten er å lansere en applikasjon med navnet Påfyll. Bakgrunnen ... -
Kampanjeplan for Kode kunstmuseer og komponisthjem
(Bachelor thesis, 2018)I denne oppgaven vil vi presentere en integrert kommunikasjonskampanje vi har utarbeidet for Kode kunstmuseer og komponisthjem i Bergen. Hensikten med kampanjen er å øke besøkende av målgruppen studenter i alderen 18-25 ... -
Kampanjeplan for Norsk Gjenvinning "Det finnes ikke søppel mer"
(Bachelor thesis, 2019)I denne bacheloroppgaven har vi utviklet en kampanjeplan på vegne av selskapet Norsk Gjenvinning, som arbeider med å gjenvinne avfall til resirkulerte råvarer. Selskapet har en visjon om at avfall er løsningen på fremtidens ... -
Kampanjeplan for valgdirektoratet
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven vil vi presentere en kommunikasjonskampanje utarbeidet for Valgdirektoratet. Hensikten med kampanjen er å øke valgdeltakelsen i målgruppen unge i alderen 20 til 24 år. Kampanjen er utarbeidet med utgangspunkt ... -
Kampanjeutvikling for Nordisk Film Kino, ved Victoria kino
(Bachelor thesis, 2016)Vi har i denne oppgaven utviklet en integrert kommunikasjonskampanje i bachelorprogrammet PR og markedskommunikasjon. Kampanjeplanen er utarbeidet for Nordisk Film Kino, og tar utgangspunkt i organisasjonens ønske om å ... -
Kampen mot økonomisk kriminalitet. En kvalitativ studie av private granskeres bidrag i forebygging og avdekking av økonomisk kriminalitet.
(Master thesis, 2023)Formålet med denne masteroppgaven er å undersøke private granskeres bidrag i bekjempelsen av økonomisk kriminalitet. Vi tar hovedsakelig for oss hvitvasking, korrupsjon og underslag. For å besvare problemstillingen har ... -
Kan brudd på utsatt offentliggjering innebære markedsmanipulasjon?
(Master thesis, 2023)denne masteroppgaven har vi ut ifra en rettsdogmatisk analyse tatt for oss problemstillingen om et brudd på utsatt offentliggjøring kan innebære markedsmanipulasjon. Problemstillingen tar utgangspunkt i to av de mest ...