• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvordan kan expert as dra nytte av sosiale medier for å styrke sine kunderelasjoner?

Leversen, Helene
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
1692257.pdf (3.147Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2466591
Date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [678]
Abstract
I dag er sosiale medier en stor del av mange menneskers hverdag i forhold til tidligere.

Teknologien er i stadig utvikling og nye former for medier dukker opp. Aldri før, har

kundene hatt så stor forbrukermakt ved å bruke sosiale medier som et verktøy for å

kunne uttrykke sine meninger og gi tilbakemeldinger til bedriftene.

Med så mange kommentarer og tilbakemeldinger, er det viktig at bedriften overvåker

bruken av de sosiale mediene og bruker digitale verktøy som er skapt for akkurat dette.

Verktøyene vil gi bedriften en mulighet til kunne å delta i samtalene, evt. bevise at man

tar kritikken på alvor og at man er villig til å forbedre seg. Det å lære av å lytte til sine

kunder og endre seg etter markedets behov, er en god strategi for å få et bedre

omdømme og sterkere kunderelasjoner.

Den nye teknologien gjør det enklere å ta vare på og utvikle eksisterende og nye

relasjoner. Markedsføring på sosiale medier er ofte billigere enn på de tradisjonelle

mediene siden mesteparten av kostnadene er knyttet til ressursene bak innholdet.

Mulighetene for markedsføring og merkevarebygging er store, men bedriften må også

være oppmerksom på at verdien til sosiale medier ikke bare ligger i spredningen av

budskapet, men spesielt i evnen til å kunne hente innhold av verdi fra sine egne kunder.

Formålet med oppgaven er å få et bedre innblikk i de ulike sosiale mediene og hvordan

kundene bruker disse, samt hvilke tiltak en bedrift kan iverksette for å styrke sine

kunderelasjoner. Ved å bruke relevant teori, ønsker jeg å synliggjøre ulike faktorer som

kan bidra til at kunderelasjonen styrkes ved hjelp av sosiale medier.

Jeg starter oppgaven med en innledning hvor jeg begrunner mine valg og skriver kort

om valgt bedrift samt. problemstillingen, oppgavens oppbygning og oppgavens formål.

Videre kommer den teoretiske forankringen hvor emner som; e-handel, sosiale medier,

relasjonsbygging, relasjonsmarkedsføring og lojalitet står sentralt. Basert på omfattende

litteratursøk på teori knyttet opp til disse emnene, har hovedfunnene til disse gitt meg

grunnlaget for utformingen av spørreundersøkelsen.
Description
Bacheloroppgave i Retail management fra Handelshøyskolen BI, 2017
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit