Blar i Bachelor på tittel
Viser treff 668-687 av 880
-
Posisjonering av Deli de Luca Trondheim
(Bachelor thesis, 2012-10-18)Denne oppgaven er skrevet om bedriften Deli de Luca i Trondheim, og oppgaven tar for seg posisjoneringen av Deli de Luca. Ut i fra at Deli de Luca var ny oppstartet i januar når vi iverksatte denne oppgaven ble vi enige ... -
Posisjonering av Kultursenteret ISAK
(Bachelor thesis, 2014-09-11)Denne oppgaven er skrevet om Kultursenteret ISAK i Trondheim. Deres virksomhet, som er en del av Kulturenheten i Trondheim Kommune, er til for å gi ungdom et sted utforske og oppleve kultur. Kultursenteret ISAK har behov ... -
Posisjonering av Mercursenteret
(Bachelor thesis, 2013-12-18)Oppgaven har til hensikt å finne ut hvordan Mercursenteret skal styrke sin posisjon. Problemstillingen ble utarbeidet da vi hadde en antakelse om at kjøpesenterets posisjon var svak. Problemstillingen ble da Hvordan ... -
Posisjonering på Omega-3 markedet
(Bachelor thesis, 2012-10-18)Denne oppgaven er utformet på bakgrunn av et oppdrag fra arbeidsgiver i SALfresh. SALfresh er en ny aktør og har et nytt produkt på Omega-3 markedet. De trengte derfor hjelp til hvordan å nå markedet med sitt produkt. I ... -
PR-kampanje for Rosenborg Ballklub
(Bachelor thesis, 2017)Denne oppgaven er en avsluttende bacheloroppgave i kampanjeplanlegging, tilknyttet PR-og Markedskommunikasjonsstudiet ved Handelshøyskolen BI – Campus Trondheim. Vår kampanje er utarbeidet i samarbeid med Rosenborg Ballklub. ... -
Pre-såkornordningen - et nytt bidrag til gründerbedrifters kamp for å overleve «dødens dal»
(Bachelor thesis, 2018)I Norge eksisterer det et finansieringsgap som gjør at det ikke er nok risikovillig kapital for å finansiere alle de gode gründerideene som egentlig burde ha “livets rett”. Tidligere har staten opprettet såkornfondene ... -
PRINCE2 by accident?
(Bachelor thesis, 2023)I oppgaven viser vi til temaet prosjektstyring. Hensikten med oppgaven er å få en grunnleggende forståelse og oversikt over hvordan Hans Helseth AS styrer sine prosjekt. Vi har samarbeidet tett med Byggmester Hans Helseth ... -
Prisforskjeller i det norske kraftmarkedet
(Bachelor thesis, 2024)Denne oppgaven undersøker hvorfor strømprisene varierer regionalt i Norge, og hvilke tiltak som må til for å optimalisere kraftmarkedet i framtiden. Oppgaven analyserer de økonomiske faktorene som driver markedet, og ... -
Produktplassering
(Bachelor thesis, 2010-01-25)Forbrukere blir stadig utsatt for mengder med kommersielle budskap fra mange forskjellige kanaler. Dette gjør at mange forbrukere blir reklametrøtte, og flere velger å blokkere bort budskapene fra annonsørene. Forbrukerne ... -
Produktplasseringens påvirkning på forbruker og en merkevares omdømme avdekket gjennom et casestudie
(Bachelor thesis, 2016)Produktplassering er en strategi i vekst, men kan allikevel sies å ha eksistert i lang tid. Forskjellen er at vi i dag ser nye metoder og former av strategien, dette på bakgrunn av digitalisering og stadig økning i nyere ... -
Produktutviklingsprosjekt - ett steg om gangen
(Bachelor thesis, 2017)Denne oppgaven handler om hvordan produktutviklingsprosjekter foregår. Vi har valgt å benytte oss av en kvalitativ metode gjennom individuelle dybdeintervjuer og observasjoner hos den norske møbelprodusenten ”Hjelle AS”. ... -
PRODUSENTERS UTVIDELSE TIL BÆREKRAFTIGE KATEGORIER : Betydningen av merkearkitektur : En studie om forbrukeres evaluering av nye plantebaserte produkter
(Bachelor thesis, 2021)Et økende fokus på klima og miljø har satt bærekraftig utvikling på agendaen. Det grønne skiftet får naturligvis konsekvenser for forbrukermarkedet også, der mange stiller krav til bærekraft og miljø når de handler. ... -
Prosessforbedring gjennom videreutvikling av dagens teknologiske løsning : PVS
(Bachelor thesis, 2019)Denne bacheloroppgaven er utformet som en praktisk oppgave, og er skrevet i fordypningsfaget forretningsutvikling og digitalisering ved Handelshøyskolen BI - Campus Bergen. Oppgaven er skrevet i samarbeid med Pedagogisk ... -
Prosjekt Familielos
(Bachelor thesis, 2016)Denne besvarelsen er skrevet med utgangspunkt i prosjekt Familielos ved NAV sosialtjenesten og spesialiseringen BTH 25321 – Prosjektledelse ved Handelshøyskolen BI. Etter mitt første møte med prosjektleder for Familielos, ... -
Prosjektavslutning med fokus på gevistrealisering
(Bachelor thesis, 2012-10-18)I denne oppgaven presenterer vi hvordan Aqua Gens prosjekt «maskinsyn» ivaretok gevinstrealiseringen gjennom hele prosjektets livssyklus. Aqua Gen AS holder til på pirsenteret i Trondheim, de driver med forskning og ... -
Prosjektets livssyklus
(Bachelor thesis, 2014-09-10)Oras AS (heretter Oras) er en landsdekkende VVS-entreprenør som leverer komplette løsninger innen vann, energi og klima. De opererer i hovedsak på bedriftsmarkedet hvor prosjektarbeidsformen utgjør tyngden av deres oppdrag. ... -
Prosjektets livssyklus
(Bachelor thesis, 2012-03-07)Ulvstubakken er delprosjekt 1 av i alt 16 delprosjekter på Fv. 714 gjennom kommunene Orkdal og Snillfjord og ut til øykommunene Hitra og Frøya. Ulvstubakken ble prioritert som den verste strekningen og det ble bestemt at ... -
Prosjektgjennomføring av Pharmaq Viral antigen Manufacturing
(Bachelor thesis, 2017)Denne oppgaven er omhandler Pharmaqs prosjekt ”Viral antigen Manufacturing” (heretter omtalt som PVM). Prosjektet befinner seg nå i idriftsettelsesfasen. Jeg har i forarbeidet med prosjektoppgaven og i samarbeid med ... -
Prosjektledelse i CleanTech Mid-Norway
(Bachelor thesis, 2010-01-25)CleanTech Mid-Norway er en nylig stiftet miljøteknologisk nettverksforening, som har som visjon å øke medlemsbedriftenes potensial i et nasjonalt og internasjonalt marked samtidig som det bidrar til løsninger for globale ... -
Prosjektledelse i Synnøve Finden
(Bachelor thesis, 2013-12-18)Synnøve Finden er en norsk næringsmiddelprodusent som har meieri i Alvdal og i Namsos. De har som visjon at Synnøve Findens produkter skal gi matglede. I denne bacheloroppgaven valgte vi å ta for oss et prosjekt som ...