Blar i Student papers på tittel
Viser treff 1912-1931 av 2879
-
Oljeprisens påvirkning på utvalgte jordbruksvarer
(Bachelor thesis, 2023)Formålet med denne bacheloroppgaven er å undersøke volatilitet og sammenhenger i råvaremarkedet. Vi tar for oss olje, soyabønner, hvete og mais som faktorer i våre analyser. I en periode fra 2000-2023 har økonomien vært ... -
Om lederutvikling og kollegastøtte i etterkant av alvorlige negative opplevelser
(Bachelor thesis, 2012-11-27)Denne oppgave skal belyse hvorvidt en veileder1 i kampgjennomgang kan ivareta videreutvikling av kampledere2, og samtidig være kollegastøtte ved alvorlige negative opplevelser. Med alvorlige negative opplevelser menes ... -
Om Magnor Glassverk AS
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven ønsket vi å undersøke hvorvidt lean-prinsipper og –verktøy kan bidra til effektivitetsforbedringer, og hvordan man kan integrere kontinuerlig forbedring i arbeidskulturen. Magnor Glassverks hovedlager ... -
Omdømme
(Bachelor thesis, 2014-09-11)Denne oppgaven omhandler NAV som rekrutteringskanal i Trondheim med spesielt fokus på omdømmets kompleksitet, hvilke byggesteiner som skaper et omdømme i en organisasjon, derunder identitet, image, kommunikasjon, relasjoner, ... -
Omdømme og Hennes & Mauritz
(Bachelor thesis, 2018)Denne bacheloroppgaven har som formål å avdekke hvilken effekt slike kriser har på kleskjeden Hennes & Mauritz sitt omdømme. Ut i fra dette kom vi frem til problemstillingen ”Hvordan har krisene som Hennes & Mauritz har ... -
Omdømmet til omdømme
(Bachelor thesis, 2017)Hvordan skille seg ut i en jungel av kommunikasjonsbyråer? Og hva tenker folk egentlig om omdømme? ReputationInc er et rådgivende kommunikasjonsbyrå som fokuserer på grundig kartlegging av bedrifters omdømme og strategisk ... -
"Omigjen og omigjen" - dynamisk interessehåndtering i tidlig fase av et offentlig innovasjonsprosjekt
(Master thesis, 2022)For å sikre prosjektsuksess, er interessenthåndtering en av hovedoppgavene innen prosjektledelse. Det er en dynamisk prosess som må foregå i hele prosjektets livsløp. For å få interessenter til å delta og bidra i et prosjekt, ... -
Omnikanalstrategi i klesbransjen.
(Bachelor thesis, 2018)Hensikten med denne bacheloroppgaven er å belyse hvilke områder bedrifter i klesbransjen er nødt til å fokusere på, og hva som kreves for å etablere en sømløs omnikanalstrategi. Med utgangspunkt i dette har vi kommet ... -
Omorganisering APST
(Master thesis, 2022)APST (ambulant pedagogisk støtteteam) i Alta kommune har vært i drift i bare 5 år. I denne perioden har det vært relativt stor utskifting av ansatte i teamet og flere lederbytter. Samtidig ser det ut til at behovene i ... -
Omorganisering i konsern etter GRS og IFRS
(Master thesis, 2016) -
Omsetning og innførsel av kunstverk
(Master thesis, 2018)Kunstbransjen og lovgiver har opp gjennom historien vært uenige om hva som kan defineres som kunstverk. Det har i flere år vært ytret av bransjen at definisjonen av kunstverk i merverdiavgiftsloven har vært utdatert, og ... -
Omstøtelse, erstatning og straff ved konkurs og tvangsoppløsning. Bruk av revisor i bobehandlingen og effekten dette har : En empirisk analyse av 30 konkurs- og tvangsoppløsningsbo i perioden 1. juli 2014 til 30. juni 2015
(Master thesis, 2016)Formål: Formålet med oppgaven har vært å undersøke hvilken effekt (bo)revisor har på bobehandlingen til konkursrammede aksjeselskaper. Problemstilling: Bidrar (bo)revisors gjennomgang av konkursselskapets regnskaper ... -
Omvendt avgiftsplikt – fordeler og ulemper ; Bør vi ha mer omfattende regler om omvendt avgiftsplikt i Norge?
(Master thesis, 2016)Denne oppgaven drøfter merverdiavgiftsunndragelse i Norge og hvorvidt en innføring av omvendt avgiftsplikt vil være et treffsikkert tiltak mot den type unndragelse. I oppgaven vår går vi i dybden på omvendt avgiftsplikt ... -
On the relationship between sovereign CDS and equity markets : evidence from the European debt crisis
(Master thesis, 2013-02-11)This paper examines the price equilibrium and dynamic relationship between credit default swap (CDS) and equity markets for European sovereign issuers in a time period which encompasses the ongoing European debt crisis. ... -
On the same page? Identifying knowledge transfer impediments and facilitators in newspaper organizations shifting towards a new business model.
(Master thesis, 2022)Business model innovation (BMI) is an important means for firms to remain competitive, and becomes particularly relevant in a rapidly changing environment characterized by accelerating digitalization. However, few studies ... -
Onboarding - integrering av nyansatte i kunnskapsbaserte virksomheter
(Bachelor thesis, 2019)Oppgavens hensikt er å sette lys på hvordan ulike kunnskapsbaserte virksomheter bruker onboarding som et virkemiddel, til å integrere de nyansatte. Problemstillingen er dermed formulert slik: Hvordan integreres nyansatte ... -
Online Customer Experience: What Factors Influence Loyal Customers in an Online Environment?
(Master thesis, 2018)This study aimed to analyze several aspects with customer experience, and its relationship to Norwegian customers’ e-loyalty. Customer experience is a substantial and comprehensive concept, where we decided to narrow the ... -
Online marketers overstepping their welcome - a study of online behavioral advertising and its influence on perceived invasiveness and brand attitude
(Master thesis, 2019)Online behavioral advertising (OBA), an advertising technique based on consumers’ online personal data, is highly praised by practitioners for its efficiency and solid ability to create value for both the consumer and ... -
Online peer-to-peer lending and its implications for small business credit financing in Norway
(Master thesis, 2017)This thesis seeks to explore how the emergence of online peer-to-peer (P2P) lending will impact small businesses lending in Norway. Increasing attention has been drawn to small businesses and their apparent struggle to ... -
Opening the barn doors: Effects of Farm Animal Welfare Disclosure on Perceived Transparency
(Master thesis, 2022)One of the most topical issues of agriculture today is farm animal welfare (FAW). Agricultural corporations struggle to get through the minefield of transparent corporate communication and are regularly subjected to public ...