• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kampanjeutvikling for Nordisk Film Kino, ved Victoria kino

Tøsdal, Malin; Humlekjær, Helene; Axelsen, Ninni Therese
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
bachelor2016004.pdf (3.532Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2428324
Utgivelsesdato
2016
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
Vi har i denne oppgaven utviklet en integrert kommunikasjonskampanje i

bachelorprogrammet PR og markedskommunikasjon. Kampanjeplanen er

utarbeidet for Nordisk Film Kino, og tar utgangspunkt i organisasjonens ønske om

å rekruttere flere unge til Victoria kino. Formålet er å øke kjennskap til kinoen og

rekruttere flere medlemmer til fordelsklubben Kinopluss. Kampanjen har blitt

utviklet for å informere, få aksept og oppmuntre til handling blant målgruppen. Vi

har valgt å følge Ronald D. Smiths “Strategic Planning For Public Relations”

gjennom oppgavens forløp. Kampanjen er delt inn i fire ulike faser, herunder

formativ analyse, strategi, taktikk og evaluering.

Fase 1: Den formative delen legger grunnlaget for oppgaven gjennom situasjons-,

organisasjon, og interessentanalysen. Her samlet vi inn informasjon om

organisasjonen og hvilke utfordringer den stod overfor. Neste steg i fasen var

datainnsamling hvor primærdata ble samlet inn gjennom kvalitative og

kvantitative analyser. Det ble gjennomført totalt seks dybdeintervjuer bestående

av Kinopluss medlemmer og ikke-medlemmer. I spørreundersøkelsen fikk vi svar

fra 106 Kinopluss respondenter. En SWOT oppsummerte tidligere funn og

eventuelle fremtidig utfall. Ut i fra disse opplysningene definerte vi Victoria kinos

ønskede posisjon, etterfulgt av overordnet mål og delmål. Fase 2: Den strategiske

fasen innebar å definere riktig strategi for hvordan organisasjonen skal oppnå

ønsket posisjon. Her formulerte vi proaktive handlings- og

kommunikasjonsstrategier etterfulgt av en budskapsstrategi som skulle være

gjennomgående i kampanjen. Fase 3: Denne fasen omhandler selve kampanjen og

tar for seg ulike kommunikasjonstaktikker. Her presenterte vi det gjennomgående

konseptet #KinoAndChill og de ulike tiltakene som skal støtte opp under dette. En

tidsplan ble videre fastslått for implementering av kampanjetiltakene, etterfulgt av

et budsjett. Fase 4: Det siste steget var evaluering. I fasen presenteres de ulike

metodene for evaluering av kampanjen gjennom systematisk måling av

resultatene, basert på i hvilken grad målene er nådd. Til slutt la vi frem et

forbedringspotensial hvor vi kommenterte hva som kunne blitt gjort annerledes i

oppgaven.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Kampanjeplanlegging fra Handelshøyskolen BI, 2016
Utgiver
Handelshøyskolen BI

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit