• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kampanjeplan for Kode kunstmuseer og komponisthjem

Valvik, Sandra Lillesalt; Bjørkedal, Veronika Dale; Gjerde, Karoline
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
1975053.pdf (1.599Mb)
Vedlegg-bachelor[1].pdf (4.364Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2572798
Utgivelsesdato
2018
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
I denne oppgaven vil vi presentere en integrert kommunikasjonskampanje vi har

utarbeidet for Kode kunstmuseer og komponisthjem i Bergen. Hensikten med

kampanjen er å øke besøkende av målgruppen studenter i alderen 18-25 år.

Kampanjen er utarbeidet med utgangspunkt i de fire fasene beskrevet i Strategic

Planning for Public Relations; Formativ research, strategi, taktikk og måling &

evaluering (Smith, 2017).

I fase 1 for kampanjeplanleggingen tar vi for oss formative undersøkelser,

metoder for datainnhenting, herunder sekundær- og primærdata ved bruk av

kvalitativ og kvantitativ metode. Sekundærdataene som blir presentert i oppgaven

har gitt oss innsikt i et helhetlig perspektiv på Kodes utfordringer. Med bakgrunn i

teori og primærdata vil vi foreslå hvordan de skal møte utfordringene og den

nåværende situasjonen.

For å få innsikt i målgruppen som er studenter i alderen 18-25 år har vi innhentet

og analysert primærdata om holdninger, problemer, hindringer, kjennskap, atferd,

og kunnskap knyttet til Kode. Valg av målgruppe for kampanjen ble valgt da

Kode ikke tiltrekker studenter og ønsker å finne ut hvorfor dette er tilfellet, og

ikke minst hvordan de kan nå ut til denne målgruppen. Funn fra den kvantitative

undersøkelsen viser at 94 av 165 respondenter ikke har vært på Kode, fordi

synligheten og kjennskap er lav.

I fase 2 utviklet vi et overordnet mål for kampanjen basert på bestillingen fra

klienten, men også funn fra kvalitative og kvantitative undersøkelser;

Hvordan kan Kode informere og engasjere studenter i aldersgruppen

18-25 år, som på sikt vil øke besøkstallene i denne aldersgruppen?

For å oppnå det overordnede målet har valgt å ta i bruk en engasjerende

kommunikasjonsstrategi, da målgruppen Kode vil nå ut til har lite kunnskap til

museet og er lite mottakelige. I fase 3 har vi utarbeidet taktiske grep for å nå våre mål og delmål i strategien som er definert i fase 2. Etter analyse av målgruppens

medievaner vil vi taktisk ta i bruk en mediemix bestående av Facebook og

Instagram, som egne, fortjente og betalte mediekanaler. I fase 4 går vi nærmere

inn på måling og evaluering av kampanjen, og hvilke kriterier som skal bestemme

om kampanjen har vært effektfull.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Kampanjeutvikling fra Handelshøyskolen BI, 2018
Utgiver
Handelshøyskolen BI

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit