• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Trend sko AS

Nilsen, Martine; Homleid, Malin
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
1691727.pdf (2.385Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2466564
Date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [678]
Abstract
Avslutningsvis på vår bachelor i Retail Management, med fordypning i

salgsledelse og personlig salg, har vi valgt å fokusere på temaet motivasjon blant

ansatte i skoforretningen Trend Sko. Vi har valgt dette temaet på grunnlag av at vi

begge selv jobber i bransjen, og vi synes det er et spennende tema som vi ønsket å

lære mer om.

Utarbeidelsen av oppgaven er basert på vår problemstilling som handler om hvilke

faktorer som må være tilstede for å fremme motivasjon hos Trend Skos ansatte.

Vi innleder hele oppgaven med å presentere oppgavens formål, samt

bedriftspresentasjon og problemstilling. Dernest går vi over på den teoretiske

forankringen og starter med å utdype begrepet motivasjon. Vi velger å fokusere på

Maslows behovshierarki da vi mener at flere grunnleggende faktorer må være

tilstede for å fremme motivasjon. I tillegg fokuserer vi på fire motivasjonsteorier

som vi mener var sentrale for vår oppgave.

For å finne relevant informasjon og samle nødvendig data velger vi å benytte oss

av individuelle dybdeintervjuer som er en kvalitativ metode. Her intervjuet vi

både selgerne og ledelsen i Trend Sko.

Videre analyserer vi dybdeintervjuene og utarbeider 5 ulike hypoteser. Vi

presenterer resultatene i en egen del i oppgaven som gir oss et godt utgangspunkt

for å besvare vår problemstilling, samt konkluderer med om hypotesene stemmer

overens med svarene fra dybdeintervjuene. Deretter utarbeider vi forbedringstiltak

for hver av hypotesene, men grunnlag for å øke selgernes motivasjon.

Avslutningsvis i oppgaven har vi skrevet en konklusjon som forteller hva vi har

kommet frem til.
Description
Bacheloroppgave i Retail management fra Handelshøyskolen BI, 2017
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit