• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvordan kan JM øke kundetilfredsheten og intern effektivitet gjennom videreutvikling av "mine sider"?

Røise, Katinka; Haug, Marie Andersson
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
2574330.pdf (2.242Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2683534
Date
2020
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [572]
Abstract
Denne bacheloroppgaven er skrevet i forbindelse med fordypningsretningen

“Forretningsutvikling og Digitalisering” ved Handelshøyskolen BI, Oslo.

Oppgaven er skrevet av to studenter ved studieretningen “Økonomi og

Administrasjon” i samarbeid med boligutvikleren JM Norge AS (heretter JM) og

omhandler økt funksjonalitet i selskapets kundeportal. Kundeportalen “Mine

sider” brukes i dag hovedsakelig i første fase av kundereisen. JM opplyser at

kundetilfredsheten i flere byggeprosjekter synker etter at kunden har flyttet inn.

JM har digitalisert en del av kundereisen, men har ønske om å digitalisere flere

funksjoner i tiden fremover. På bakgrunn av dette ble følgende problemstilling

valgt:

¨Hvordan kan JM øke kundetilfredsheten og intern effektivitet gjennom

videreutvikling av “Mine sider”?

Kvalitativ metode ble benyttet for å kunne gå i dybden på hvordan kunder og

ansatte opplever dagens løsning. Gjennom dybdeintervjuer og møter med ansatte i

JM fikk vi grundig innsikt i og forståelse av JMs situasjon og utfordringer.

Intervjuer av kunder i ulike deler av kundereisen ga nyttig informasjon om dagens

brukeropplevelse samt hva de opplever som positivt og negativt ved dagens

løsning.

Etter kartlegging av dagens situasjon og ønsket situasjon fremkom klare

endringsbehov. JMs kommunikasjon med kunden er preget av manuelle og

tidkrevende prosesser, samt at “Mine sider” har et begrenset antall funksjoner. På

bakgrunn av dette fremlegges et løsningsforslag der hensikten er å øke

kundetilfredsheten og intern effektivitet. Løsningsforslaget innebærer at “Mine

sider” brukes gjennom hele kundereisen og inneholder et større antall funksjoner

som bygger kundeverdi. Forslaget innebærer økt grad av digital selvbetjening for

kunden og mer effektiv informasjonsflyt. Løsningen vil også være tilgjengelig i

form av en mobilapplikasjon.
Description
Bacheloroppgave i Forretningsutvikling og teknologi fra Handelshøyskolen BI, 2020
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit