Browsing Bachelor by Title
Now showing items 338-357 of 818
-
Hvordan kan mindre retailbedrifter innen sko og tekstilsegmentet best mulig anvende sosiale medier og digital markedsføring for å prospekte kunder som fører til salg på nett?
(Bachelor thesis, 2018)Denne oppgaven fordyper seg hvordan mindre retailbedrifter innenfor sko- og tekstilsegmentet best mulig bør bruke sosiale medier og digital markedsføring for å oppnå omsetning på nett. Vi som skriver oppgaven er selv med ... -
Hvordan kan MTimes bli synlig og foretrukket av kunder ved kjøp av klokker og smykker på nett?
(Bachelor thesis, 2018)Dette er en bacheloroppgave i Retail Management, og vi har sett på klokke og smykke bransjen på nett. Vi begynner med å fortelle litt om bransjen, og at globalisering og digitalisering er en økende del av markedet. Vi ... -
Hvordan kan Møller Bil Stavanger utnytte sitt CRM-system for å styrke kunderelasjonene til bedriften
(Bachelor thesis, 2023)I vår bacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg har vi tatt for oss virksomheten Møller Bil Stavanger. Vi har knyttet denne bedriften opp mot problemstillingen vår som tar for seg temaene kunderelasjoner og Customer ... -
Hvordan kan norske sofaprodusenter få en fordel i markedet?
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven har vi undersøkt hvilke attributter ved en sofa som er viktig for forbrukere som verdsetter lokal produksjon. For å få å et innblikk i bransjen har vi inngått et samarbeid med Sitwell, som er en ... -
«Hvordan kan nye digitale løsninger effektivisere regnskapsrutinene til Berge & Co?»
(Bachelor thesis, 2022)Denne bacheloroppgaven er skrevet i fordypningen forretningsutvikling og digitalisering. Oppgaven er utformet som en praktisk oppgave, og er skrevet i samarbeid med bilforretningen Berge & Co AS, som er en del av Møller ... -
Hvordan kan oppfattet grønnvasking påvirke merkeevaluering og i hvilken grad kan merkestyrke ha en betydning?
(Bachelor thesis, 2022)Bærekraft er den siste tiden vokst frem til å bli viktig tema i dag, spesielt for miljøverstingene. Dette har medført bedrifter som kommuniserer og fremmer seg grønnere enn det de har dekning til å bevise, og følgelig blitt ... -
Hvordan kan prosjektgjennomføringen påvirkes av kompleksiteten i partnerstrukturen
(Bachelor thesis, 2017)Denne bacheloroppgaven baserer seg på Oslo S utvikling som organisasjon og deres partnerstruktur. OSU ble etablert i 2001 og består i dag av 13 ansatte hvor hver har spisskompetanse innenfor de forskjellige partner-omr ... -
Hvordan kan Ramsvik øke sine kunders livstidsverdi?
(Bachelor thesis, 2018)Denne bacheloroppgaven i markedsføringsledelse ved BI Bergen ble skrevet våren 2018 i samarbeid med Ramsvik AS. Vi var tidlig i kontakt med Ramsvik som straks sa seg villige til å kollaborere med oss. Vi hadde på forhånd ... -
Hvordan kan ski storsenter bruke kundeklubben og sosiale medier for å øke tilfredshet og lojalitet til senteret?
(Bachelor thesis, 2017)Denne oppgaven omhandler kundetilfredshet og lojalitetsbygging hos Ski Storsenter, hvor vi har kommet frem til følgende problemstilling: “Hvordan kan Ski Storsenter bruke kundeklubben og sosiale medier for å øke tilfredshet ... -
Hvordan kan økt innsikt i kunders anskaffelsesprosesser bidra til styrket samsvar mellom Hatteland RamBase og kundenes behov?
(Bachelor thesis, 2018)Følgende besvarelse er skrevet i samarbeid med Jakob Hatteland Computer, og tar for seg sentrale temaer innen innkjøp og informasjonsteknologi. Oppgavens formål er å tilføre oppdragsgiver økt forståelse av innkjøpsprosessene ... -
Hvordan lede seg selv til en sunn livsbalanse mellom jobb og fritid?
(Bachelor thesis, 2022)I takt med stadig mer sømløs teknologi som er ment til å hjelpe oss, viskes også skillet mellom jobb og fritid stadig mer ut. Vi ser at denne problemstillingen blir stadig mer aktuell, og spesielt i tiden etter Covid-19 ... -
Hvordan lykkes med overgangen fra tradisjonell til digital samhandling i prosjektgruppen?
(Bachelor thesis, 2022)We all live every day in virtual environments, de ned by our ideas - Michael Crichton Denne oppgaven omhandler overgangen et mindre prosjekt team hadde fra tradisjonell til virtuell samhandling under koronapandemi- en. ... -
Hvordan løse hindringer ved implementering av CRM-systemer
(Bachelor thesis, 2020)Oppgaven tar for seg de mange mytene bedrifter har når det kommer til å investere i et CRM-system. Ved å ta for oss tidligere teoriområder rundt CRM og forskningslitteratur om markedsorientering har vi forstått det slik ... -
Hvordan motivere selgerne i Power til å skape en vinnende salgskultur
(Bachelor thesis, 2020)Temaet i denne bacheloroppgaven er motivasjon med følgende problemstilling: Hvordan motivere selgerne i Power til å skape en vinnende salgskultur. Vi har igjennom oppgaven tatt i brukt motivasjonsteorier som forklarer ... -
Hvordan møte økende arealknapphet - analyse og dimensjonering av en fellesterminal for stykkgods på pir ii i Trondheim havn.
(Bachelor thesis, 2017)Hensikten med denne oppgaven er å tilpasse en analysemodell for Trondheim Havn i samarbeid med SINTEF Ocean. Med denne modellen har vi analysert stykkgods i Trondheim Havn med hensikt å samle aktivitet til en ny ... -
Hvordan oppnå lojalitet i mikromobilitetsmarkedet – et Oslo Bysykkel studie
(Bachelor thesis, 2021)Klimaendringer, ressursmangler og ny teknologi har ført til en ny type forbrukeratferd i delingsøkonomien. Teknologien har gjort det enklere enn noen gang å søke etter og handle varer og tjenester over internett. Fra ... -
Hvordan påvirker ambassadørmarkedsføring nettbutikkers merkeverdi?
(Bachelor thesis, 2023)Det har de siste årene vært et større fokus på ambassadørmarkedsføring innen netthandel, hvor flere digitale merkevarer har slengt seg på trenden for å skape mer autentiske relasjoner med sine kunder. Ambassadørmarkedsføring ... -
Hvordan påvirker bruk av CRM kundenes tilfredshet, lojalitet og livsløpsverdi i Expert Norge?
(Bachelor thesis, 2016)Denne bacheloroppgaven tok med utgangspunkt i eksisterende teori om fagområder som markedsføring og kunderelasjonshåndtering sikte på å bekrefte at nåværende bruk av CRM i Expert Norge har en signifikant effekt på både ... -
Hvordan påvirker digitaliseringen HR sin rolle i virksomheten?
(Bachelor thesis, 2020)Vi er nå i den fjerde industrielle revolusjonen, som kommer til å endre den måten vi lever, jobber og kommuniserer med hverandre på. Digitaliseringen fører til at etablerte virksomheter transformeres, nye selskaper ... -
Hvordan påvirker en navne- og logoendring forbrukerens holdning til merkevaren?
(Bachelor thesis, 2021)Hvert tiende år velger merkevarer å endre på sine merkeelementer. De investerer flere millioner kroner på å endre navn og logo, selv om de har høy grad av kjennskap og et godt omdømme. I denne oppgaven har jeg kommet ...