• English
    • norsk
  • English 
    • English
    • norsk
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kampanjeplan for FJONG "Sammen skaper vi et miljøvennlig klesskap"

Tysnes, Thea Johanne Wiken; Marinas, Amalie
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
1972277.pdf (3.567Mb)
Permanent link
http://hdl.handle.net/11250/2573851
Issue date
2018
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [469]
Abstract
Denne bacheloroppgaven er vårt avsluttende prosjekt i PR- og

markedskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI, Oslo. Oppgaven presenterer

en kampanjeplanlegging for delingstjenesten Fjong - som setter tilgang fremfor

eierskap og med det er første delingstjeneste innen mote i Norge. Med bærekraft i

bunnlinjen og delingsøkonomien i ryggraden har virksomheten opplevd rask vekst

og stor etterspørsel i løpet av sine få år på markedet. Likevel er det fortsatt mangel

på kunnskap om hvordan vi som forbrukere kan bidra til bærekraftig konsumering

av klær. Med det som bakgrunn har vi utformet følgende problemstilling for

oppgaven: “Hvordan kan Fjong bidra til en mer bevisst og miljøvennlig

konsumering av klær blant kvinner i Norge?”

Ovennevnte drøftes gjennom pensumlitteraturens fire faser: 1) Formative

undersøkelser, 2) Strategi, 3) Taktikk og 4) Evaluering. Innledningsvis vil en

situasjonsanalyse kartlegge interne og eksterne faktorer som utgjør selskapets

nåsituasjon, herunder et trendbilde som viser økt interesse for temaene bærekraftig

mote og delingsøkonomi. I organisasjonsanalysen vises det til knappe ressurser,

og høye ambisjoner. Selskapets styrker, svakheter, muligheter og trusler

redegjøres for i en SWOT-analyse. Videre identifiseres nøkkelinteressenter, med

vekt på producers, limiters og enablers.

Med formål om å engasjere og forklare forbrukerne hvordan Fjong kan gavne

dem, vil tre delmål bidra til å oppnå kampanjens overordnede mål om å “øke

kjennskap til, og kunnskap om Fjong blant kvinner i alderen 25-34 år med 40 %

gjennom kampanjeperioden”.

Videre vil en proaktiv kommunikasjonsstrategi legge til rette for valg av taktikker,

før en evaluering av tiltakene tar for seg hvordan resultatene skal måles.
Description
Bacheloroppgave i Kampanjeplanlegging fra Handelshøyskolen BI, 2018
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us

Privacy policy
Powered by DSpace software

Service from Unit
 

 

Browse this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsBrowse ArchiveCommunities & CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us

Privacy policy
Powered by DSpace software

Service from Unit