Browsing Bachelor by Title
Now showing items 378-397 of 818
-
Hype!: fenomenet hype forstått gjennom storsuksessen til Tesla Motors
(Bachelor thesis, 2014-09-11)Vi har i vår avsluttende bacheloroppgave i markedskommunikasjon sett nærmere på fagfeltene forbrukeratferd og merkevarebygging, og i denne sammenheng fordypet oss i utvalgte teoriområder innenfor disse. Vi har valgt å ... -
I hvilken grad har kvaliteten på samfunnsansvarsrapporteringen endret seg etter innføringen av regnskapsloven § 3-3c?
(Bachelor thesis, 2019)Formålet med denne oppgaven har vært å se på om innføringen av regnskapsloven §3-3c i 2013 har ført til en kvalitetsendring innenfor samfunnsansvarsrapportene til store norske foretak. Vi skal se nærmere på hvilken effekt ... -
I hvilken grad kan trenden rundt bærekraftig utvikling legge til rette for et større marked for plantebaserte produkter, basert på design og posisjonering?
(Bachelor thesis, 2019)Oppgaven dreier seg i hovedsak om plantebaserte produkter, med fokus på merkevaren Oatly. Det skal legges til grunn hvordan bærekraft, dagens forbrukere, design og plantebasert kosthold henger sammen. Innledningsvis vil ... -
I hvilken grad påvirker en bedrifts navneendring forbrukernes holdning til merkevaren?
(Bachelor thesis, 2020)I løpet av de siste årene har flere synlige merkevarer i Norge valgt å endre navn. Vi synes det er svært interessant at bedrifter velger å endre navn når merkenavn er det viktigste merkeelementet. På bakgrunn av dette ... -
I hvilken grad påvirker feminin eller maskulin ordlyd i stillingsannonser kvinners valg om å søke lederstillinger, og i hvilken grad påvirker personlighet dette valget?
(Bachelor thesis, 2020)Tematikken i denne oppgaven er Human Resources, nærmere bestemt selve rekrutteringsprosessen. Oppgaven tar for seg det som ofte er rekrutteringens start, stillingsannonsen. Rekruttering er i dag en av de viktigste og ... -
I hvilken grad vil en bærekraftig posisjonering i klesbransjen påvirke bedrifters omdømme fra et forbrukerperspektiv, og i hvilken grad har dette noe å si for forbrukernes valg av merke?
(Bachelor thesis, 2020)I denne oppgaven tar vi for oss problemstillingen: “I hvilken grad vil en bærekraftig posisjonering i klesbransjen påvirke bedrifters omdømme fra et forbrukerperspektiv, og i hvilken grad har dette noe å si for forbrukernes ... -
Identitetsspørsmålet i tekstildesignbransjen : Kunstner eller entreprenør?
(Bachelor thesis, 2018)Kreative entreprenører og den kreative industrien blir stadig mer akseptert av den norske regjeringen, som har etablert flere tiltak for å øke forretningskompetanse. Dette skal gjøre at entreprenørskap og nytenking ... -
Ikke-observerbar økonomi (NOE)
(Bachelor thesis, 2017)Anslag på økonomiske hovedstørrelser bidrar til svært viktig informasjon om tilstanden og utviklingen av et lands økonomi. Bak ethvert land står en stat som legger til rette for politiske og økonomiske systemer. Som en ... -
Ikke-observerbar økonomi (NOE)
(Bachelor thesis, 2017)Anslag på økonomiske hovedstørrelser bidrar til svært viktig informasjon om tilstanden og utviklingen av et lands økonomi. Bak ethvert land står en stat som legger til rette for politiske og økonomiske systemer. Som en ... -
#ikkemertomtmatskap
(Bachelor thesis, 2017)Dette er en avsluttende bacheloroppgave i kampanjeplanlegging ved Handelshøgskolen BI. Oppgaven oppsummerer et treårs studie i PR og markedskommunikasjon. Oppdragsgiver for kampanjen er Hjelpende hender, og vi har ... -
The Impact of Artificial Intelligence in Fashion Marketing in the Modern Business Environment
(Bachelor thesis, 2022)With digital technologies like AI having gained attention due to their ability to connect businesses at a global level, the fashion industry has slowly begun to adopt the technology despite using traditional marketing ... -
Implementering av balansert målstyring hos Møller Bil Leangen
(Bachelor thesis, 2015-06-01)Oppgaven er skrevet i samarbeid med Møller Bil Leangen, og har ledelsesverktøyet balansert målstyring som tema. Formålet med oppgaven har vært på utarbeide en modell for implementering av balansert målstyring i virksomheten. ... -
Implementering av Black Litterman-modellen i DNB Asset Management
(Bachelor thesis, 2020)Denne oppgaven er skrevet i et samarbeid med forvaltningsselskapet DNB Asset Management AS. Formålet med oppgaven er å undersøke hvorvidt allokeringen utledet av Black Litterman-modellen kan tilføre forvaltningen i DNB ... -
Implementering av EPJ-system i Nordre Follo kommune
(Bachelor thesis, 2019)Oppegård og Ski kommune skal slås sammen til Nordre Follo kommune. I forbindelse med sammenslåingen skal de blant annet anskaffe et elektronisk pasientjournalsystem (EPJ-system). Dette systemet må være implementert og ... -
Implementering av et bærekraftig reiseliv
(Bachelor thesis, 2010-10-15)Denne oppgaven har tatt utgangspunkt i prosjektet Bærekraftig reiseliv 2015 som har sin bakgrunn fra Regjeringens reiselivsstrategi fra 2007. Vi har fokusert på Destinasjon Røros som en av fem piloter for i dette prosjektet. ... -
Inbound marketing: «Hvordan kan inbound marketing utvikle gode kunderelasjoner i bedriftsmarkedet (B2B)?»
(Bachelor thesis, 2019)Temaet for denne bacheloroppgaven omhandler hvordan den digitale markedsføringsstrategien inbound marketing kan bidra til å utvikle gode kunderelasjoner i bedriftsmarkedet. Fokuset er spesielt rettet mot bruk av ... -
Indre, ytre og prososial motivasjon på kort og lang sikt
(Bachelor thesis, 2021)Hensikten med oppgaven er å undersøke hvordan mennesker forholder seg til faktorer innenfor motivasjon og hvordan de vektlegger belønninger på kort og lang sikt. Først vil vi ta for oss relevante teorier og forskning ... -
Influencer marketing
(Bachelor thesis, 2021)Denne bacheloroppgaven i merkevarestrategi er basert på den økende bruken av influencere som avsendere av annonser på sosiale medier. Studien har som formål å hjelpe bedrifter med å oppnå økte effekter av samarbeid med ... -
Influencer marketing sin påvirkning på forbrukerene sin prisevaluering
(Bachelor thesis, 2022)Denne bacheloroppgaven, utarbeidet ved Handelshøyskolen BI våren 2022, tar for seg temaet Influencer Marketing. Formålet med studien er å bidra til økt bevissthet rundt influencere sin påvirkningskraft på forbrukere, både ... -
Influencers påvirkning på den norske forbrukers kjøpsintensjon
(Bachelor thesis, 2018)I denne bacheloroppgaven, utarbeidet ved Handelshøyskolen BI våren 2018, tar vi for oss det nye fenomenet influencer markedsføring. Innledningsvis formulerer vi en introduksjon til temaet, samt presenterer oppgavens formål ...