Browsing Bachelor by Title
Now showing items 338-357 of 880
-
Hvordan håndteres utviklingen av markedsføring og salg på nett?
(Bachelor thesis, 2017)I denne bacheloroppgaven i Salgsledelse og personlig salg, har jeg tatt for meg utviklingen som skjer i markedsføring og salgsorganisasjonen i dag, hvor fysiske butikker og markedsføring gjennom tradisjonelle kanaler er ... -
Hvordan håndterte norske hotelldirektører krisen som oppstod i kjølvannet av Covid-19 pandemien?
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven skal belyse hvordan ulike hotelldirektører har håndtert Covid-19 krisen. Formålet med problemstillingen er å avdekke likheter og ulikheter i håndteringen av krisen. Dette inkluderer kriseledelse, selve ... -
Hvordan HR-optimalisere for fremtiden? en bachelor om hvordan skape et HR-system og hvilke elementer som bør være innenfor rekruttering, trening- og opplæring og kompetanseheving for en bærekraftig organisasjon
(Bachelor thesis, 2020)Denne bacheloroppgaven skrives i tråd med Fjordline angående deres prosjekt om «HR-optimalisering». Fjordline har en hypotese om at deres nåværende program VEGA kan brukes i deres HR og mitt arbeid blir blant annet å ... -
Hvordan implementere rådgivning som en mer naturlig og større del av regnskapstjenesten KL Regnskap Rosten tilbyr?
(Bachelor thesis, 2012-10-18)Vi har valgt å skrive oppgave om KL regnskap avdeling Rosten. KL regnskap er en kjede regnskapskontor med flere avdelinger i Trondheimsområdet. Problemet til KL Rosten har vært knyttet til det å øke omsetningen på ... -
Hvordan kan 3T-Treningssenter bygge sterkere kunderelasjoner ved bruk av sosiale medier?
(Bachelor thesis, 2013-12-18)Sosiale medier byr på et enormt potensiale når det kommer til relasjonsbygging mellom merkevare og kunde. Jeg har i denne oppgaven tatt for meg tematikken knyttet opp mot dette, og sett på hvordan sosiale medier kan fungere ... -
Hvordan kan ASKO Midt-Norge styrke sine kunderelasjoner innenfor storhusholdning ved hjelp av Cialdini’s 6 påvirkningsvåpen?
(Bachelor thesis, 2014-09-10)I denne oppgaven har vi samarbeidet med ASKO Midt-Norge. Bedriften er en grossist som dekker store deler av landet og har bedrifter som kunder. Grossistkjeden ASKO er såpass stor og har mange kunder, derfor ville vi se ... -
Hvordan kan Bareksten gin bygge sterke merkeassosiasjoner? Utfordringer knyttet til ulovlig markedsføring av alkohol i Norge.
(Bachelor thesis, 2023)I denne oppgaven har vi sett på hvordan Bareksten gin kan skape ønskede merkeassosiasjoner i et marked hvor markedsføring er ulovlig. Først har kartlagt forbrukernes nåværende assosiasjoner til både Bareksten gin og en ... -
Hvordan kan brødrene Dahl redusere tids- og ressursforbruk i plukkprosessen ved manuelt lager?
(Bachelor thesis, 2017)Denne besvarelsen er skrevet om og i samarbeid med Brødrene Dahl Norge og Brødrene Dahl Langhus som avsluttende oppgave i BTH – 1704 Logistikkledelse / SCM. Hensikten med oppgaven har vært å gjøre en jobb for Brødrene ... -
Hvordan kan digitalisering redusere liggetid for fartøy ved havn?
(Bachelor thesis, 2022)Denne besvarelsen er skrevet i samarbeid med ASCO Norge Tananger base som en avsluttende oppgave i BST – 1404 Logistikkledelse. Formålet for oppgaven har vært å identifisere faktorer som kan redusere liggetid for fartøy ... -
Hvordan kan digitalisering/dataverktøy gjøre transporten for Bring mer effektiv?
(Bachelor thesis, 2019)I samarbeid med BCI utland og Fjordline er følgende besvarelse skrevet, og tar for seg sentrale temaer innenfor digitalisering av transporten. Oppgavens formål er å se på hvor mye av dokumentasjonen som er papirdrevet, ... -
Hvordan kan dulting bidra til å redusere matsvinn i norge?
(Bachelor thesis, 2020)Denne bacheloroppgaven tar for seg dulting i dagligvarehandelen. Temaet dulting har fått større oppmerksomhet i senere tid og dreier seg om å lede forbrukeren til å ta bedre avgjørelser både for seg selv og samfunnet. ... -
Hvordan kan Elektroinstallasjon AS effektivisere driften ved å forenkle eller forbedre en eller flere eksisterende forretningsprosesser?
(Bachelor thesis, 2022)Oppgaven omhandler eletrikerbedriften Elektroinstallasjon AS. Gjennom dialog med bedriften har vi kartlagt Elektroinstallasjons nåsituasjon, og basert på dette kartlagt forbedringspotensiale knyttet til bedriftens interne ... -
Hvordan kan Elkjøp Tasta styrke sin salgskultur gjennom coaching?
(Bachelor thesis, 2024)Denne bacheloroppgaven tar for seg hvordan Elkjøp Tasta kan styrke sin salgskultur gjennom målrettet coaching. Oppgaven konkluderer med tre konkrete tiltak for å oppnå dette: 1. Utvide "Trusted Advisor"-konseptet til å ... -
Hvordan kan en fastkurspolitikk påvirke Norges Banks posisjon i den norske økonomien?
(Bachelor thesis, 2024)I denne oppgaven har vi analysert hvordan en fastkurspolitikk kan påvirke Norges Banks posisjon i den norske økonomien. Gjennom en grundig gjennomgang av forskjellene mellom flytende valutakurs og fast valutakurs, har vi ... -
Hvordan kan expert as dra nytte av sosiale medier for å styrke sine kunderelasjoner?
(Bachelor thesis, 2017)I dag er sosiale medier en stor del av mange menneskers hverdag i forhold til tidligere. Teknologien er i stadig utvikling og nye former for medier dukker opp. Aldri før, har kundene hatt så stor forbrukermakt ved å bruke ... -
Hvordan kan god ledelse bidra til å bygge dynamiske evner i et dynamisk marked
(Master thesis, 2022)Mange organisasjoner i må i dagens dynamiske markeder se etter nye måter å videreutvikle sin egen drift og portefølje på, for slik å møte nye behov i markedet og sikre økt inntjening. Dette krever en ny type ledelse, som ... -
Hvordan kan Godtlevert øke lønnsomheten per kunde på lang sikt?
(Bachelor thesis, 2017)Denne bacheloroppgaven i Bedriftsutvikling for SMB ble skrevet våren 2017 i samarbeid med matkasseleverandøren Godtlevert. I starten av semesteret kom vi tidlig i samtaler med bedriften om hva slags utfordringer de hadde, ... -
Hvordan kan HIT The Gym styrke sin posisjon som et moderne og trendy treningssenter i Trondheim?
(Bachelor thesis, 2014-09-12)Denne oppgaven omhandler treningssenteret HIT The Gym. I markeder med flere sterke aktører, er det viktig å finne ledige posisjoner og relevante differensieringspunkter for å skille seg fra konkurrentene. Vi har derfor ... -
Hvordan kan Ing Yngve Ege benytte seg av inbound marketing og CRM for å effektivisere en prospekteringsfase
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgaven så har jeg hatt et samarbeid med Ing Yngve Ege AS. Bedriften operere innenfor bransjen «mekanisk industri», og driver med salg av produkter og innredning til norsk mekanisk industri. Deres kunder består ... -
Hvordan kan innflytelsestaktikker påvirke motivasjonen til deltidsansatte i detaljhandelen?
(Bachelor thesis, 2016)I denne oppgaven har vi sett på hvordan innflytelsestaktikker kan virke på motivasjonen. Studiet er gjennomført med utgangspunkt i Gary Yukls elleve generelle innflytelsestaktikker, og belyser hvordan en leders bruk av ...