• Smarthotel 

      Ottesen, Ine Rydningen; Skordal, Eva Emilie; Olsen, Oddmund Johannes Holmen (Bachelor thesis, 2016)
      Beslutningsproblemet i denne oppgaven er: Har Smarthotel etablert merkekjennskap og hvilke fordeler kan merkekjennskap føre til? Formålet med oppgaven er å kartlegge merkekjennskapen til Smarthotel. Oppgaven belyser ...
    • SmartOptics AS 

      Schøyen, Felix; Haakstad, Simen Johannes (Bachelor thesis, 2021)
      SmartOptics er et selskap som tilbyr teknologiske fiberløsninger for kommunikasjon mellom datasentre og større systemer som sørger for at internett og telefoni fungerer ut til sluttbruker. I 2016 ble det fattet en ...
    • Små og mellomstore bedrifter i NCE Media 

      Aasvang, Hans Are; Monsen, Hans Jørgen; Sørensen, Haakon Theim (Bachelor thesis, 2018)
      I denne bacheloroppgaven har vi tatt for oss næringsklynger. Næringsklynger er betegnelsen på en geografisk konsentrasjon av bedrifter innenfor samme næring. Vi har fokusert oppgaven mot NCE Media, som er medieklyngen ...
    • Sosial branding: på hvilken måte skaper klær sosial identitet hos kvinner? 

      Johnsen, Frida Oxaal; Stenberg, Julie Henriette; Vågsæter, Stine Mordal (Bachelor thesis, 2014-09-11)
      Denne bacheloroppgaven handler om hvordan kvinner bruker klær for å skape identitet i dagens forbrukersamfunn. I arbeidet med oppgaven var vi spesielt interessert i å undersøke hvilke forestillinger som er knyttet til ...
    • Sosial inkludering i det norske kunstfeltet 

      Henningsson, Lina Maria; Vold, May-Linn (Bachelor thesis, 2018)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg publikumsutvikling og sosial inkludering i det norske kunstfeltet. Temaet blir belyst med utgangspunkt i kunstsosiolog Dag Solhjells kretsløpsteori som deler kunstfeltet inn i sosiale ...
    • Sosial ønskverdighet innen motivasjon 

      Kvassheim, Siri (Bachelor thesis, 2021)
      Hensikten med denne oppgaven er å undersøke om det finnes sosial ønskverdighets-bias i de ulike formene for motivasjon. Sosial ønskverdighet vil si å gi sosialt ønskelige svar, i stedet for svar som reflekterer ens sanne ...
    • Sosial ønskverdighet innenfor arbeidsmotivasjon 

      Hansson, Marie Aasrud; Braathen, Anniken (Bachelor thesis, 2021)
      Hensikten med denne oppgaven er å undersøke om det foreligger sosial ønskverdighet innenfor ulike typer motivasjon, og om jobbsøkere som avslører ulike typer motivasjon fremstår som mer eller mindre attraktive. Oppgaven ...
    • Sosial ønskverdighet og motivasjon 

      Voll, Kari Helene Ellefsen; Håranes, Elise Erfjord (Bachelor thesis, 2021)
      Oppgavens formål er å studere hvilken grad av sosial ønskverdighet det finnes innen de ulike motivasjonstypene. Dette ble gjennomført som et forskningsprosjekt der vi sendte ut en undersøkelse til respondenter i ...
    • Sosiale medier som relasjonsbygger 

      Mellingen, John Petter (Bachelor thesis, 2014-09-11)
      Sosiale medier har utvilsomt endret samfunnet vårt. For veldig mange mennesker har Facebook, Instagram, Snapchat med flere på få år blitt viktig del av hverdagen vår. Selv om sosiale medier i utgangspunktet handler om ...
    • Sosiale mediers påvirkning på forslaget til lovendring i debatten om samtykkelov 

      Hamilton, Thanushika Therese; Jensen, Johanne Søgnen (Bachelor thesis, 2023)
      Denne bacheloroppgaven skal undersøke hvordan sosiale medier har påvirket debatten om en samtykkelov i Norge. Formålet med forskningen er å få bedre forståelse av hvordan debatter arter seg i sosiale medier, og hvordan ...
    • Sponsingens rolle som markedsføringsverktøy i norske bedrifter 

      Johansen, Vetle Bjerkenes; Trønnes, Bjørn Nygård (Bachelor thesis, 2018)
      Norske bedrifter bruker store summer på markedsføring og kommunikasjon, spesielt har budsjettene for sponsing økt betraktelig de siste årene. Sponsing som markedsføringsmedium gir muligheter som ikke finnes i annen ...
    • Stemmesøk 

      Hannestad, Karoline Vogt (Bachelor thesis, 2020)
      Denne bacheloroppgaven med fordypning i digital markedsføring omhandler stemmesøk, en form for kunstig intelligens. Ettersom stemmesøk er i ferd med å bli en stor del av den digitale markedsføringens fremtid, er det ...
    • Stoler vi mer på menneskers intuisjon dersom de beskriver seg selv som intuitive? 

      Haugland, Cecilie; Andresen, Karoline (Bachelor thesis, 2020)
      Hensikten med oppgaven er å undersøke om vi stoler på andre menneskers intuisjon dersom de beskriver seg selv som intuitive. Gjennom en historisk tidslinje, tar eksisterende teori om intuisjon for seg både intuisjon som ...
    • Strategisk rammeverk for opplæring og implementering av IT-systemer 

      Sætre, Stine Hagen; Nyland, Oskar; Vikebø, Erik (Bachelor thesis, 2018)
      Denne bacheloroppgaven er skrevet i forbindelse med fordypningsfaget forretningsutvikling og teknologi ved Handelshøyskolen BI - campus Bergen. Oppgaven handler gjennomgående om hvordan Jæger Automobil, heretter Jæger, ...
    • Studentenes atferdsendring ved økt studiestøtte 

      Fjelldal, Christine Marie; Karlsen, Even (Bachelor thesis, 2012-10-18)
      Denne oppgaven har som hensikt å se på hvordan en økt studiestøtte ville forandret studenters hverdag. Vi har jobbet ut i fra at lånekassen ønsker svar på konsekvensene av økt studiestøtte innenfor studenters forbruk, ...
    • Studenter og næringsliv i samspill 

      Kolstad, Simen Lundeby; Skovborg-Hansen, Kaja (Bachelor thesis, 2014-09-11)
      Næringsforeningen i Trondheimsregionen (NiT) arbeider med å styrke det regionale næringsliv. På bakgrunn av tidligere forskning, vekkes det interesse rundt hvordan man skal beholde de menneskelige ressursene og kompetansen ...
    • Styring av usikkerhet i prosjektets livssyklus 

      Mendez, Charite (Bachelor thesis, 2010-10-14)
      I denne prosjektoppgaven har jeg tatt utgangspunkt i et valgt tema, usikkerhetshåndtering i prosjekter. Gjennom å velge dette temaet har jeg forsøkt å belyse en problemstilling som inneholder elementene kontrakter og ...
    • Sustainable Marketing Online: How Do Norwegian Fashion Companies Conduct Sustainable Marketing Online and Does it Increase Brand Equity? 

      Torgeirsen, Emil Hovland (Bachelor thesis, 2022)
      It is not secret that the fashion industry is widely believed to be unsustainable. In fact, the industry was responsible for 10% of global emissions in 2017. Furthermore, the fashion is thought to be the second most polluting ...
    • Svane 

      Omsland, Simen Bjørnø; Rosvold, Erik Skar; Glømmi, Martine Sem (Bachelor thesis, 2021)
      Denne oppgaven omhandler den norske merkevaren Svane, som i dag opplever en rekke utfordringer med tanke på konkurrenter og differensiering i markedet. På bakgrunn av dette har vi valgt å ta for oss temaet merkevarebygging, ...
    • Sølvrev : Digital posisjonering i B2B-markedet 

      Dvergsdal, Daniel Klakegg; Erdal, Endre; Lem, Nils Johan Greve (Bachelor thesis, 2017)
      Bacheloroppgaven er et resultat av kurset Bedriftsutvikling for små og mellomstore bedrifter. I besvarelsen har vi tatt for oss markedsføringsbyrået Sølvrev og formulert følgende problemstilling: • Hvordan kan Sølvrev ...