• En kvalitativ undersøkelse av bærekraft i utdanningsinstitusjoner 

      Øvrebø, Ingrid; Grane, Sigrid Thorsnes (Bachelor thesis, 2019)
      Temaet for denne oppgaven er bærekraft i utdanningsinstitusjoner. Vi har forsøkt å undersøke hvordan utdanningsinstitusjoner har valgt å inkludere bærekraft i sin nåværende strategi, derav problemstillingen vår: Er ...
    • En kvalitativ undersøkelse om motivasjon i det aktivitetsbaserte kontorlandskapet hos Orkla home & personal care 

      Rønning, Marie; Røise, Silje; Sogn, Fredrikke (Bachelor thesis, 2017)
      I denne bacheloroppgaven har vi valgt å fokusere på temaet motivasjon gjennom problemstillingen ”Hvordan har endringen til det aktivitetsbaserte kontorlandskapet påvirket motivasjonen til de ansatte i Orkla Home & ...
    • En kvantitativ undersøkelse om motivasjon hos besøksvenner i Oslo Røde Kors 

      Løkenhagen, Emilie Ullern; Kveldstad, Torunn Sofie Storrø (Bachelor thesis, 2020)
      Hensikten med denne oppgaven er å kartlegge hvilke motivasjonsfaktorer som er viktige for besøksvennene i Oslo Røde Kors. Røde Kors er en stor internasjonal humanitær organisasjon, som hver dag jobber for å bekjempe ...
    • En muntlig enighet på – at kontrakten skal du få 

      Midtlyng, Mats Sebastian; Kirkestuen, Fredrik; Isaksen, Sveinung (Bachelor thesis, 2018)
      Denne oppgaven tar utgangspunkt i prosjekt Sjøgangen. Prosjektet i oppgaven ble utført av Pir 2 som er et arkitektfirma. Prosjektet gikk ut på å utarbeide en planog designskisse til broen Sjøgangen. Problemstillingen til ...
    • En PR-kampanje for Blå Sløyfe-Aksjonen 2018 

      Monsen, Thea Arbjerg; Lund, Marthe Røkke (Bachelor thesis, 2018)
      Dette er en bacheloroppgave i kampanjeplanlegging ved Handelshøyskolen BI Campus Trondheim. Oppdragsgiveren for kampanjen er Kreftforeningen og Blå Sløyfe-Aksjonen, som er den offisielle aksjonen mot prostatakreft i ...
    • En sammenlignende casestudie av hvordan bruk av agile metoder i en hybrid arbeidshverdag fører til økt effektivitet 

      Pavasovic, Sanja; Wick, Celine (Bachelor thesis, 2021)
      Fra litteraturen og en rekke tidligere studier kommer det frem at en agil tilnærming setter krav til tett fysisk kontakt for å sikre effektiv samhandling (A. Cockburn & Highsmith, 2001). I denne bacheloroppgaven har vi ...
    • En studie av effekten ved implementering av coaching: Steget fra salgsledelse til salgscoaching 

      Nyberg, Edvard; Kristiansen, Magnus (Bachelor thesis, 2022)
      1.0. Introduksjon I dette kapitlet vil vi kort presentere bakgrunnen for valgt tema og hensikten med vår oppgave. Videre vil vi gå inn på våre overordnede mål, introdusere vår problemstilling, samt avgrensning. ...
    • En studie av hvordan en sportslig dokumentarserie kan påvirke en merkevare 

      Nygaard, Kristoffer Benjamin; Eriksen, Nicolas Einrem (Bachelor thesis, 2022)
      Utgangspunktet for denne bacheloroppgaven er fremveksten av sportslige dokumentarserier. I løpet av de siste 10 årene har vi observert en rekke sportslige merkevarer i hovedfokus i slike dokumentarserier. Formålet med ...
    • En studie om bruken av popkultur i brand posts på Instagram og dens påvirkning på engasjement 

      de, Decker Godiva Røsber; Pedersen, Victoria Christine Wyssenbach (Bachelor thesis, 2023)
      Merkevarer bruker sosiale medier som et virkemiddel for markedsføring, men også for å bygge relasjoner til sine kunder. Det er ulike faktorer i brand posts som bidrar til å skape engasjement, inkludert popkultur. Denne ...
    • En studie om eksponering og holdningsendring til merket i digitale kanaler 

      Larsen, Philip Fløitmoen; Nybu, Martin Lillekjendlie; Kirkevold, Preben Hansen (Bachelor thesis, 2020)
      Denne bacheloroppgaven er basert på hvilke eksponeringstyper som kan føre til positiv holdningsendring til merket. Dette testes med to ulike typer bannerannonser i en digital kanal, ved kun én eksponering. Vi blir eksponert ...
    • En studie om hvorfor eiendomsselskaper miljøsertifiserer 

      Andersen, Fredrik Marchmann; Selheim, Thomas Flesland; Smaamo, Haakon (Bachelor thesis, 2020)
      Oppgavens formål er å undersøke hvorfor eiendomsutviklere velger å miljøsertifisere næringsbygg og videre “hvilke konkurransefortrinn oppnår eier av et bærekraftig bygg”, som er vår problemstilling. Bærekraft er blitt ...
    • En studie om kontekstuell annonsering og holdningsendring til merkevaren 

      Rosvoll, Torbjørn Flåten; Davidsen, Thomas; Haaland, Thor (Bachelor thesis, 2022)
      Den offentlige diskursen preges i økende grad av bekymringer knyttet til personvern og overvåkning på nett. Kontekstuell annonsering er en form for digital annonsering som ikke benytter seg av persondata, og det er dermed ...
    • En studie om Real-Time Marketing på Twitter i det digitale landskapet i Norge 

      Skrent, Amalie Cassandra (Bachelor thesis, 2021)
      I kommunikasjonsbransjen har flere uttalt behovet for måter å koble merkevarer til dagsaktualiteter på som utløser engasjement på sosiale medier (heretter SoMe). En mulighet er å anvende Real-Time Marketing (heretter ...
    • En ting er å si hva man skal gjøre, en annen sak er å gjøre det 

      Krokann, Dag Nesvoll; Thomassen, Kristian; Hanssen, Christoffer Ivar Jonatan (Bachelor thesis, 2015-06-01)
      Denne bevarelsen er resultatet etter opparbeidet kunnskap og kompetanse gjennom deltakelse i faget BST 2531 – Prosjektledelse, og kurset BTH 2532 – Bacheloroppgave i prosjektledelse. Denne oppgaven markerer slutten på en ...
    • En utredning av effektivitet og konkurransekraft i H.M.Kristiansens Automobilbyrå AS 

      Halvorsen, Julie Elisabeth Smith; Risan, Øyvind; Rusten, Karen Emilie (Bachelor thesis, 2017)
      Denne oppgaven omhandler i hvilken grad prosessdesign og ressursutnyttelse bidrar til H.M.Kristiansens Automobilbyrås gode prestasjoner i bussbransjen, hvor det finnes mange aktører og lave marginer. Formålet med oppgaven ...
    • En vignettestudie av spontan tillit og moral under kritiske situasjoner 

      Oen, Ana-Isabella Castillo (Bachelor thesis, 2020)
      Tillit er i forskningslitteraturen vektlagt som en forutsetning for godt samarbeid i organisasjoner. Nyere tillitsforskning har blitt stadig mer opptatt av hurtig etablering av tillit. Dette kommer som følge av et ...
    • En økonometrisk analyse av eksportmarkedet for norsk oppdrettslaks; en gravitasjonsmodelltilnærming 

      Solem, Jonas Garup; Mjølsnes, Odin Dahl; Fagan, Peter Sveipe (Bachelor thesis, 2019)
      Denne oppgaven undersøker variasjon i eksportert volum og kilopris av norsk oppdrettslaks i perioden 1999-2017, med observasjoner fra 48 ulike importland. For å forklare variasjonen benytter vi oss av paneldataregresjon ...
    • En økonometrisk analyse av lønnsomhet ved kvinner i norske bedriftsstyrer 

      Carolan, Yvette; Aass, Benedicte (Bachelor thesis, 2018)
      Denne oppgaven undersøker sammenhengen mellom andel kvinner i et bedriftsstyre og lønnsomhet. Vedtaket om kjønnskvotering i norske allmennaksjeselskaper ble innført i 2005, og innebar at bedrifter ble lovpålagt et krav ...
    • En økonomisk startpakke for en nyetablert bedrift 

      Lian, Camilla Lauritzen; Edlund, Sondre Aleksander; Sagbakk, Mariel Katrin Jacobsen (Bachelor thesis, 2015-06-01)
      Vi har gjennomført vår bacheloroppgave i samarbeid med spesialkaffebrenneriet Jacobsen og Svart AS. Økende interesse for spesialkaffe og bedriftens manglende økonomiske styring, gjør Jacobsen og Svart AS til en interessant ...
    • Endring og verdi 

      Ringseth, Sebastian; Brott, Kristine Johanne; Orekåsa, Sondre (Bachelor thesis, 2014-09-09)
      I valget av tema og problemstilling for oppgaven ligger en målsetning om å hjelpe en bedrift ved å kartlegge muligheter og utfordringer knyttet opp mot verdiskapning ved et lederskifte. Gjennom å benytte relevant teori ...