Bachelor
Bachelor's theses from BI Norwegian Business School. From 2016 and onwards only grades A are published. Older theses are graded A or B. Confidential theses will not be made available.
Nye registreringer
-
Fra klikk til kake: Den digitale markedsføringens innflytelse på nettkakesalg
(Bachelor thesis, 2024)Denne bacheloroppgaven er skrevet i forbindelse med fordypning i digital markedsføring. Vi har valgt en praktisk tilnærming i samarbeid med ‘Kaker på nett’, - et initiativ fra Mesterbakeren AS i samarbeid med Rema 1000 AS. ... -
Key Account Management
(Bachelor thesis, 2023)Bacheloroppgaven er skrevet i forbindelse med faget Salgsledelse & Personlig salg BTH 3630 og i samarbeid med If Skadeforsikring NUF. Hovedtema i oppgaven er Key Account Management og relasjonsbygging. Problemstillingen ... -
Organisasjonskultur og innovasjon
(Bachelor thesis, 2023)Oppgaven har til hensikt å belyse hvordan organisasjonskulturer kan lede til innovasjon. I den forbindelse vil vi gå nærmere inn på temaer som tar for seg hvordan kulturen både kan tilrettelegge for, og hemme innovasjon, ... -
Påvirkningen av norske influenseres reklamemerking på Instagram - Generasjon Z sin produktkunnskap, troverdighet og kjøpsintensjon
(Bachelor thesis, 2023)Instagram er en populær plattform på sosiale medier for influensere, og merkevarer benytter seg i økende grad av influenser-markedsføring for å nå ut til publikum. Generasjon Z har vokst opp i en digitalisert verden og ... -
Kan bruken av AI-generert tekst i markedsmateriell gi like stor grad av tillit, som innhold utformet av markedsføringsstudenter?
(Bachelor thesis, 2023)I denne oppgaven redegjøres det for forskjellene mellom tekst utviklet av markedsføringsstudenter, og tekst utviklet med kunstig intelligens ved hjelp av et forsøk. De to tekstene ble utviklet til to respektive annonser, ... -
Lean Startup i Norske Selskaper
(Bachelor thesis, 2023)Denne studien undersøker erfaringene til norske selskaper som benytter seg av innovasjonsmetodikken Lean Startup, og hvordan denne tilnærmingen blir forstått og anvendt i ulike vekstfaser. Siden organisasjonsstruktur- og ... -
Nettpatruljen - Forebygging av seksuell utpressing på sosiale medier
(Bachelor thesis, 2023)Denne bacheloroppgaven tar for seg temaet seksuell utpressing på sosiale medier og hvordan politiets nettpatrulje kan bruke virkemidler som humor og skremsel i sin kommunikasjon for å forebygge dette fenomenet blant ungdom. ... -
Hermès «Hvilke faktorer bidrar til at forbrukere oppfatter Birkin-vesker som eliten av luksusvesker, og hva er motivasjonen bak denne type kjøp?»
(Bachelor thesis, 2023)Etterspørselen etter Birkin-vesken til Hermès er et interessant fenomen. Vesken har blitt til en av de mest ettertraktede luksusveskene på markedet i dagens samfunn. Kvinner over hele verden har et sterkt ønske om å eie ... -
Personaliseringens kraft: TikToks innflytelse på forbrukernes kjøpsatferd
(Bachelor thesis, 2023)Vi har i denne bacheloroppgaven valgt å undersøke hvordan personalisering på TikTok påvirker forbrukeres kjøpsatferd, med følgende problemstilling: «Hvordan påvirker personalisering på TikTok forbrukernes kjøpsatferd?». ... -
Hvordan kan Møller Bil Stavanger utnytte sitt CRM-system for å styrke kunderelasjonene til bedriften
(Bachelor thesis, 2023)I vår bacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg har vi tatt for oss virksomheten Møller Bil Stavanger. Vi har knyttet denne bedriften opp mot problemstillingen vår som tar for seg temaene kunderelasjoner og Customer ... -
Hvordan påvirker strømkrisen og andre faktorer forbrukeres holdning til solcellepanel?
(Bachelor thesis, 2023)Denne bacheloroppgaven tar i all hovedsak for seg markedspotensialet til solcellepaneler i forbrukermarkedet. Dette ønsket vi å se i lys med de pågående høye strømprisene vi har blitt utsatt for de siste årene, og ønsket ... -
Hvordan kan Bareksten gin bygge sterke merkeassosiasjoner? Utfordringer knyttet til ulovlig markedsføring av alkohol i Norge.
(Bachelor thesis, 2023)I denne oppgaven har vi sett på hvordan Bareksten gin kan skape ønskede merkeassosiasjoner i et marked hvor markedsføring er ulovlig. Først har kartlagt forbrukernes nåværende assosiasjoner til både Bareksten gin og en ... -
Hvordan spiller kjønn en rolle for formuleringen av et reklamebudskap i skjønnhet og kosmetikkbransjen?
(Bachelor thesis, 2023)Denne bacheloroppgaven har som hensikt å undersøke hvordan kjønnsbasert reklame påvirker formuleringen av et reklamebudskap i skjønnhet og kosmetikk bransjen. Denne bransjen er kjent for å produsere og markedsføre produkter ... -
Norske forbrukeres villighet til å kjøpe kinesisk elbil: Effektene av kognitiv, affektive og normative aspekter av Country-of-Origin
(Bachelor thesis, 2023)Denne bacheloroppgaven har som formål å utforske faktorer som påvirker norske forbrukeres holdninger og kjøpsvillighet til kinesiske elbiler. Bakgrunnen for at vi ønsket å undersøke dette temaet var preget av den økende ... -
ChatGPT som informasjonskanal: En forbrukerorientert tilnærming
(Bachelor thesis, 2023)Siden OpenAI lanserte chatboten ChatGPT i november 2022 har chatboten fått massiv oppmerksomhet verden rundt. På kun fem dager hadde ChatGPT allerede nådd 1 millioner brukere og etter bare to måneder ble det anslått at ... -
Kundetilfredshet og lojalitet i bilbransjen
(Bachelor thesis, 2023)Denne bacheloroppgaven ser på forholdet mellom kundetilfredshet og lojalitet og hvilken påvirkningskraft dette har innenfor bilbransjen. Kundetilfredshet og lojalitet er noe man har forsket på lenge. Viktigheten av tilfredse ... -
Hvor effektivt er gamification for å stimulere til bærekraftige kjøpsbeslutninger i klesbransjen?
(Bachelor thesis, 2023)Denne oppgaven omhandler hvordan aktører i klesbransjen kan stimulere bærekraftige kjøpsbeslutninger ved å implementere spill-elementer som et virkemiddel for å dulte forbrukeren i en bærekraftig retning. Bakgrunnen for ... -
Hvordan påvirker ambassadørmarkedsføring nettbutikkers merkeverdi?
(Bachelor thesis, 2023)Det har de siste årene vært et større fokus på ambassadørmarkedsføring innen netthandel, hvor flere digitale merkevarer har slengt seg på trenden for å skape mer autentiske relasjoner med sine kunder. Ambassadørmarkedsføring ... -
Hvilken påvirkningskraft har mikroinfluencere på kjøpsintensjonen til unge forbrukere?
(Bachelor thesis, 2023)Denne oppgaven er utarbeidet med et eksplorativt og deskriptivt undersøkelsesdesign, som delt inn i syv hoveddeler. Først presenteres problemstillingen, deretter presenteres relevant teori og forskning. Vi har hentet ... -
Klageatferd og barrierer: En undersøkelse av misfornøyde forbrukeres intensjon til å klage direkte til bedriften
(Bachelor thesis, 2023)Denne studien handler om klageatferd og ulike barrierer knyttet til det å klage. Til tross for at bedrifter jobber for nullfeilprinsippet, er dette som regel umulig å oppnå i realiteten. Som resultat blir kunder av og ...