Blar i Bachelor på tittel
Viser treff 575-594 av 880
-
Melbillelarver som mat
(Bachelor thesis, 2020)Klimaendringene er en av de største og mest aktuelle utfordringene verden står overfor i dag. Samtidig blir vi stadig flere mennesker på jorda, noe som fører til at behovet for mat også øker. Som en konsekvens av dette ... -
Menneskers intuisjoner om asymmetriske leder-medarbeider dyader der den ene parten i hemmelighet misliker den andre
(Bachelor thesis, 2019)Hensikten med denne oppgaven er å undersøke menneskers intuisjon rundt en asymmetrisk leder-medarbeider relasjon, der den ene parten i hemmelighet misliker den andre. For å gjøre dette ble det utført et eksperiment med ... -
Mennesket bak ministerposten
(Bachelor thesis, 2018)Denne bacheloroppgaven tar for seg Norges kulturministere. Oppgavens formål er å undersøke hva det har å si hvem som til en hver tid besitter rollen som kulturminister. Problemstillingen som har valgt lyder som følger: - ... -
Menyreduksjon hos kinarestauranten Xin Xing
(Bachelor thesis, 2017)Denne bacheloroppgaven er skrevet som en del av fordypningen Økonomistyring & Investeringsanalyse ved bachelorstudiet i Økonomi og administrasjon ved Handelshøyskolen BI i Oslo. Hensikten med oppgaven er å avdekke årsaker ... -
Merkesamarbeid : en strategi for utviklingen av Hennes & Mauritz
(Bachelor thesis, 2010-10-14)I denne besvarelsen har vi tatt for oss fagfeltet merkevarebygging og i den forbindelse tematikken merkesamarbeid. For å belyse dette har valgt å se nærmere på Hennes & Mauritz og deres merkesamarbeid med designere og ... -
Merkesamarbeid mellom Aidcom og Norsk Luftambulanse
(Bachelor thesis, 2012-10-18)I denne avhandlingen har vi tatt for oss fagfeltet merkevarebygging, med vekt på tematikken merkesamarbeid. For å belyse denne tematikken har vi valgt å se på samarbeidet mellom Aidcom og Norsk Luftambulanse. Vi har valgt ... -
Merkesamarbeidet Lindex/Missoni
(Bachelor thesis, 2013-12-18)Vi har i vår avsluttende bachelor oppgave i markedskommunikasjon sett nærmere på fagfeltet merkevarebygging, og i denne sammenheng fordypet oss inn på tematikken som omhandler merkesamarbeid. Vi har valgt å ta for oss ... -
Merkevarebygging
(Bachelor thesis, 2014-09-11)Trondheim er en by preget av et godt kaffemiljø. Kaffemarkedet er i stadig utvikling med stor konkurranse både fra små og store kaffebarer. Det blir desto viktigere å posisjonere seg slik at man får en reell differiens ... -
Merkevarebygging : posisjonering og differensiering
(Bachelor thesis, 2014-02-14)Denne oppgaven er skrevet om EiendomsMegler1 Midt-Norge. På bakgrunn av deres utfordring med å skille seg fra de andre aktørene i bransjen valgte vi å ta for oss temaet posisjonering og differensiering. Sammen med ... -
Merkevarebygging av kunstmuseer
(Bachelor thesis, 2016)Følgende er en bacheloroppgave i kulturledelse, en avsluttende oppgave i utdannelse på Handelshøyskolen BI, bachelor i Kultur og ledelse 2013-2016. Det er mye som kan tyde på at kunstmuseer i Norge de siste årene har ... -
Merkevarebygging i delingsøkonomi
(Bachelor thesis, 2017)Delingsøkonomi er et relativt nytt fenomen, og kan kort forklares som å tilgjengeliggjøre underutnyttede, hovedsakelig private, ressurser på nettbaserte samfunn. Delingsøkonomien bygger på forretningsmodeller som bryter ... -
Merkevarebygging i sosiale medier
(Bachelor thesis, 2015-06-01)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven er en kombinasjon av våre interesser for merkevarebygging, sosiale medier og Midtbyen som et levende bysentrum. Problemstillingen vi har jobbet ut i fra er ”Hvordan kan merkevaren ... -
Merkevarebygging som verktøy for treningssenteret SATS Trondheim : Hvordan skal SATS Trondheim styrke sin merkevare og posisjon i det lokale markedet?
(Bachelor thesis, 2010-02-22)På bakgrunn av høstens oppgave (Bro, Bøen, Mevold 2008) valgte vi følgende problemstilling: Hvordan skal SATS Trondheim styrke sin merkevare og posisjon i det lokale markedet? Det kanskje viktigste funnet omfattet ... -
Merkevaren Zenit Yoga
(Bachelor thesis, 2013-12-18)I denne bacheloroppgaven har vi skrevet om Zenit Yoga og sett på hvordan vi kan styrke deres merkevare. Vi har gjennomført en undersøkelse med den hensikt å få svar på vår problemstilling: Hvordan kan Zenit Yoga styrke ... -
Merkevarestrategi, NCL
(Bachelor thesis, 2022)Nature Compact Living ble startet i 2018 og er en ung bedrift i ett ganske nytt marked for kompakte fritidsboliger. Selskapet selger kompakte fritidsboliger til bedriftsmarkedet og er kjennetegnet ved et moderne og ... -
Merking av reklame på Instagram, påvirker det kjøpsintensjonen til forbrukeren?
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven er skrevet med bakgrunn i en økende bruk av annonser og reklamer på Instagram. Opinionsledere og ettertraktede mennesker har de siste årene kommet mer og mer fram i søkelyset, grunnet at influencer-marke ... -
Metastudie om bærekraftige investeringer
(Bachelor thesis, 2018)I vår bacheloroppgave var formålet å studere avkastningen på bærekraftige investeringer opp mot tidligere forskning. For å svare på problemstillingen, ”Hva sier forskning om avkastning på bærekraftig investering med bruk ... -
Metastudie om markedseffisiens i de utviklede markedene
(Bachelor thesis, 2019)Formålet med denne utredningen er å undersøke hvorvidt det eksisterer svak form for markedseffisiens i utviklede markeder. Vi har gjennomført en metastudie der vi undersøker og analyserer tidligere publiserte studier om ... -
Millennials og Omni-kanal fashion
(Bachelor thesis, 2018)Digitaliseringen av bedrifter er et tema de fleste etablerte bedrifter ikke kommer foruten. Yngre generasjoner av forbrukere er svært teknologivant og svært aktive i flere digitale kanaler. I denne sammenheng er det blitt ... -
Mobbing i norsk arbeidsliv
(Bachelor thesis, 2018)Mobbing er et alvorlig problem i dagens samfunn. Temaet har mest fokus på barn og unge, men det er ingenting som tilsier at det slutter ved voksenlivet. Målet med denne bacheloroppgaven er å sette fokus på et tema som ...