• Salg av lavinteresse-tjenester 

      Tjelta, Ole Bjørn Trevland (Bachelor thesis, 2021)
      Majoriteten av mennesker anerkjenner begrepet salg. Gjennom salg blir relasjoner og verdier skapt. Salg er også en av di viktigste aktivitetene i en bedrift. Som privatperson er man ofte godt kjent med telefonselgere, ...
    • Salgsmotivasjon 

      Lund, Emilie Edvardsen; Storløkken, Veronica Myrland (Bachelor thesis, 2017)
      Vi har skrevet bacheloroppgaven vår i fordypningsfaget Salgsledelse og Personlig Salg BTH 3203 i samarbeid med Telia Norge AS. Oppgavens hovedtema er salgsmotivasjon hos Telias b2b-selgere. Vi valgte dette temaet på ...
    • Samarbeid i byggeprosjekter 

      Nøstvold, Hanna; Solli, Rakel Johanne (Bachelor thesis, 2014-09-10)
      Denne rapporten handler om samarbeid i prosjekter. Vi har tatt for oss prosjektet «byggingen av nye Charlottenlund videregående skole», som foregikk fra 21. juni 2010 til 29. juni 2012. Mens overlevering av selve skolebygget ...
    • Samfunnsansvar og egne merkevarer i dagligvare 

      Birkenes, Fredrik; Gaarder, Maren; Kristiansen, Mathias (Bachelor thesis, 2019)
      Det blir mer og mer interessant for bedrifter å markedsføre seg som bærekraftige i dagens samfunn. Takket være miljøgenerasjonen har et sentralt spørsmål blitt om det faktisk dras fordeler av slik type markedsføring, ...
    • Samfunnsansvar og lojalitet 

      Hesselberg, Linda; Hvidsteen, Magnus; Staver, Ragnhild Vegsund (Bachelor thesis, 2018)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg hva en spesifikk bedrifts samfunnsansvar har å si for forbrukernes lojalitet. Vi har valgt å ta for oss skomerket TOMS. Følgende problemstilling er formulert for oppgaven: «Hva har ...
    • Samfunnsansvarlige investeringer 

      Faksvåg, Ine Marie Ullern; Narmo, Emilie; Niles, Jony (Bachelor thesis, 2016)
      Formålet med denne oppgaven er å studere utviklingen av fenomenet Social Responsible Investments (SRI) som beslutningsgrunnlag for investeringer. Oppgavens problemstilling undersøker hvorvidt SRI gir lik eller ulik ...
    • Samhandling : å gjøre hverandre gode 

      Storvik, Aini Camilla; Pedersen, Line Engan (Bachelor thesis, 2010-02-04)
      Hensikten med denne oppgaven har vært å fordype seg i temaet samhandling. vi ønsket å finne ut mer om hvordan samhandlingen er i et gitt prosjekt, for så å komme med anbefalinger til hvordan man ved hjelp av ulike metoder ...
    • Sammen 

      Lien, Liv Maria Nesje; Larsen, Kristin Elisabeth (Bachelor thesis, 2018)
      Dette er en bacheloroppgave i kampanjeplanlegging for studieretning PR og markedskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI. Formålet med oppgaven er å utvikle en kampanje på vegne av oppdragsgiver Sammen Råd & Karriere. Bakgrunnen ...
    • Sammenhengen mellom kriser og innovasjon 

      Hauge, Martin Sæbø; Bylykemini, Denniz; Frafjord, Jesper (Bachelor thesis, 2023)
      Denne bacheloroppgaven ved Handelshøyskolen BI – Stavanger tar for seg teamet «Sammen-hengen mellom kriser og innovasjon», med et spesielt fokus på hvordan kriser påvirker inno-vasjonsaktiviteten i hospitality-bransjen. ...
    • SARTOR STORSENTER 

      Nyhus, Ingrid Kvamme; Helgesen, Pia Charlotte Deinboll (Bachelor thesis, 2021)
      Hensikten med denne oppgaven var å undersøke hvordan senterledelsen på Sartor Storsenter kan benytte ulike motivasjonsmetoder for å stimulere innsats og bedre selgerprestasjoner blant butikksjefene på senteret. Vi var ...
    • Sårbarheter ved nordmenns digitale atferd 

      Udjus, Lauritz Nathaniel Myking (Bachelor thesis, 2022)
      Denne bacheloroppgaven er skrevet som en rapport om sårbarheter i nordmenns digitale atferd, sett mot påvirkningsforsøk ved stortingsvalg. Den tok for seg temaene tillit og motstandsdyktighet med mer.
    • Se meg : Nasjonal kompetansetjeneste for personlighetspsykiatri 

      Baltzersen, Åse-Line; Mannerud, Hanne-Mari; Alem, Johanna (Bachelor thesis, 2017)
      Vi har utarbeidet en kampanjeplan for vår oppdragsgiver Nasjonal kompetansetjeneste for personlighetspsykiatri (NAPP). Formålet er å hjelpe unge mellom 15-21 år å få tidlig hjelp for emosjonelt ustabil personlighetsfor ...
    • Se opp fra skjermen: En holdningskampanje i samarbeid med Helsedirektoratet 

      Jensen, Vilde (Bachelor thesis, 2018)
      Dette er en bacheloroppgave i kampanjeplanlegging som er en avsluttende del av studiet PR og markedskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI Bergen. I samarbeid med Helsedirektoratet utarbeider jeg en holdningskampanje med ...
    • Selfa Arctic AS 

      Olsen, Andreas Rindahl; Bjartnes, Lars Woll; Lundh, Emilie Lanssen (Bachelor thesis, 2015-06-01)
      Vi har i vår bacheloroppgave tatt for oss Selfa Arctic AS og deres innovasjon innen maritim næring. Selfa er lokalisert i Trondheim og Rødskjær, og jobber med produksjon og reparasjon i hovedsak av kystfiskebåter. Våren ...
    • Serieentreprenørskap i norge 

      Ertvaag, William; Mosdal, Tord Edvin; Heldal, Daniel Sandåker (Bachelor thesis, 2020)
      Serieentreprenører er nødvendige for å tilføre innovasjon og samtidig utvikle samfunnet med tiden. Vi ønsker å se nærmere på hvordan serieentreprenørskap ser ut i Norge og gå nærmere inn på hvordan en typisk serieentreprenør ...
    • Showrooming 

      Mohn Furre, Elisabeth; Furrebøe, Celina Hansen (Bachelor thesis, 2023)
      Denne oppgaven tar for seg fenomenet showrooming. Hensikten med studien er å undersøkelse det moralske aspektet ved showrooming og hvordan den moralske bedømmelsen av fenomenet blir påvirket av nasjonaliteten til distributøren. ...
    • Showrooming - lavprofitt vs. høyprofitt 

      Eineteig, Malene Lund; Bie, Tale Rutgerson; Lyon, Julia Vesterhus (Bachelor thesis, 2021)
      Showrooming er et fenomen som går ut på at kunder finner et produkt i en fysisk butikk, men gjennomfører kjøpet billigere på nett. Som følge av økt digitalisering og endring i folks handlevaner ønsket vi å finne ut nærmere ...
    • Showrooming og Webrooming 

      Larsen, Caroline Skaar; Høvik, Mathilde Gulseth (Bachelor thesis, 2021)
      Denne oppgaven tar for seg fenomenene «showrooming» og «webrooming», og moralaspektet knyttet til disse. Hensikten med denne studien er å utforske hvordan moral og etikk kan ha en påvirkning på forbrukernes showrooming ...
    • Showrooming: moral og fysisk distanse "Hvilke faktorer påvirker folks moralske evaluering av ulike tilfeller av showrooming?" 

      Hanssen, Fredrik; Stranden, Daniel Jakobsen (Bachelor thesis, 2021)
      Denne bacheloroppgaven handler om fenomenet showrooming. Hensikten med denne studien var å utforske om fysisk distanse mellom en forbruker og en fysisk butikk påvirker folks moralske evaluering av showrooming. Oppgaven ...
    • Showrooming: Moralsk bedømmelse ved ulike grader besparelse 

      Moldenes, Eirik Opheim; Risti, Sander From; Steinsund, Ole Martin (Bachelor thesis, 2023)
      Denne oppgaven tar for seg fenomenet showrooming, der forbrukere først utfører informasjonssøk om et produkt i en fysisk butikk og deretter handler det tilsvarende produktet på nettet til en lavere pris. Forbrukeratferden ...