• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Omdømmet til omdømme

Dyvesether, Thea Rustad; Løvlie, Pernille Eik Lunde; Claesson, Sandra Caroline
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
1683161.pdf (2.143Mb)
ReputationInc_vedlegg[1].docx (1.670Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2467562
Date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [817]
Abstract
Hvordan skille seg ut i en jungel av kommunikasjonsbyråer? Og hva tenker folk

egentlig om omdømme?

ReputationInc er et rådgivende kommunikasjonsbyrå som fokuserer på grundig

kartlegging av bedrifters omdømme og strategisk rådgivning rundt utvikling av

dette omdømme. ReputationInc etablerte seg i Oslo februar 2016. I

Brønnøysundregistrene var det i juni i fjor registrert 2466 byråer knyttet til

segmentet ”kommunikasjonsbyråer som tilbyr konsulenttjenester” (www.brreg.no,

sett 11. juni 2016). Det krever mye å overleve i et så konkurransepreget marked.

ReputationInc har kunnskapen og verktøyene, men ikke posisjonen. I samarbeid

med oppdragsgiver utformet vi en målsetting som i korte trekk handlet om å gjøre

byrået mer kjent i Norge.

I dataanalysen ønsket vi å undersøke kjennskap, holdning og betalingsvillighet til

byrået, omdømme og konsulentvirksomhet. Ikke overraskende var kjennskapen

svært lav. Holdningen til omdømme var god. Men vi satt igjen med spørsmålene:

Vet folk egentlig hva et godt omdømme innebærer? Nei. Og er omdømmet til

omdømme godt? Ja. Funnene ble brukt for å lage en informasjonskampanje om

selskapets tilbud og det de leverer: Omdømmemålinger og omdømmearbeid.

Warren Buffett sier det kort og godt: «It takes 20 years to build a reputation and

five minutes to ruin it. If you think about that, you'll do things differently»

(Rushe, 2011).
Description
Bacheloroppgave i Kampanjeplanlegging fra Handelshøyskolen BI, 2017
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit