• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Prosessforbedring gjennom videreutvikling av dagens teknologiske løsning : PVS

Bakke, Harald; Vrebac, Sean-Ivan
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
2264448.pdf (5.121Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2620611
Date
2019
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [678]
Abstract
Denne bacheloroppgaven er utformet som en praktisk oppgave, og er skrevet i

fordypningsfaget forretningsutvikling og digitalisering ved Handelshøyskolen BI -

Campus Bergen. Oppgaven er skrevet i samarbeid med Pedagogisk Vikarsentral,

heretter PVS. PVS ønsker å holde seg digitalt oppdatert og fremoverlent, og stilte

seg derfor positiv til samarbeid. PVS har diskutert internt rundt implementering

av en mobilapplikasjon, og muligheter for å flytte arbeidsoppgaver ut til kunden.

Med dette som grunnlag samt analyse av dagens prosesser i PVS, ble følgende

problemstilling valgt:

Hvordan kan PVS forbedre prosessflyten gjennom videreutvikling av dagens

teknologiske løsning.

For å undersøke videre rundt problemstillingen ble det gjennomført både

kvantitativ og kvalitativ datainnsamling. Det ble distribuert en spørreundersøkelse

til alle ansatte vikarer i PVS. Det ble også gjennomført dybdeintervjuer med to

vikarer og en fokusgruppe med en kunde. Det har også vært en tett dialog med

PVS gjennom hele arbeidet. Den innsamlede dataen ble hentet for å danne en

oversikt over dagens situasjon, med den hensikt å kartlegge eventuelle

flaskehalser og hvilke eventuelle forbedringstiltak som kunne gjennomføres.

Gjennom å analysere dagens situasjon, samt å kartlegge den ønskede fremtidige

situasjonen, fremlegges det et endringsbehov. Det fremkom at dagens løsning

innebærer prosesser med unødvendig mange ledd. Det fremkom også at ansatte i

PVS utfører noen arbeidsoppgaver som enkelt kan flyttes ut til kunden og/eller

automatiseres. Gjennom analysen fremkommer det også at PVS posisjoneres

under det som betegnes som bransjenormen.

Med dette som grunnlag, presenteres en ny løsning som inneholder både utvikling

av en mobilapplikasjon for kunde og vikar, og en kundeportal. Begge elementene

besitter viktige funksjoner som vil kunne dekke gapet mellom nåsituasjonen og

den ønskede situasjonen. Samtidig vil den nye løsningen plassere PVS innenfor

bransjenormen, sammen med deres hovedkonkurrenter.
Description
Bacheloroppgave i Forretningsutvikling og digitalisering fra Handelshøyskolen BI, 2019
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit