Blar i Student papers på tittel
Viser treff 223-242 av 2877
-
Brand authenticity and representation
(Bachelor thesis, 2022)In recent years we have seen the effects of the pandemic bringing an increasing pressure to accommodate to the rising demand of brand awareness and brand authenticity. Questions circulating the topics around diversity, ... -
Bransjeerfaring, hva vil gi deg som kvinne en fordel?
(Master thesis, 2023)I denne prosjektoppgaven har vi sett på problemstillingen: “I hvilken grad påvirker bakgrunn fra henholdsvis kvinnedominert eller mannsdominert bransje oppfattelsen av en kvinnelig leder.” Det ble gjennomført et eksperiment ... -
Breaking Barriers and Rising to the Top: An Exploration of the Factors and Strategies that Shape the Emergence of Female Leaders in Norway
(Master thesis, 2023)Norway is recognized as one of the leading countries in achieving gender parity. Still, women continue to be underrepresented in top leadership positions compared to male peers. Although several theories have been proposed ... -
Breaking down anomalies: comparative analysis of the q-factor and fama-french five-factor model performance
(Master thesis, 2017)The continuous development of the asset pricing supplies investors and researchers with the new empirical models and it might get challenging to pick one to use. This thesis provides an empirical comparison of the Fama-French ... -
Breaking down Oslo; a new approach to determine microclustering
(Master thesis, 2018)This paper examines the clustering and micro-clustering tendencies related to the financial institutions involved in IPO’s on the Oslo Stock exchange and Oslo Axcess. In our paper we developed a data-set by collecting ... -
Bruk av CRM-systemer i prospektering for tjenesteytende B2B-selskaper
(Bachelor thesis, 2023)Det er essensielt for bedrifter å tilegne seg nye kunder, og å beholde dem over tid. Ved å henvende seg til de potensielle kundene som er mest aktuelle i utgangspunktet, samt gi dem god oppfølging i startfasen, har man ... -
Bruk av designtenkning i en digitaliseringsprosess
(Master thesis, 2022)I dagens samfunn er digitale verktøy og medier naturlig integrert i elevenes hverdag. Den teknologiske utviklingen går i et hurtig tempo, og dette gir skoler stadig nye utfordringer. Lærere og skoleledere har et stort ... -
Bruk av innholdsmarkedsføring i kundeklubber
(Bachelor thesis, 2017)”Hvordan er forbrukernes holdning til kundeklubber i kosmetikkbransjen i dag, og hvordan kan innholdsmarkedsføring benyttes for å øke kundeklubbenes attraktivitet?” I denne bacheloroppgaven har jeg valgt å se på to ... -
Bruk av kjente ansikt i markedskommunikasjonen
(Bachelor thesis, 2018)I denne oppgaven var målet å se på hvilken effekt kjente ansikt har i markedskommunikasjon gjennom sosiale medier. Fokuset er rettet mot å bruke et “kjent ansikt” som et virkemiddel til å nå ut til forbrukere. Denne ... -
Bruk av robotisert prosessautomasjon (RPA) i Helse Vest IKT
(Bachelor thesis, 2018)Helse Vest IKT AS er et heleid datterselskap av Helse Vest RHF og har som formål å bidra til en bedre helsetjeneste ved innovativ bruk av IKT løsninger. Dette gjøres for å forenkle pasienthåndteringen i vid forstand. De ... -
Bruken av særnamsmyndighet ved utleggsforretning
(Master thesis, 2019)Det er Skatteetaten sin oppgave å fastsette og innkreve merverdiavgiftskrav. Reglene for innfordring av disse kravene fremgår av skattebetalingsloven. Formålet med loven er å sikre at statens inntektsstrøm går som ... -
Bruker Vintervoll prinsippene i PRINCE2?
(Bachelor thesis, 2021)denne oppgaven viser vi til temaet prosjektstyring. Hensikten med denne oppgaven er å få en grunnleggende oversikt over og kunnskap om hvordan Vintervoll gjennomfører prosjektstyringen sin ved Lilleby byggeprosjekt. Vi ... -
Brukeres motiver til å følge bedriftsprofiler på Instagram
(Bachelor thesis, 2020)Denne bacheloroppgaven er bygd opp etter ITMRD strukturen og består derfor av innledning, teori, metode, resultat og drøfting med konklusjon. Brukere på Instagram velger selv å følge bedriftsprofiler og utsetter seg ... -
Brukergenerert innhold - #Repost En kvalitativ studie av effekten ved bedriftens bruk av brukergenerert innhold gjennom Instagram
(Bachelor thesis, 2020)Vi ønsker i denne bachelor oppgaven å undersøke effekten ved bedriftenes bruk av brukergenerert innhold gjennom plattformen Instagram. Vi ønsker å undersøke dette nærmere da det finnes lite informasjon om påvirkningen ... -
Brukes pensjoner som resultatstyringsverktøy av børsnoterte foretak i Norge?
(Master thesis, 2014-02-19)Oppgaven tar for seg analyser av om årsregnskapene til børsnoterte foretak i Norge viser indikasjoner på resultatstyring i forbindelse med regnskapsføring av pensjoner. Analysen omfatter statistisk testing av om det er ... -
Bry Deg - si nei til narkotika
(Bachelor thesis, 2019)Bacheloroppgaven fra studielinjen Kommunikasjonsledelse tar for seg en gjennomtenkt kampanje for prosjektet Bry Deg – si nei til narkotika v/ Handelshøyskolen BI, Bergen. Vår samarbeidspartner er NNPF, og herunder deres ... -
Brøøl, distruptiv ølproduksjon
(Master thesis, 2022)Gammelt brød blir i stor grad brukt til dyrefôr. Masken, eller kornrestene som blir igjen etter produksjon av øl, brukes også som dyrefôr. Begge har næringsegenskaper som gjør dem egnet som fôr. I denne oppgaven gir jeg ... -
BTH 25321 Bacheloroppgave - Prosjektledelse
(Bachelor thesis, 2017)Kunsthøgskolen i Oslo er Norges største statlige utdanningsinstitusjon for kunstnere og designere. Høgskolen har hverken mange eller store interne prosjekter, men etter et møte i ledergruppen, januar 2017, ble det satt ... -
Budskapsvinkling i bloddonasjon og den modererende effekten av altruisme
(Bachelor thesis, 2021)Denne bacheloroppgaven tar for seg tematikken bloddonasjon og hvordan en skal utforme kampanjer og reklamer for effektivt å rekruttere frivillige bloddonore. I denne sammenhengen tar vi for oss budskapsvinkling med negativ ... -
Building brand resonance with chatbots: assessing the importance of giving your bot a human personality
(Master thesis, 2018)This paper aims at defining the effect that different types of personality given to chatbots may have on the brand resonance in consumer’s mind. In the current context of quick development of conversational marketing ...