• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kampanjeplan for Norsk Gjenvinning "Det finnes ikke søppel mer"

Rikartsen, Sunniva; Miguez, Remi; Riddebäck, Malin Anna
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
2258911.pdf (1.596Mb)
Vedlegg bachelor.pdf (52.01Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2620300
Date
2019
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [817]
Abstract
I denne bacheloroppgaven har vi utviklet en kampanjeplan på vegne av selskapet

Norsk Gjenvinning, som arbeider med å gjenvinne avfall til resirkulerte råvarer.

Selskapet har en visjon om at avfall er løsningen på fremtidens ressursproblem.

I forbindelse med dette har selskapet utarbeidet slagordet “Det finnes ikke søppel

mer” , som en folkeliggjøring av deres visjon. Hensikten med kampanjen er å

belyse budskapet i slagordet, og formålet er å øke kunnskapen og bidra til

engasjement blant målgruppen.

Kampanjen er utarbeidet i henhold til Ronald D. Smiths bok “Strategic Planning

for Public Relations”, og vi følger de fire fasene gjennomgående i oppgaven;

formativ forskning, strategi, taktikk og evaluering . Innledningsvis har vi

gjennomført en rekke analyser for å avdekke relevant innsikt om situasjonen,

organisasjonen og interessentene. Videre i arbeidet definerte vi en tydelig

målgruppe for kampanjen, henholdsvis kvinner og menn i alderen 20-29. Det ble

utarbeidet en kvantitativ og en kvalitativ undersøkelse som bidro til å avdekke

relevante forhold om målgruppen, og deres relasjon tilknyttet selskapet.

Basert på analysene har vi definert et overordnet mål og delmål for kampanjen.

Målet er å øke kunnskapen rundt Norsk Gjenvinning, deres arbeid og tilhørende

slagord “Det finnes ikke søppel mer” blant kvinner og menn i alderen 20-29 år

med 30 prosent gjennom kampanjeperioden. Delmålene handler om å øke andel i

målgruppen som har kjennskap til, og forstår slagordet med 20 prosent, og å

oppnå tre redaksjonelle omtaler i nyhetsmedier i kampanjeperioden.

For å nå de ovennevne målene for kampanjen har vi gjennom flere

kommunikasjonsstrategier kommet frem til ulike taktikker for måloppnåelse.

Taktikkene blir redegjort i strategidelen, og blir senere implementert som konkrete

tiltak. Kampanjens tiltak baseres hovedsakelig på inngå partnerskap med Oslo

Pride 2020 og Fotballfesten på Kontraskjæret, i forbindelse med EM-2020. I

tillegg ønsker vi å samarbeid med to norske opinionsledere som skal fungere som

talspersoner for kampanjen. Til slutt vil vi foreslå metoder for å evaluere om

kampanjens tiltak vellykket, og om de bidro til å nå de ovennevne målene.
Description
Bacheloroppgave i Kampanjeplanlegging fra Handelshøyskolen BI, 2019
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit