• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvordan lykkes med overgangen fra tradisjonell til digital samhandling i prosjektgruppen?

Valdersnes, Sofie; Bærheim, Tonje
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Bachelor Thesis Prosjektledelse .pdf (1.811Mb)
Intervjuguide dybdeintervju Ula TAR team.pdf (106.0Kb)
Kvantitativ.pdf (257.0Kb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3026764
Date
2022
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [817]
Abstract
We all live every day in virtual environments, de ned by

our ideas

- Michael Crichton

Denne oppgaven omhandler overgangen et mindre prosjekt team

hadde fra tradisjonell til virtuell samhandling under koronapandemi-

en. Ula TAR team startet som et tradisjonelt team, men ble f a dager

etter oppstart omdannet til et virtuelt team da koronapandemien f rte

til stengte kontorer. Medlemmene av teamet hadde liten kjennskap til

hverandre fra tidligere og m atte bygge relasjoner og kultur via digitale

kanaler.

Da gjennomf ringsfasen til prosjektet ikke var fullf rt f r oppgaven

skulle innleveres, kunne ikke teamets resultater m ales opp mot tid, kost

og kvalitet. Prosjektet teamet ble derfor m alt opp prosjekt Aristotle

sine fem kjennetegn for vellykkete team for a gi oss en indikasjon p a

sannsynligheten for et suksessfult prosjekt.

Problemstillingen ble derfor f lgende: Hvordan fungerer den virtuelle

samhandling i Ula TAR team, sett opp mot Prosjekt Aristotle sine fem

kjennetegn for vellykkete team. Problemstillingen ble analysert ved hjelp

av innhentet kvantitativ og kvalitativ data, forankret i et solid teoretisk

fundament.

En gjennomgang av funn etterfulgt av en dr fting opp mot relevant

litteratur resulterte i ulike forbedringer og teknikker teamet kunne im-

plementert for a ke prosjektets muligheter for suksess. Resultatene fra

intervjuene avdekket mangelfull kommunikasjon og tilbakemelding mot

eksterne bidragsytere. Kompetanseheving, spesielt rettet mot samhand-

ling og psykologisk trygghet, er hovedanbefalingen til prosjektet. Vi har

observert at p alitelighet og psykologisk trygghet, struktur og klarhet,

samt meningen og virkningen av arbeidet er viktige suksessfaktorer for

et velykket team.
Description
Bacheloroppgave i Prosjektledelse fra Handelshøyskolen BI, 2022
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit