Blar i Student papers på tittel
Viser treff 1334-1353 av 2936
-
Hybrid ownership structure and sustainability: a study of the Norwegian saving banks
(Master thesis, 2017)Until 29 years ago, all Norwegian banks were either commercial or saving banks. Since that time, we have witnessed changes in the institutional context of the banking industry which resulted in the emergence of a new ... -
Hype!: fenomenet hype forstått gjennom storsuksessen til Tesla Motors
(Bachelor thesis, 2014-09-11)Vi har i vår avsluttende bacheloroppgave i markedskommunikasjon sett nærmere på fagfeltene forbrukeratferd og merkevarebygging, og i denne sammenheng fordypet oss i utvalgte teoriområder innenfor disse. Vi har valgt å ... -
Hæren og Koninklijke Landmacht - en kulturell studie av interaksjonen mellom norske og nederlandske hæroffiserer
(Master thesis, 2019)Dette er en prosjektoppgave i studieprogrammet Consulting ved Handelshøyskolen BI. Oppgaven tar sikte på å identifisere på hvilken måte norske hæroffiserer må gå frem annerledes enn de er vant til, for å oppleves som ... -
Hødnebø
(Bachelor thesis, 2008-08-26)Diese Studienarbeit beschreibt den deutschen Möbelmarkt in Hinblick auf das Einführen des Spinnaker-Konzepts von Hødnebø. Das Ziel der Arbeit ist es, Empfehlungen für diese Einführung zu geben. Zu Beginn dieser Aufgabe ... -
Høykvalitetsforbindelser i kampens hete: Forsterkede sirkler av skravling, humor og seriøs snakk gir prestasjoner i organisasjoner
(Master thesis, 2023)Vi er to ledere fra en sykehusavdeling og en rehabiliteringsavdeling i kommunen som har skrevet oppgave sammen i masterprogrammet Prestasjoner i organisasjoner. Avdelingene vi arbeider i, skårer høyt i pasientundersøkelser ... -
I hvilken grad finnes psykologisk trygghet i Drammen kommunes toppledergruppe?
(Master thesis, 2021)Det er ikke rent sjeldent man opplever at det er vanskelig for deltagere å ta ord i en gruppe eller team. Gjennom et langt arbeids- og organisasjonsliv har jeg opplevd at folk kvier seg for å stille spørsmål. Dette er ikke ... -
I hvilken grad har kvaliteten på samfunnsansvarsrapporteringen endret seg etter innføringen av regnskapsloven § 3-3c?
(Bachelor thesis, 2019)Formålet med denne oppgaven har vært å se på om innføringen av regnskapsloven §3-3c i 2013 har ført til en kvalitetsendring innenfor samfunnsansvarsrapportene til store norske foretak. Vi skal se nærmere på hvilken effekt ... -
I hvilken grad kan innføringen av BEPS-tiltakene ventes å påvirke den skattemessige effekten av hybride finansielle instrumenter?
(Master thesis, 2019)I denne oppgaven ønsker vi å undersøke hvordan hybride finansielle instrumenter (heretter: hybride instrumenter) påvirker beskatningen av internasjonale konsern. Vi vil gjennomgå og analysere internasjonale tiltak for å ... -
I hvilken grad kan trenden rundt bærekraftig utvikling legge til rette for et større marked for plantebaserte produkter, basert på design og posisjonering?
(Bachelor thesis, 2019)Oppgaven dreier seg i hovedsak om plantebaserte produkter, med fokus på merkevaren Oatly. Det skal legges til grunn hvordan bærekraft, dagens forbrukere, design og plantebasert kosthold henger sammen. Innledningsvis vil ... -
I hvilken grad må norske skattemyndigheter akseptere at multinasjonale selskaper med en digital virksomhetsmodell unngår skatteplikt til Norge?
(Master thesis, 2017)Vår masteroppgave omhandler multinasjonale foretak med en digital virksomhetsmodell og deres muligheter til å unngå skatt. Vi ønsker å se på hvorvidt norske skattemyndigheter må akseptere dette, og hvilke mulige tiltak som ... -
I hvilken grad passer det eksisterende rammeverket for markedsmanipulasjon på aktiviteter som foretas i sosiale medier?
(Master thesis, 2022)Vi har i denne oppgaven sett nærmere på om aktiviteter på sosiale plattformer kan rammes av forbudet mot markedsmanipulasjon på verdipapirmarkedet. Den 1. mars 2021 ble markedsmisbruksforordningen implementert i norsk ... -
I hvilken grad påvirker en bedrifts navneendring forbrukernes holdning til merkevaren?
(Bachelor thesis, 2020)I løpet av de siste årene har flere synlige merkevarer i Norge valgt å endre navn. Vi synes det er svært interessant at bedrifter velger å endre navn når merkenavn er det viktigste merkeelementet. På bakgrunn av dette ... -
I hvilken grad påvirker feminin eller maskulin ordlyd i stillingsannonser kvinners valg om å søke lederstillinger, og i hvilken grad påvirker personlighet dette valget?
(Bachelor thesis, 2020)Tematikken i denne oppgaven er Human Resources, nærmere bestemt selve rekrutteringsprosessen. Oppgaven tar for seg det som ofte er rekrutteringens start, stillingsannonsen. Rekruttering er i dag en av de viktigste og ... -
I hvilken grad påvirker makt selvledelse?
(Master thesis, 2022)I denne oppgaven har vi belyst vår problemstilling: “I hvilken grad påvirker makt selvledelse?” Vi har gått i dybden på personlig og sosial makt, og effektene makt har på de ulike dimensjonene for selvledelse. I tillegg ... -
I hvilken grad vil en bærekraftig posisjonering i klesbransjen påvirke bedrifters omdømme fra et forbrukerperspektiv, og i hvilken grad har dette noe å si for forbrukernes valg av merke?
(Bachelor thesis, 2020)I denne oppgaven tar vi for oss problemstillingen: “I hvilken grad vil en bærekraftig posisjonering i klesbransjen påvirke bedrifters omdømme fra et forbrukerperspektiv, og i hvilken grad har dette noe å si for forbrukernes ... -
I hvilken utstrekning har Elon Musk en machiavellisk eller karismatisk lederstil?
(Master thesis, 2021)Vi har med denne prosjektoppgaven ønsket å få innsikt i hvilken utstrekning Elon Musk har en machiavellisk eller karismatisk lederstil, og hvordan hans lederstil har utviklet seg gjennom hans karriere. Dette ved å studere ... -
I hvilken utstrekning målselskapets aktiva kan og faktisk blir benyttet som et element i strukturering av oppkjøpsfinansiering.
(Master thesis, 2017)Tema for denne masteroppgaven er visse aspekter ved finansiering av oppkjøp av selskaper. Oppkjøp er en kompleks transaksjon og mange aspekter må vurderes. Vi undersøker hvorvidt målselskapets aktiva kan og faktisk blir ... -
IAS 17 : kritikk og endringer
(Master thesis, 2015-08-07)World Leasing Yearbook (2013) har rapportert at det globalt ble inngått leasingavtaler for nesten 800 milliarder dollar i 2011. I 2005 estimerte SEC at amerikanske børsnoterte selskaper har bortimot 1250 milliarder dollar ... -
Identifying the underlying dimensions of sincerity in sponsorship
(Master thesis, 2017)Sincerity perception between a sponsor and object has been identified as a key determinant of sponsorship effects. However, previous literature in understanding dimensions of sincerity in sponsorship has been limited. ...