Browsing Bachelor by Title
Now showing items 713-732 of 817
-
Sustainable Marketing Online: How Do Norwegian Fashion Companies Conduct Sustainable Marketing Online and Does it Increase Brand Equity?
(Bachelor thesis, 2022)It is not secret that the fashion industry is widely believed to be unsustainable. In fact, the industry was responsible for 10% of global emissions in 2017. Furthermore, the fashion is thought to be the second most polluting ... -
Svane
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven omhandler den norske merkevaren Svane, som i dag opplever en rekke utfordringer med tanke på konkurrenter og differensiering i markedet. På bakgrunn av dette har vi valgt å ta for oss temaet merkevarebygging, ... -
Sølvrev : Digital posisjonering i B2B-markedet
(Bachelor thesis, 2017)Bacheloroppgaven er et resultat av kurset Bedriftsutvikling for små og mellomstore bedrifter. I besvarelsen har vi tatt for oss markedsføringsbyrået Sølvrev og formulert følgende problemstilling: • Hvordan kan Sølvrev ... -
Ta tak i ledelsen av kontraktsprosessen - øk bedriftens konkurransekraft
(Bachelor thesis, 2019)Denne bacheloroppgaven tar for seg hvordan vår valgte rådgivning- og konsulentvirksomhet praktiserer kontraktsledelse i gjennomføringen av deres prosjekter. Analysen er bygget på en eksplorativ tilnærming, der sekundærdata ... -
Team = "oss"
(Bachelor thesis, 2022)I dagens arbeidsliv får team en stadig mer sentral rolle. Å organisere seg i team gir løfter om en mer effektiv arbeidshverdag, og bedre resultater enn hva individet får til. Interessen for teamsamarbeid har økt i takt ... -
Teknologiens påvirkning på det norske arbeidsmarkedet i finansnæringen i moderne tider
(Bachelor thesis, 2017)Intensjonen med oppgaven er å se på arbeidsmarkedets mekanismer og teknologisk utvikling som en sentral faktor. Vi vil avgrense oss til det norske arbeidsmarkedet med en spisset fordypning innenfor finansnæringen. Nye ... -
Temporal distanse ved showrooming
(Bachelor thesis, 2021)Hensikten med studien var å undersøke sammenhenger mellom temporal distanse og folks moralske evaluering av showrooming. Studien ble gjennomført som et eksperiment med manipulerte betingelser. Basert på tidligere forskning ... -
The Fear of Missing Out in the digital age
(Bachelor thesis, 2018)I en tidsalder hvor vi stadig får tilgang til profesjonaliserte hjemmetjenester og digitale plattformer, kan vi i teorien snart gjøre alt innenfor husets fire vegger. Samtidig opplever mange av oss at vi gjøres til offer ... -
The Lean Compass: Tandem Application of the Project Manager's Compass and Lean Organizational Theory
(Bachelor thesis, 2018)This research study seeks to identify and explore the ways in which tandem application of the Project Manger’s Compass and Lean philosophy can optimize project management activities using a studied organization as a ... -
Ticket Feriereiser og den fysiske butikkens fremtid
(Bachelor thesis, 2014-09-12)På bakgrunn av dagens utvikling av reisebyråenes fysiske butikker valgte vi å legge temaet på vår bacheloroppgave til nettopp dette. Vi bestemte oss for å bruke Tickets fysiske butikk som bedrift, og valgte problemstillingen: ... -
Tilfredshet med egen privatøkonomi og organisasjonsforpliktelse
(Bachelor thesis, 2020)Formålet med denne oppgaven er å se på sammenhengen mellom organisasjonsforpliktelse og tilfredshet med egen privatøkonomi. Vi undersøker altså om graden av tilfredshet med privatøkonomien, påvirker følelsen av engasjement ... -
Tilfredshet ved egen lønn og motivasjon
(Bachelor thesis, 2020)Hensikten med denne oppgaven er å undersøke om motivasjonen til ansatte blir påvirket av hvor tilfreds man er med egen lønn. For å gjøre dette ble det utført et eksperiment med 128 deltakere, hvor alle deltakerne var ... -
Tillit til kunstig intelligens i utdanningssektoren
(Bachelor thesis, 2023)I denne bacheloroppgaven undersøkes studenters tillit til å benytte kunstig intelligens innenfor utdanning. Formålet med oppgaven har vært å besvare følgende problemstilling: I hvilken grad har studenter tillit til at ... -
Tiltak for økt medarbeidertilfredshet i Brando AS
(Bachelor thesis, 2013-12-18)Gjennom fordypningen, Bedriftsutvikling for SMB, har vi i denne oppgaven sett på hvordan vår samarbeidsbedrift, Brando AS, kan øke medarbeidertilfredsheten blant sine ansatte. For å belyse viktigheten av dette har vi ... -
Tjen enkle penger på ting du ikke trenger
(Bachelor thesis, 2018)Denne bacheloroppgaven i kampanjeplanlegging, er en avslutning for studiet PR og markedskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI. Kampanjeplanen er utarbeidet for Leieting. Bakgrunnen for oppgaven, er at Leieting ønsker ... -
Tobakksbarna
(Bachelor thesis, 2016)Dette er en bacheloroppgave i kampanjeplanlegging som en avsluttende del av studiet PR og markedskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI. Med Kreftforeningen som oppdragsgiver har Moment PR utarbeidet en kampanje vi har ... -
Together everyone achieves more - en analyse av samarbeidet i prosjekt Gildevangen
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven har vi valgt å undersøke hvordan samarbeidet i et bygg- og anleggsprosjekt har fungert. Vi har tatt utgangspunkt i totalrenoveringen av Thon Hotel Gildevangen og analysert dette ved hjelp av 5S-modellen ... -
Transforming psd2 from a threat into an opportunity for Nordea
(Bachelor thesis, 2017)The revised payment services directive (PSD2) is a disruptive piece of legislation set to remove incumbent banks monopoly on customer account information and payment services. Along with the EU’s General Data Protection ... -
Trend sko AS
(Bachelor thesis, 2017)Avslutningsvis på vår bachelor i Retail Management, med fordypning i salgsledelse og personlig salg, har vi valgt å fokusere på temaet motivasjon blant ansatte i skoforretningen Trend Sko. Vi har valgt dette temaet på ... -
Trondheimsveien 175-177
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven har vi fulgt prosjektet «Trondheimsveien 175-177» som foregår innenfor Eiendomsavdelingen i Stiftelsen Kirkens Bymisjon Oslo (SKBO). Prosjektet er et rehabiliteringsprosjekt av en bygård, etablert for ...