• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvordan løse hindringer ved implementering av CRM-systemer

Fagerlie, Jonas; Lie, Even Andreas
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
2572898.pdf (1.776Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2683157
Date
2020
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [571]
Abstract
Oppgaven tar for seg de mange mytene bedrifter har når det kommer til å

investere i et CRM-system. Ved å ta for oss tidligere teoriområder rundt CRM og

forskningslitteratur om markedsorientering har vi forstått det slik at det å

implementere CRM-systemer i en bedrift kan oppleves vanskelig grunnet vår

menneskelig adferd. Ledere har ofte myter om at det er tungt, dyrt og komplekst å

skulle investere i CRM. Ved å benytte oss av Lime-CRM som samarbeidsbedrift

har vi fått gode svar på hvordan man kan løse hindringer ved implementering av

systemene.

CRM-systemer er ofte komplekse systemer å skulle implementere grunnet det

store behovet for kartlegging og systematisering av bedriftens behov og

funksjoner. Alle bedrifter har en form for informasjonslagring, men hvordan man

velger å systematisere og dele denne kunnskapen med sine kollegaer er det noe

man kan dra store konkurransefordeler ved. Når en bedrift driver med

kunnskapsdeling, følger det at bedriften er markedsorientert. Ved å bygge High-

Quality forbindelser med personer rundt deg er du med på å endre din egen

arbeidsprestasjon, samt prestasjonene til de rundt deg. Ved disse forbindelse føler

man seg mer engasjert, åpen og kompetent, samtidig blir det enklere å dele

kunnskapen med andre.

Vi har benyttet oss av kvalitativ metode for å samle inn vår data. På bakgrunn av

kompleksiteten i vår problemstilling valgte vi å kun bruke dybdeintervju som

datainnsamlingsmetode. Dette innebar at våre respondenter er eksperter på

fagområdet og har mange års erfaring på markedet. Ved å analysere og drøfte

intervjuene kom vi fram til de organisatoriske- og menneskelige faktorene vi

mener bør ligge til grunn for en vellykket implementering av CRM-systemer. Til

slutt har vi kommet med en del anbefalinger til hvordan man bør implementere

CRM-systemer slik at man i større grad kan praktisere «det kompetansebaserte

samspillet» i organisasjonen.
Description
Bacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg fra Handelshøyskolen BI, 2020
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit