Blar i Bachelor på tittel
Viser treff 318-337 av 817
-
Hvordan kan Bareksten gin bygge sterke merkeassosiasjoner? Utfordringer knyttet til ulovlig markedsføring av alkohol i Norge.
(Bachelor thesis, 2023)I denne oppgaven har vi sett på hvordan Bareksten gin kan skape ønskede merkeassosiasjoner i et marked hvor markedsføring er ulovlig. Først har kartlagt forbrukernes nåværende assosiasjoner til både Bareksten gin og en ... -
Hvordan kan brødrene Dahl redusere tids- og ressursforbruk i plukkprosessen ved manuelt lager?
(Bachelor thesis, 2017)Denne besvarelsen er skrevet om og i samarbeid med Brødrene Dahl Norge og Brødrene Dahl Langhus som avsluttende oppgave i BTH – 1704 Logistikkledelse / SCM. Hensikten med oppgaven har vært å gjøre en jobb for Brødrene ... -
Hvordan kan digitalisering redusere liggetid for fartøy ved havn?
(Bachelor thesis, 2022)Denne besvarelsen er skrevet i samarbeid med ASCO Norge Tananger base som en avsluttende oppgave i BST – 1404 Logistikkledelse. Formålet for oppgaven har vært å identifisere faktorer som kan redusere liggetid for fartøy ... -
Hvordan kan digitalisering/dataverktøy gjøre transporten for Bring mer effektiv?
(Bachelor thesis, 2019)I samarbeid med BCI utland og Fjordline er følgende besvarelse skrevet, og tar for seg sentrale temaer innenfor digitalisering av transporten. Oppgavens formål er å se på hvor mye av dokumentasjonen som er papirdrevet, ... -
Hvordan kan dulting bidra til å redusere matsvinn i norge?
(Bachelor thesis, 2020)Denne bacheloroppgaven tar for seg dulting i dagligvarehandelen. Temaet dulting har fått større oppmerksomhet i senere tid og dreier seg om å lede forbrukeren til å ta bedre avgjørelser både for seg selv og samfunnet. ... -
Hvordan kan Elektroinstallasjon AS effektivisere driften ved å forenkle eller forbedre en eller flere eksisterende forretningsprosesser?
(Bachelor thesis, 2022)Oppgaven omhandler eletrikerbedriften Elektroinstallasjon AS. Gjennom dialog med bedriften har vi kartlagt Elektroinstallasjons nåsituasjon, og basert på dette kartlagt forbedringspotensiale knyttet til bedriftens interne ... -
Hvordan kan expert as dra nytte av sosiale medier for å styrke sine kunderelasjoner?
(Bachelor thesis, 2017)I dag er sosiale medier en stor del av mange menneskers hverdag i forhold til tidligere. Teknologien er i stadig utvikling og nye former for medier dukker opp. Aldri før, har kundene hatt så stor forbrukermakt ved å bruke ... -
Hvordan kan god ledelse bidra til å bygge dynamiske evner i et dynamisk marked
(Master thesis, 2022)Mange organisasjoner i må i dagens dynamiske markeder se etter nye måter å videreutvikle sin egen drift og portefølje på, for slik å møte nye behov i markedet og sikre økt inntjening. Dette krever en ny type ledelse, som ... -
Hvordan kan Godtlevert øke lønnsomheten per kunde på lang sikt?
(Bachelor thesis, 2017)Denne bacheloroppgaven i Bedriftsutvikling for SMB ble skrevet våren 2017 i samarbeid med matkasseleverandøren Godtlevert. I starten av semesteret kom vi tidlig i samtaler med bedriften om hva slags utfordringer de hadde, ... -
Hvordan kan HIT The Gym styrke sin posisjon som et moderne og trendy treningssenter i Trondheim?
(Bachelor thesis, 2014-09-12)Denne oppgaven omhandler treningssenteret HIT The Gym. I markeder med flere sterke aktører, er det viktig å finne ledige posisjoner og relevante differensieringspunkter for å skille seg fra konkurrentene. Vi har derfor ... -
Hvordan kan Ing Yngve Ege benytte seg av inbound marketing og CRM for å effektivisere en prospekteringsfase
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgaven så har jeg hatt et samarbeid med Ing Yngve Ege AS. Bedriften operere innenfor bransjen «mekanisk industri», og driver med salg av produkter og innredning til norsk mekanisk industri. Deres kunder består ... -
Hvordan kan innflytelsestaktikker påvirke motivasjonen til deltidsansatte i detaljhandelen?
(Bachelor thesis, 2016)I denne oppgaven har vi sett på hvordan innflytelsestaktikker kan virke på motivasjonen. Studiet er gjennomført med utgangspunkt i Gary Yukls elleve generelle innflytelsestaktikker, og belyser hvordan en leders bruk av ... -
Hvordan kan intern kommunikasjon bidra til økt motivasjon og redusere usikkerhet i Oslo Business Forum 2021: Rethinking Business?
(Bachelor thesis, 2021)I 2016 startet bedriften Oslo Business Forum opp med mål om å utfordre norsk næringsliv og tilstanden den befant seg i. Oslo Business Forum arbeider prosjektbasert med leveranse av betydningsfulle konferanser hovedsakelig ... -
Hvordan kan JM øke kundetilfredsheten og intern effektivitet gjennom videreutvikling av "mine sider"?
(Bachelor thesis, 2020)Denne bacheloroppgaven er skrevet i forbindelse med fordypningsretningen “Forretningsutvikling og Digitalisering” ved Handelshøyskolen BI, Oslo. Oppgaven er skrevet av to studenter ved studieretningen “Økonomi ... -
Hvordan kan kommunikasjon og informasjonsflyt ut mot interessentene optimalisere prosjektsuksess?
(Bachelor thesis, 2018)Denne bacheloroppgaven tar for seg det såkalte utstillingsprosjektet til Offshore Northern Seas (ONS) som er et av ONS sine tre hovedpilarer under oljemessen som arrangeres i Stavanger. ONS er prosjekteier av utstillingen, ... -
Hvordan kan kulturbevisste ledelse påvirke salgsprestasjonen til ansatte i Varner?
(Bachelor thesis, 2020)Denne oppgaven søker å belyse teamene ledelse, motivasjon og organisasjonskultur i kleskonsernet Varner. Problemstillingen søker å avdekke i hvilken grad ledelsen er bevisst på selskapets organisasjonskultur og hvordan denne ... -
Hvordan kan man omstrukturere forpleiningen i sjøforsvaret?
(Bachelor thesis, 2017)Formålet med denne bacheloroppgaven har vært å sammenligne forpleiningen i Marinen og Kystvakten med tanke på å lære og dra erfaringer fra Marinens produksjonskjøkken. Målsetningen har vært å undersøke muligheten for ... -
Hvordan kan Mercur styrke sin posisjon i Trondheims kjøpesentermarked?
(Bachelor thesis, 2013-12-18)Denne bacheloroppgaven omhandler kjøpesenteret Mercur i Trondheim. Oppgaven bygger videre på et strategidokument utarbeidet av de samme forfatterne høsten 2012. Den overordnete problemstillingen for oppgaven er som ... -
Hvordan kan Migris utvikle en blått hav-strategi
(Bachelor thesis, 2015-06-01)I denne oppgaven tar vi utgangspunkt i bedriften Migris og ser på problemstillingen ”hvordan kan Migris utvikle en blått hav-strategi?”. Utgangspunktet for vår problemstilling er at vi ønsker å utvikle en strategi for ... -
Hvordan kan mindre retailbedrifter innen sko og tekstilsegmentet best mulig anvende sosiale medier og digital markedsføring for å prospekte kunder som fører til salg på nett?
(Bachelor thesis, 2018)Denne oppgaven fordyper seg hvordan mindre retailbedrifter innenfor sko- og tekstilsegmentet best mulig bør bruke sosiale medier og digital markedsføring for å oppnå omsetning på nett. Vi som skriver oppgaven er selv med ...