Browsing Bachelor by Title
Now showing items 418-437 of 880
-
Ikke-observerbar økonomi (NOE)
(Bachelor thesis, 2017)Anslag på økonomiske hovedstørrelser bidrar til svært viktig informasjon om tilstanden og utviklingen av et lands økonomi. Bak ethvert land står en stat som legger til rette for politiske og økonomiske systemer. Som en ... -
Ikke-observerbar økonomi (NOE)
(Bachelor thesis, 2017)Anslag på økonomiske hovedstørrelser bidrar til svært viktig informasjon om tilstanden og utviklingen av et lands økonomi. Bak ethvert land står en stat som legger til rette for politiske og økonomiske systemer. Som en ... -
#ikkemertomtmatskap
(Bachelor thesis, 2017)Dette er en avsluttende bacheloroppgave i kampanjeplanlegging ved Handelshøgskolen BI. Oppgaven oppsummerer et treårs studie i PR og markedskommunikasjon. Oppdragsgiver for kampanjen er Hjelpende hender, og vi har ... -
The Impact of Artificial Intelligence in Fashion Marketing in the Modern Business Environment
(Bachelor thesis, 2022)With digital technologies like AI having gained attention due to their ability to connect businesses at a global level, the fashion industry has slowly begun to adopt the technology despite using traditional marketing ... -
Impacts of Short-Selling Bans on the Korean Stock Market
(Bachelor thesis, 2024)In this thesis, we examine the impacts of short-selling bans on the Korean stock market, particularly during periods of heightened volatility. Our view of the market can be simplified; we view the market as a large voting ... -
Implementering av balansert målstyring hos Møller Bil Leangen
(Bachelor thesis, 2015-06-01)Oppgaven er skrevet i samarbeid med Møller Bil Leangen, og har ledelsesverktøyet balansert målstyring som tema. Formålet med oppgaven har vært på utarbeide en modell for implementering av balansert målstyring i virksomheten. ... -
Implementering av Black Litterman-modellen i DNB Asset Management
(Bachelor thesis, 2020)Denne oppgaven er skrevet i et samarbeid med forvaltningsselskapet DNB Asset Management AS. Formålet med oppgaven er å undersøke hvorvidt allokeringen utledet av Black Litterman-modellen kan tilføre forvaltningen i DNB ... -
Implementering av EPJ-system i Nordre Follo kommune
(Bachelor thesis, 2019)Oppegård og Ski kommune skal slås sammen til Nordre Follo kommune. I forbindelse med sammenslåingen skal de blant annet anskaffe et elektronisk pasientjournalsystem (EPJ-system). Dette systemet må være implementert og ... -
Implementering av et bærekraftig reiseliv
(Bachelor thesis, 2010-10-15)Denne oppgaven har tatt utgangspunkt i prosjektet Bærekraftig reiseliv 2015 som har sin bakgrunn fra Regjeringens reiselivsstrategi fra 2007. Vi har fokusert på Destinasjon Røros som en av fem piloter for i dette prosjektet. ... -
Inbound marketing: «Hvordan kan inbound marketing utvikle gode kunderelasjoner i bedriftsmarkedet (B2B)?»
(Bachelor thesis, 2019)Temaet for denne bacheloroppgaven omhandler hvordan den digitale markedsføringsstrategien inbound marketing kan bidra til å utvikle gode kunderelasjoner i bedriftsmarkedet. Fokuset er spesielt rettet mot bruk av ... -
Indre, ytre og prososial motivasjon på kort og lang sikt
(Bachelor thesis, 2021)Hensikten med oppgaven er å undersøke hvordan mennesker forholder seg til faktorer innenfor motivasjon og hvordan de vektlegger belønninger på kort og lang sikt. Først vil vi ta for oss relevante teorier og forskning ... -
Influencer marketing
(Bachelor thesis, 2021)Denne bacheloroppgaven i merkevarestrategi er basert på den økende bruken av influencere som avsendere av annonser på sosiale medier. Studien har som formål å hjelpe bedrifter med å oppnå økte effekter av samarbeid med ... -
Influencer marketing sin påvirkning på forbrukerene sin prisevaluering
(Bachelor thesis, 2022)Denne bacheloroppgaven, utarbeidet ved Handelshøyskolen BI våren 2022, tar for seg temaet Influencer Marketing. Formålet med studien er å bidra til økt bevissthet rundt influencere sin påvirkningskraft på forbrukere, både ... -
Influencers påvirkning på den norske forbrukers kjøpsintensjon
(Bachelor thesis, 2018)I denne bacheloroppgaven, utarbeidet ved Handelshøyskolen BI våren 2018, tar vi for oss det nye fenomenet influencer markedsføring. Innledningsvis formulerer vi en introduksjon til temaet, samt presenterer oppgavens formål ... -
Informasjonskampanje for Folkehelseinstituttet og HPV-vaksinen
(Bachelor thesis, 2017)I vår bacheloroppgave i PR- og markedskommunikasjon har vi valgt å utvikle en informasjonskampanje for Folkehelseinstituttet (heretter kalt FHI) og HPVvaksinen. I januar 2016 ble det vedtatt at kvinner født 1991 og senere ... -
Innføring av Shoppa i Bunnpris - fra kunnskap til handling
(Bachelor thesis, 2015-06-01)Denne bacheloroppgaven tar for seg temaet kunnskapsoverføring, med fokus på overføring av kunnskap fra prosjekt til basisorganisasjon. Problemstillingen for utarbeidelsen av oppgaven var: ”Hvordan var kunnskapsoverføringen ... -
Innholdsmarkedsføring
(Bachelor thesis, 2016)I Bacheloroppgaven er merkevarestrategien innholdsmarkedsføring valgt, hvor casene Gilde oppskriftshefter, Team Coop og Forsvaret er benyttet for å belyse funn. Innholdsmarkedsføring er forenklet en vedvarende ... -
Innholdsmarkedsføring
(Bachelor thesis, 2017)Denne bacheloroppgaven tar for seg relasjonsbygging gjennom bruk av innholdsmarkedsføring som merkevarestrategi. Innholdsmarkedsføring er en gammel metode å påvirke en forbruker på, og i dag er strategien en trend som ... -
Innholdsmarkedsføring - Innenfra og ut
(Bachelor thesis, 2016)I denne bacheloroppgaven ønsker vi å sette nytt lys på et moderne begrep: Innholdsmarkedsføring, eller Content Marketing. Vi ønsket å skrive om noe som er lite dekket av eksisterende litteratur og komme med et reelt ... -
Innholdsmarkedsføring – skillet mellom redaksjonelt og kommersielt innhold
(Bachelor thesis, 2016)Den digitale tidsalderen har medført store endringer i informasjonsteknologi. Endringene har bidratt til blant annet nye kommunikasjonsverktøy, men også annonseblokkerings funksjoner. Dette har medvirket økt fokus ...