• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sølvrev : Digital posisjonering i B2B-markedet

Dvergsdal, Daniel Klakegg; Erdal, Endre; Lem, Nils Johan Greve
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
1692654.pdf (2.442Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2467170
Date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [817]
Abstract
Bacheloroppgaven er et resultat av kurset Bedriftsutvikling for små og

mellomstore bedrifter. I besvarelsen har vi tatt for oss markedsføringsbyrået

Sølvrev og formulert følgende problemstilling:

• Hvordan kan Sølvrev skape en sterkere posisjon i B2B markedet med bruk

av digital markedsføring?

Sølvrev har et sterkt kjerneprodukt i form av video, men mangler synlighet i

digitale kanaler. Konsekvensen er at de ikke blir funnet i søk, gir et dårlig digitalt

førsteinntrykk og mister potensielle kunder. Vi ønsket derfor å belyse dette

problemet og presentere en løsning.

Vi starter med å utlede en problemstilling ved å forklare bedriften og markedet.

Videre blir det tatt utgangspunkt i teoretisk forankring for å begrunne viktigheten

av et digitalt salgskonsept, samt kartlegge nåværende kundereise for Sølvrev sine

kunder. Deretter brukes det en kombinasjon av teori og sekundærdata for å få

innsikt i hvordan digital markedsføring kan anvendes. For å få en dypere

forståelse for tema og situasjonen til Sølvrev gjennomfører vi intervjuer med

eksperter og ledelsen i Sølvrev. Vi sammenligner deretter Sølvrevs kunnskap og

erfaring om digital markedsføring opp mot teori og ekspertuttalelser for å finne

gapet mellom faktisk og optimal situasjon. Ut fra dette anbefales det en

overordnet strategi, samt konkrete tiltak vi ser på som nødvendige å implementere

i kundereisen.

Det viktigste funnet er at implementering av mange små tiltak kan endre

kundereisen og vesentlig forbedre det digitale salgskonseptet. Resultatet ved å

utbedre den digitale kundereisen vil være at arbeidskraft som i dag anvendes til

prospektering og kaldt salg kan omrokeres til andre områder som inngår i det nye

B2B-konseptet.
Description
Bacheloroppgave i Bedriftsutvikling for SMB fra Handelshøyskolen BI, 2017
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit