• Inbound marketing: «Hvordan kan inbound marketing utvikle gode kunderelasjoner i bedriftsmarkedet (B2B)?» 

      Milenkovic, Cecilie Refsnes (Bachelor thesis, 2019)
      Temaet for denne bacheloroppgaven omhandler hvordan den digitale markedsføringsstrategien inbound marketing kan bidra til å utvikle gode kunderelasjoner i bedriftsmarkedet. Fokuset er spesielt rettet mot bruk av ...
    • Indre, ytre og prososial motivasjon på kort og lang sikt 

      Klæva, Ingrid Reistad; Gjelsvik, Rebecca Helene (Bachelor thesis, 2021)
      Hensikten med oppgaven er å undersøke hvordan mennesker forholder seg til faktorer innenfor motivasjon og hvordan de vektlegger belønninger på kort og lang sikt. Først vil vi ta for oss relevante teorier og forskning ...
    • Influencer marketing 

      Nilsen, Amalie (Bachelor thesis, 2021)
      Denne bacheloroppgaven i merkevarestrategi er basert på den økende bruken av influencere som avsendere av annonser på sosiale medier. Studien har som formål å hjelpe bedrifter med å oppnå økte effekter av samarbeid med ...
    • Influencer marketing sin påvirkning på forbrukerene sin prisevaluering 

      Dahl, Thelma Eide; Moore, Milene (Bachelor thesis, 2022)
      Denne bacheloroppgaven, utarbeidet ved Handelshøyskolen BI våren 2022, tar for seg temaet Influencer Marketing. Formålet med studien er å bidra til økt bevissthet rundt influencere sin påvirkningskraft på forbrukere, både ...
    • Influencers påvirkning på den norske forbrukers kjøpsintensjon 

      Hetland, Tonette Mathiesen; Sætersdal, Julie; Stokke, Veronika Kristin (Bachelor thesis, 2018)
      I denne bacheloroppgaven, utarbeidet ved Handelshøyskolen BI våren 2018, tar vi for oss det nye fenomenet influencer markedsføring. Innledningsvis formulerer vi en introduksjon til temaet, samt presenterer oppgavens formål ...
    • Informasjonskampanje for Folkehelseinstituttet og HPV-vaksinen 

      Holand, Ida Kristine; Skage, Kine Midtun (Bachelor thesis, 2017)
      I vår bacheloroppgave i PR- og markedskommunikasjon har vi valgt å utvikle en informasjonskampanje for Folkehelseinstituttet (heretter kalt FHI) og HPVvaksinen. I januar 2016 ble det vedtatt at kvinner født 1991 og senere ...
    • Innføring av Shoppa i Bunnpris - fra kunnskap til handling 

      Vingen, Martin; Grapendaal, Suzanne (Bachelor thesis, 2015-06-01)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg temaet kunnskapsoverføring, med fokus på overføring av kunnskap fra prosjekt til basisorganisasjon. Problemstillingen for utarbeidelsen av oppgaven var: ”Hvordan var kunnskapsoverføringen ...
    • Innholdsmarkedsføring 

      Toft, Tina Marie Berg; Åteigen, Mari Tveide; Krav, Cathrine (Bachelor thesis, 2016)
      I Bacheloroppgaven er merkevarestrategien innholdsmarkedsføring valgt, hvor casene Gilde oppskriftshefter, Team Coop og Forsvaret er benyttet for å belyse funn. Innholdsmarkedsføring er forenklet en vedvarende ...
    • Innholdsmarkedsføring 

      Akre, Karoline; Nordrum, Marius Thuvea; Steen, Hermann (Bachelor thesis, 2017)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg relasjonsbygging gjennom bruk av innholdsmarkedsføring som merkevarestrategi. Innholdsmarkedsføring er en gammel metode å påvirke en forbruker på, og i dag er strategien en trend som ...
    • Innholdsmarkedsføring - Innenfra og ut 

      Franzén, Victor Tom; Flaten, Terje (Bachelor thesis, 2016)
      I denne bacheloroppgaven ønsker vi å sette nytt lys på et moderne begrep: Innholdsmarkedsføring, eller Content Marketing. Vi ønsket å skrive om noe som er lite dekket av eksisterende litteratur og komme med et reelt ...
    • Innholdsmarkedsføring – skillet mellom redaksjonelt og kommersielt innhold 

      Lingelem, Ida Louise; Klyve, Anniken; Knutsen, Malene (Bachelor thesis, 2016)
      Den digitale tidsalderen har medført store endringer i informasjonsteknologi. Endringene har bidratt til blant annet nye kommunikasjonsverktøy, men også annonseblokkerings funksjoner. Dette har medvirket økt fokus ...
    • Innovasjon i et konstruert nettverk: Hvordan kan samarbeid i konstruerte innovasjonsnettverk øke bedrifters innovasjonsevne?: En casestudie av Norwegian Smart Care Cluster 

      Rolfsnes, Victor; Ravndal, Anja Bore (Bachelor thesis, 2016)
      Temaet for denne bacheloroppgaven omhandler hvordan innovasjon skjer i konstruerte innovasjonsnettverk, det vil si nettverk som bevisst er opprettet med en intensjon om å drive innovasjon innen en bestemt næring. Fokus ...
    • Innvirkning av ESG på finansiell prestasjon. Bevis fra Skandinavia 

      Loktu, Johan Knudsen; Fausa, Kristoffer Guldbrandsen; Bjerke, Nils Gabriel (Bachelor thesis, 2020)
      Formålet med denne studien er å utvide forståelsen rundt sammenhengen mellom Enrivonmental-, Social- og Governance-performance (ESGP) som måleparameter og finansielle prestasjoner (FINP) blant skandinaviske aksjeselskaper. ...
    • Insentiver i Strandveien Auto AS 

      Holtet, Alexander Osen; Kavli, Tom Erik; Aabakken, Andreas (Bachelor thesis, 2013-10-08)
      Vår oppgave fokuserer på insentivsystemene til Strandveien Auto i Trondheim. Vi har tidligere skrevet en strategiplan for verkstedet deres. Deler av strategiplanen blir benyttet i denne oppgaven, men strategien her har mer ...
    • Intelligens i lederskap 

      Siem, Kristina; Bratland, Christine Aakre; Hagen, Jenny Nysæther (Bachelor thesis, 2020)
      Hensikten med denne studien er å avdekke lekfolks antagelser om forholdet mellom intelligens og gode lederegenskaper samt sosiale ferdigheter. Studien er gjennomført som et eksperiment, hvor utvalgets respondenter ble ...
    • Interaksjonseffekten mellom mobbing og laissez-faire ledelse med hensyn til intensjoner om å slutte i jobben 

      Skråmestø, Andrea Glatved; Lavik, Michelle Nordanger (Bachelor thesis, 2020)
      Mobbing utgjør et alvorlig problem i dagens samfunn. Mobbing påvirker hverdagen til svært mange barn og unge, men det er viktig å anerkjenne at mobbing også forekommer blant voksne i arbeidslivet. Vårt mål med bacheloroppgaven ...
    • Interiør Huset Alvøen : Digitalisering og effektivisering av butikkdrift ved 

      Norevik, Louise Bjørnsen; Hansen, Kristine Ekerhovd; Salen, Kristina (Bachelor thesis, 2018)
      Avhandlingen er skrevet i forbindelse med fordypningsretningen “Forretningsutvikling og teknologi” ved Handelshøyskolen BI Bergen, og er skrevet av tre studenter ved studieretningene Markedsføringsledelse samt Økonomi ...
    • Intern markedsføring ved Max Fritid Engros AS 

      Dahle, Karoline Iren Reiten (Bachelor thesis, 2017)
      I min bacheloroppgave har jeg valgt å ta for meg intern markedsføring. Intern markedsføring er en prosess for å skape relasjoner både internt og eksternt i en bedrift. Som en konsekvens av intern markedsføring vil det ...
    • Intraprenørskap - Sommer & Vinter 

      Andersen, Espen; Sture, Bror Herman Een; Sveaass, Nora (Bachelor thesis, 2020)
      Innovasjon og omstilling er populære begreper, men forklares og utdypes av få. Følgende oppgave tar for seg å besvare problemstillingen «På hvilken måte tilrettelegger Sommer og vinter for innovasjon, og hvordan skal de ...
    • Intraprenørskap i Topro Industri AS 

      Strömberg, My Anna Christina; Endrerud, Ingrid Marie Vaag (Bachelor thesis, 2018)
      Intraprenørskap, innovasjon og omstilling er blitt ord som brukes av mange, men fylles med innhold av få. Denne oppgaven besvarer problemstillingen ”Hvordan jobber Topro Industri AS for å lykkes med intraprenørskap?” ...