Blar i Student papers på tittel
Viser treff 2100-2119 av 2926
-
Priming the weak negotiator to feel powerful in an integrative asymmetric batna negotiation
(Master thesis, 2017)Power asymmetries are present in most negotiations, and power influences economic outcomes in negotiations. The most common way to manipulate power asymmetries in negotiation experiments is through BATNA, Best Alternative ... -
PRINCE2 by accident?
(Bachelor thesis, 2023)I oppgaven viser vi til temaet prosjektstyring. Hensikten med oppgaven er å få en grunnleggende forståelse og oversikt over hvordan Hans Helseth AS styrer sine prosjekt. Vi har samarbeidet tett med Byggmester Hans Helseth ... -
"Principal purpose test" i skatteavtaler
(Master thesis, 2018)OECD har gjennom sitt arbeid med BEPS «Base Erosion and Profit Shifting» foreslått at det innføres en generell omgåelsesregel i mønsteravtalen, artikkel 29 paragraf 9. Hovedpunktene i OECD sitt BEPS-arbeidet vil bli ... -
Prising av støttefunksjoner
(Master thesis, 2022)Prosjektoppgaven omhandler OECD TPG sin forenklede metodikk for prising av støttefunksjoner med fokus på én kategori av tjeneste og funksjon: regnskapsførsel. Innledningsvis presenteres tema og problemstilling og bakgrunnen ... -
Prising av viderefakturering ved felles innkjøp ved konsernintern momsomsetning
(Master thesis, 2018)Mange konsern sentraliserer innkjøpsfunksjonen gjennom et innkjøpsselskap for at tjenester skal tilpasses konsernets behov i sin helhet og at disse anskaffes på sentralt nivå før de viderefaktureres til andre selskap i ... -
Prising og overføring av immaterielle eiendeler ; En studie av effektene OECDs nye retningslinjer vil få på interne overføringer og prising av immaterielle eiendeler
(Master thesis, 2016)Temaet for oppgaven vår er skatteplanlegging og vi ser nærmere på hvordan flernasjonale selskaper flytter overskudd mellom datterselskaper ved hjelp av prising og overføring av immaterielle eiendeler. Innledningsvis ... -
Prissikringsstrategier for import av råkaffe i 2021
(Master thesis, 2022)Det har vært høyt mediefokus i forbindelse med den markante økning i råvareprisen for matvareproduksjon, spesielt for grønne kaffebønner. Dette har medført økende press på bunnlinjen til en bransje som operer med små ... -
Private Equity Home Bias in the Nordics
(Master thesis, 2022)Our study analyzes the home bias in private equity deals conducted in the Nordics. We find that Nordic private equity companies outperform their non-Nordic peers when investing in the Nordics by delivering a 17% higher IRR ... -
Private Family Firms and Distribution of Control: Evidence from Norway
(Master thesis, 2020)Using a sample of 1 701 newly started Norwegian private family firms, where the CEO also is from the founding family, (family firms), in the period from 2000 through 2015, this thesis investigates the survivability, ... -
Private Label Embarrassment: The Effects of Checkout Type and Brand Type on Purchase Intention, and the Mediating Role of Embarrassment
(Master thesis, 2023)This master’s thesis dives into the unexplored topic of private label embarrassment. Specifically, we were interested in whether private labels are more embarrassing compared to national brands and whether self-service ... -
Private militære sikkerhetsselskaper - kontroversielle aktører i dagens konflikter
(Master thesis, 2017)Denne masteroppgaven tar for seg private militære sikkerhetsselskaper, og søker å belyse mulige dilemmaer og konsekvenser som staters bruk av slike selskaper kan medføre. Privatisering av statlige oppgaver er en pågående ... -
Procedural and interactional justice in talent management processes, affective organizational commitment and work-related stress: the mediating role of intrinsic motivation
(Master thesis, 2023)This conceptual paper provides insight into the dynamics of organizational justice, affective organizational commitment, and work-related stress, with intrinsic motivation serving as a mediator. Using the theory of ... -
Produktplassering
(Bachelor thesis, 2010-01-25)Forbrukere blir stadig utsatt for mengder med kommersielle budskap fra mange forskjellige kanaler. Dette gjør at mange forbrukere blir reklametrøtte, og flere velger å blokkere bort budskapene fra annonsørene. Forbrukerne ... -
Produktplasseringens påvirkning på forbruker og en merkevares omdømme avdekket gjennom et casestudie
(Bachelor thesis, 2016)Produktplassering er en strategi i vekst, men kan allikevel sies å ha eksistert i lang tid. Forskjellen er at vi i dag ser nye metoder og former av strategien, dette på bakgrunn av digitalisering og stadig økning i nyere ... -
Produktutviklingsprosjekt - ett steg om gangen
(Bachelor thesis, 2017)Denne oppgaven handler om hvordan produktutviklingsprosjekter foregår. Vi har valgt å benytte oss av en kvalitativ metode gjennom individuelle dybdeintervjuer og observasjoner hos den norske møbelprodusenten ”Hjelle AS”. ... -
PRODUSENTERS UTVIDELSE TIL BÆREKRAFTIGE KATEGORIER : Betydningen av merkearkitektur : En studie om forbrukeres evaluering av nye plantebaserte produkter
(Bachelor thesis, 2021)Et økende fokus på klima og miljø har satt bærekraftig utvikling på agendaen. Det grønne skiftet får naturligvis konsekvenser for forbrukermarkedet også, der mange stiller krav til bærekraft og miljø når de handler. ... -
Produserer Alta kommune kandidater til sykehjemsplasser?
(Master thesis, 2023)«Med måten vi i dag driver korttidsplassene på, så produserer vi flere sykehjemspasienter enn nødvendig» (sitat fra et av dybdeintervjuene vi gjennomførte) Er det virkelig slik at Alta kommune «produserer» sykehjemspasienter ... -
Professional vs. Personal-Oriented Self-Disclosure on LinkedIn: The Impact of Gender and Occupation on Recruiters’ Recommendation for Interview
(Master thesis, 2018)Social networking sites (SNSs) have become established arenas for many forms of social interaction. Recruitment and selection of job candidates using SNSs is a current trend that we are yet to understand the potential ... -
Prosessforbedring gjennom videreutvikling av dagens teknologiske løsning : PVS
(Bachelor thesis, 2019)Denne bacheloroppgaven er utformet som en praktisk oppgave, og er skrevet i fordypningsfaget forretningsutvikling og digitalisering ved Handelshøyskolen BI - Campus Bergen. Oppgaven er skrevet i samarbeid med Pedagogisk ...