• Emoji sin innvirkning på fremtidens digitale kommunikasjon 

      Mourrakouchi, Mahdi El; Wikstrøm, Markus; Håland, Nikolai Håland (Bachelor thesis, 2020)
      Oppgaven tar i bruk et kausalt design som er basert på tidligere forskning gjort av Gopal Das, Hillary J.D. Wiener og Ioannis Kareklas i artikkelen “To emoji or not to emoji? Examining the influence of emoji on consumer ...
    • Emojier i nyhetsbrev: Øker de åpningsraten? 

      Roy, Lotte Christiansen; Samuelsen, Emilie (Bachelor thesis, 2022)
      Det økende fokuset på å relatere til kunden har endret måten merkevarer kommuniserer med forbrukeren. Emojier blir stadig brukt som et kommunikasjonsmiddel, både for å forsterke et budskap, men også for å forenkle et ...
    • Empirisk analyse av kjøpekraftsparitet 

      Rønningen, Felix Skarboe (Bachelor thesis, 2020)
      Denne oppgaven dreier seg om Kjøpekraftsparitet, en teori utviklet av den svenske økonom Gustav Cassel tidlig på 1900-tallet. Teorien dreier seg om at valutakurser skal tilpasse seg slik at priser på identiske referansekurver ...
    • Employer Branding as a tool for employer attractiveness. -How can Lyse AS become a more attractive employer for their target audiences? 

      Dudley, Marc Steven (Bachelor thesis, 2019)
      Purpose of this paper Lyse AS is a corporate group operating in the Energy and technology industries and like their competitors they are in search of the best-skilled workers. After the oil crisis in 2014, which saw the ...
    • En empirisk studie av kapitalverdimodellens gyldighet på Oslo Børs. 

      Jørgensen, Espen Njøs; Birkeland, Sindre; Bjerch-Andresen, Mons (Bachelor thesis, 2019)
      Denne oppgaven ser på forholdet mellom risiko og avkastning for alle aksjer notert på Oslo Børs mellom januar 2005 og desember 2018. Forholdet blir analysert ved bruk av kapitalverdimodellen, utledet av Sharpe (1964), ...
    • En empirisk studie om mekanismer i ekkokamre i sosiale medier 

      Nilsen, Cecilie Johnsen; Bratli, Matilde (Bachelor thesis, 2020)
      Denne bacheloroppgaven er basert på fremveksten av såkalte ekkokamre i sosiale medier. Fenomenet beskriver en situasjon som oppstår innenfor en avgrenset gruppe der individer eksponeres for informasjon som forsterker ...
    • En empirisk test av kjøpekraftsparitet 

      Engelsgjerd, Kjetil; Lindberg, Andreas Johan; Emamoddin, Ehsan (Bachelor thesis, 2017)
      Teorien om kjøpekraftsparitet ble popularisert på tidlig 1900-tallet av den svenske økonomen Gustav Cassel. Teorien har lenge vært omstridt, og en har fått blandede resultater ved økonometrisk testing. Første del av ...
    • En fundamental verdsettelse av Foodtech lndustri AS 

      Ellefsen, Fredrik Robøle (Bachelor thesis, 2022)
      Formålet med oppgaven er å estimere den fundamentale verdien til Foodtech Industri AS. Foodtech Industri sin drift består av prosjektering og levering av produksjonsutstyr, komplette produksjonslinjer, service og tjenester ...
    • En kvalitativ analyse av jobbressurs og jobbkrav blant innvandrere under Covid-19 pandemien 

      Mølsæther, Susann Natagan; Al-Haidary, Fatma (Bachelor thesis, 2021)
      Hensikten med dette forskningsprosjektet er å finne ut hvordan pandemien har påvirket innvandrere i jobbhverdagen deres. Vi ønsket å se nærmere på motivasjon og stress, da vi syns dette er interessant. Vi brukte ...
    • En kvalitativ analyse av økt innovasjonsevne ved bruk av kunnskapsdeling og infrastruktur 

      Sivertsen, Marthe; Røys, Torbjørn (Bachelor thesis, 2019)
      Det er svært vanskelig å svare på nøyaktig hva et klyngeprosjekt er. Det er blant annet et politisk virkemiddel for å styrke innovasjonsevnen, produktivitet, lønnsomhet og konkurransekraft hos medlemsbedriftene. Vi anser ...
    • En kvalitativ undersøkelse av bærekraft i utdanningsinstitusjoner 

      Øvrebø, Ingrid; Grane, Sigrid Thorsnes (Bachelor thesis, 2019)
      Temaet for denne oppgaven er bærekraft i utdanningsinstitusjoner. Vi har forsøkt å undersøke hvordan utdanningsinstitusjoner har valgt å inkludere bærekraft i sin nåværende strategi, derav problemstillingen vår: Er ...
    • En kvalitativ undersøkelse om motivasjon i det aktivitetsbaserte kontorlandskapet hos Orkla home & personal care 

      Rønning, Marie; Røise, Silje; Sogn, Fredrikke (Bachelor thesis, 2017)
      I denne bacheloroppgaven har vi valgt å fokusere på temaet motivasjon gjennom problemstillingen ”Hvordan har endringen til det aktivitetsbaserte kontorlandskapet påvirket motivasjonen til de ansatte i Orkla Home & ...
    • En kvantitativ undersøkelse om motivasjon hos besøksvenner i Oslo Røde Kors 

      Løkenhagen, Emilie Ullern; Kveldstad, Torunn Sofie Storrø (Bachelor thesis, 2020)
      Hensikten med denne oppgaven er å kartlegge hvilke motivasjonsfaktorer som er viktige for besøksvennene i Oslo Røde Kors. Røde Kors er en stor internasjonal humanitær organisasjon, som hver dag jobber for å bekjempe ...
    • En muntlig enighet på – at kontrakten skal du få 

      Midtlyng, Mats Sebastian; Kirkestuen, Fredrik; Isaksen, Sveinung (Bachelor thesis, 2018)
      Denne oppgaven tar utgangspunkt i prosjekt Sjøgangen. Prosjektet i oppgaven ble utført av Pir 2 som er et arkitektfirma. Prosjektet gikk ut på å utarbeide en planog designskisse til broen Sjøgangen. Problemstillingen til ...
    • En PR-kampanje for Blå Sløyfe-Aksjonen 2018 

      Monsen, Thea Arbjerg; Lund, Marthe Røkke (Bachelor thesis, 2018)
      Dette er en bacheloroppgave i kampanjeplanlegging ved Handelshøyskolen BI Campus Trondheim. Oppdragsgiveren for kampanjen er Kreftforeningen og Blå Sløyfe-Aksjonen, som er den offisielle aksjonen mot prostatakreft i ...
    • En sammenlignende casestudie av hvordan bruk av agile metoder i en hybrid arbeidshverdag fører til økt effektivitet 

      Pavasovic, Sanja; Wick, Celine (Bachelor thesis, 2021)
      Fra litteraturen og en rekke tidligere studier kommer det frem at en agil tilnærming setter krav til tett fysisk kontakt for å sikre effektiv samhandling (A. Cockburn & Highsmith, 2001). I denne bacheloroppgaven har vi ...
    • En studie av effekten ved implementering av coaching: Steget fra salgsledelse til salgscoaching 

      Nyberg, Edvard; Kristiansen, Magnus (Bachelor thesis, 2022)
      1.0. Introduksjon I dette kapitlet vil vi kort presentere bakgrunnen for valgt tema og hensikten med vår oppgave. Videre vil vi gå inn på våre overordnede mål, introdusere vår problemstilling, samt avgrensning. ...
    • En studie av hvordan en sportslig dokumentarserie kan påvirke en merkevare 

      Nygaard, Kristoffer Benjamin; Eriksen, Nicolas Einrem (Bachelor thesis, 2022)
      Utgangspunktet for denne bacheloroppgaven er fremveksten av sportslige dokumentarserier. I løpet av de siste 10 årene har vi observert en rekke sportslige merkevarer i hovedfokus i slike dokumentarserier. Formålet med ...
    • En studie om bruken av popkultur i brand posts på Instagram og dens påvirkning på engasjement 

      de, Decker Godiva Røsber; Pedersen, Victoria Christine Wyssenbach (Bachelor thesis, 2023)
      Merkevarer bruker sosiale medier som et virkemiddel for markedsføring, men også for å bygge relasjoner til sine kunder. Det er ulike faktorer i brand posts som bidrar til å skape engasjement, inkludert popkultur. Denne ...
    • En studie om eksponering og holdningsendring til merket i digitale kanaler 

      Larsen, Philip Fløitmoen; Nybu, Martin Lillekjendlie; Kirkevold, Preben Hansen (Bachelor thesis, 2020)
      Denne bacheloroppgaven er basert på hvilke eksponeringstyper som kan føre til positiv holdningsendring til merket. Dette testes med to ulike typer bannerannonser i en digital kanal, ved kun én eksponering. Vi blir eksponert ...