• Verdsettelse av Volkswagen 

      Kiss, Daniel (Master thesis, 2022)
      I denne oppgaven har jeg utført en overordnet investeringsanalyse av bilkonsernet Volkswagen AG ved å benytte en kontantstrømsanalyse ihht. totalkapitalmetoden. Kontekst for oppgaven er hvordan et av verdens største ...
    • Verdsettelse av XXL ASA 

      Bergeland, Øyvind; Bernhardsen, Fredrik; Dalan, Torkel Østlyngen (Bachelor thesis, 2020)
      I denne oppgaven er det blitt gjennomført en verdivurdering av XXL ASA (heretter kalt XXL i oppgaven). Vår problemstilling har vært å vurdere den fundamentale verdien til selskapet, og gi vår anbefaling om en fiktiv ...
    • Verdsettelse Juventus 

      Drin, Zymeri; Ghaedamini, Keivan (Bachelor thesis, 2019)
      Formålet med denne oppgaven er å estimere verdien til fotballklubben Juventus FC. Juventus er en stolt klubb med rik historie, og de eksisterer i en bransje som er relativt uoversiktlig. Denne bransjen har sett en ekstrem ...
    • Verdsetting av Ekornes : hva er verdien av Ekornes aksjen? 

      Vikvang, Karl Anders (Bachelor thesis, 2013-12-18)
      Dette er en bacheloroppgave i økonomi og administrasjon ved BI Trondheim. Oppgavens tema er verdsetting, der jeg har valgt å foreta en verdivurdering av møbelprodusenten Ekornes ASA. Selve verdivurderingen er i hovedsak ...
    • Vestre Toten Ungdomsskole 

      Aaser, Monika Libak; Brandt, Maria Renate; Moshagen, Kristin Stavik (Master thesis, 2022)
      Denne oppgaven handler om hva som påvirker mellomlederes forutsetninger for å fungere som endringsagenter ved multiple endringer, og er et casestudie av en fusjon av to ungdomsskoler som nå utgjør Vestre Toten ungdomsskole ...
    • «Vi selger ikke cola, Liksom.» En studie av måling og evaluering av forskningskommunikasjon i Norge. 

      Andreassen, Kim Einar; Wolden, Grete (Master thesis, 2022)
      I denne oppgaven undersøker vi gjeldende praksis for måling og evaluering av forskningskommunikasjon i Norge. Måling og evaluering er helt avgjørende for strategisk kommunikasjonsarbeid. Undersøkelser har likevel vist ...
    • Videreutvikling av Vinmonopolets hjemleveringstjeneste 

      Gulowsen, Terje Aasmoe; Sandjord, Sunniva; (Bachelor thesis, 2019)
      Vinmonopolet befinner seg i en unik posisjon i samfunnet, som eneste aktør som leverer alkoholholdige varer med alkoholprosent over 4,7% i Norge. De kan vise til høy kundetilfredshet og god kundeservice, men det er tvil ...
    • Videreutvikling og effektivisering av de lillas digitale løsninger og prosesser for å håndtere selskapets vekst 

      Aarstad, Ellinor; Sommerfelt, Bettina Nyquist (Bachelor thesis, 2018)
      Denne fordypningsoppgaven i kurset Forretningsutvikling og Teknologi er skrevet av to avgangsstudenter ved studieretningen Markedsføringsledelse ved Handelshøyskolen BI i Oslo. Oppgaven er et praktisk prosjekt skrevet i ...
    • Viktigheten av en transparent interessenttilnærming i et omfattende miljøprosjekt 

      Ledang, Madeleine Toft (Bachelor thesis, 2021)
      Eksterne interessenter har makt til å stanse og forsinke store byggeprosjekter, noe som gjør det kritisk å håndtere og imøtekomme deres forventninger. Kommunikasjon er for øvrig nøkkelen til å oppnå prosjektstøtte i et ...
    • Viktigheten av relasjonsbygging 

      Søvold, Helene; Søndenå, Wenche Helen (Bachelor thesis, 2018)
      I bacheloroppgaven vår i Salgsledelse og Personlig salg BTH 3203 har vi valgt å undersøke temaet relasjonsbygging nærmere, og viktigheten av å skape en god relasjon med kunder. Bachelorbedriften vår, Vecora AS er et ...
    • Vil en bærekraftig posisjonering kunne bidra til å gi et merke konkurransefortrinn, og hva gjør at en forbruker vurderer en bedrift som bærekraftig? 

      Sæther Andreassen, Camilla; Lakselv, Ole Alexander; Brenne, Bjørnar (Bachelor thesis, 2018)
      Dette er en avsluttende bacheloroppgave i Markedsføringsledelse med fordypning i Merkevarestrategi. Problemstilling i oppgaven er som følger: Vil en bærekraftig posisjonering kunne bidra til å gi et merke konkurransefortrinn, ...
    • Vil personer som primes med eksempel på dynamisk prising være mer tilbøyelige til å godta dynamisk prising i større grad enn personer som primes med eksempel på statisk prising? 

      Eimhjellen, Beth-Alice (Bachelor thesis, 2018)
      Formålet med denne oppgaven er å se om bruken av priming har effekt på hvordan individer vurderer rettferdighet i forbindelse med prising. Jeg har kommet frem til en problemstilling som skal undersøke dette, og den lyder ...
    • Vintereventyr i Lofoten 

      Håkonsund, Ida Hamre; Hanssen, Maria Nicoline Sørvaag; Jansson, Sara Linnea (Bachelor thesis, 2021)
      Gjennom oppgaven har vi utarbeidet en kampanjeplan for opplevelses- og aktivitetsbedriften XXLofoten, med konseptet “Vintereventyr i Lofoten”. Formålet med kampanjen er å øke kjennskapen og kunnskapen til XXLofoten ...
    • VIOLATIONS OF THE SOCIAL LICENSE TO OPERATE -How can management regain the social license? 

      Asfaldo, Dorotea Brunella; Nilsson, Elise Caspara (Master thesis, 2023)
      The social license is a critical aspect of a company's reputation and success, as it reflects the ongoing support and acceptance of its stakeholders and society at large. To maintain and protect the social license, ...
    • Virkemidler i endringsprosesser 

      Overå, Hans-Magnus (Bachelor thesis, 2017)
      I denne oppgaven har jeg undersøkt temaet virkemidler i endringsprosesser. For å dekke mitt ønskede fagområde har jeg valgt følgende problemstilling: ”Hvilke virkemidler motiverer selgere i en organisasjon som er i ...
    • Virkningen av at konsern flytter ut immaterielle eiendeler fra norge, for deretter å betale royalty til utlandet for å bruke rettighetene tilknyttet disse eiendelene : En analyse av de skattemessige konsekvensene av en slik praksis 

      Løberg, Henrik; Roland, Bjørn Olav (Master thesis, 2018)
      I denne avhandlingen tar vi for oss en spesifikk skatteplanleggingsmetode som har utviklet seg til å bli en kjent praksis blant store multinasjonale selskaper i dagens marked. Metoden går ut på at selskapene flytter ...
    • Virksomhetssammenslutning uten juridisk kontroll 

      Christiansen, Mads; Tollerud, Lasse (Master thesis, 2015-08-07)
      Konsernregnskap skal utarbeides når et selskap oppnår kontroll over et annet selskap. Det var diskusjon og usikkerhet rundt om kontrollkonseptet i IAS 27 omhandlet såkalt faktisk kontroll. Faktisk kontroll kan beskrives ...
    • Virtual permanent establishment- skattlegging av den digitale økonomien 

      Adolfsen, Robin; Vassdal, Christoffer Ove (Master thesis, 2019)
      Denne avhandlingen belyser både norsk og internasjonal skatterett, med et fokus på utarbeidelsen og forslag til modernisering for å imøtekomme den digitale revolusjonen verden har gjennomgått de siste tjue årene. Digi ...
    • Virtualizing the future : A case study of Telenor Norway 

      Kjetså, Stig-Jonathan Eikenaar; Pascual, Eric Scott (Master thesis, 2016)
      The telecom industry is undergoing fundamental changes. Declining revenues in traditional services, increased competition and increasingly digitized customers is putting pressure on the very existence of the industry. ...
    • Virtuell ledelse i teateret 

      Michelet, Catherine (Master thesis, 2021)
      Jeg har i denne oppgaven undersøkt fenomenet virtuell ledelse i teateret. Jeg har basert min undersøkelse på konteksten av virtuell ledelse av teaterprøver til en forestilling ved Riksteatret. Problemstillingen jeg har ...