Browsing Bachelor by Title
Now showing items 279-298 of 817
-
Hvilke holdninger påvirker kjøp og konsum av økologisk brød?
(Bachelor thesis, 2019)Denne oppgaven handler om hvilke holdningsattributter som er avgjørende når forbrukeren står ovenfor et valg av økologisk brød. På bakgrunn av dette er problemstillingen: “Hvilke holdninger påvirker kjøp og konsum av ... -
Hvilke konsekvenser og risiko står Nortura ovenfor ved å endre prisformatet på transport av dyr fra "pris per dyr" til "pris per kilometer"?
(Bachelor thesis, 2019)Den teoretiske delen av oppgaven tar for seg verktøy for utvikling av transportkalkyler, og ulike faktorer som er av betydning for transportkostnadene. Det presenteres ulike prisformater, samt hvordan incentiv og risiko ... -
Hvilke miljø og kostnadsmessige konsekvenser vil en overgang til en nedgravd løsning ha for ROAF?
(Bachelor thesis, 2019)Romerike avfallsforedling IKS (ROAF) jobber med å implementere nedgravde løsninger for avfallshåndtering. Formålet med oppgaven har vært å undersøke hvilke effekter denne endringen vil ha for innsamling og transporten ... -
Hvilke regionale effekter og ringvirkninger ser man som følge av laksenæringen?
(Bachelor thesis, 2023)I denne oppgaven har vi tatt for oss ulike ringvirkninger knyttet til laksenæringen. Valget av temaet for oppgaven ble inspirert av observasjoner knyttet til hvordan kommuner i Norge av relativt lik størrelse og befolkningstall ... -
Hvilken effekt har informasjons- og transaksjonsbekvemmelighet på kundenes kjøpsintensjon?
(Bachelor thesis, 2021)Forbrukere setter flere kriterier til markedet basert på dets utvikling, og dermed blir grunnlaget for å ta en kjøpsbeslutning mer kompleks. Som et resultat av en teknologisk- og makroøkonomisk utvikling er det en ... -
Hvilken effekt har markering av reklame på TikTok på brukerens kjøpsintensjon?
(Bachelor thesis, 2023)TikTok har raskt etablert seg som en viktig aktør for annonsører i sosiale medier. Dette gir bedrifter en gylden mulighet til å spre sitt budskap til nye målgrupper. Nye metoder for markedsføring dukker stadig opp, og vi ... -
Hvilken effekt har opplevde fordeler ved lojalitetsprogram på programlojalitet og kundelojalitet?
(Bachelor thesis, 2020)En rekke bedrifter benytter seg i dag av lojalitetsprogrammer som et tiltak for å stimulere til kundelojalitet. For å bygge kundelojalitet, er det en forutsetning at lojalitetsprogrammene oppleves som verdifullt for ... -
Hvilken effekt har produktplassering på kjøpsatferd?
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven skal vi kartlegge hvilke effekter produktplassering har på kjøpsatferd med utgangspunkt i merkeholdninger og merkekjennskap. Det har blitt fokusert på produktplassering i forhold til norske tv-program, ... -
Hvilken effekt har ulike organisatoriske responser på Word of Mouth, kundetilfredshet og gjenkjøps-intensjon?
(Bachelor thesis, 2022)Profesjonell kundeklagehåndtering er en mangelvare hos norske bedrifter. Dette kommer som følge av at virksomheter verken forstår konsekvensen eller verdien i en vellykket Service Recovery(SR). Lange telefonkøer, arrogante ... -
Hvilken påvirkningskraft har mikroinfluencere på kjøpsintensjonen til unge forbrukere?
(Bachelor thesis, 2023)Denne oppgaven er utarbeidet med et eksplorativt og deskriptivt undersøkelsesdesign, som delt inn i syv hoveddeler. Først presenteres problemstillingen, deretter presenteres relevant teori og forskning. Vi har hentet ... -
Hvilken posisjon har Kosmorama i målgruppens bevissthet?
(Bachelor thesis, 2012-10-18)Denne besvarelsen tar for seg fagfeltet merkevarebygging, og er sentrert rundt arrangementet Kosmorama Trondheim internasjonale filmfestival, som avholdes årlig i Trondheim. Problemstillingen ble utarbeidet i henhold ... -
Hvilken realøkonomisk effekt har kvantitative lettelser hatt i Storbritannia?
(Bachelor thesis, 2021)I økonomiske krisesituasjoner, hvor styringsrenten har blitt satt til tilnærmet 0 %, har sentralbankene i noen tilfeller behov for å benytte ytterligere ekspansive virkemidler. Et eksempel på et slikt virkemiddel er ... -
Hvilken rente eller renter har sterkest innvirkning på valutakursen?
(Bachelor thesis, 2021)Vår bacheloroppgave tar utgangspunkt i data som omhandler renter og valutakurser fra januar 1990 til desember 2019. I oppgaven har vi sett på hvilke renter som har sterkest innvirkning på valutakursen. Datasettet vårt er ... -
Hvilken rolle skal de ansatte spille i bedriftens bruk av sosiale medier for å opprettholde bedriftens omdømme?
(Bachelor thesis, 2012-10-18)Vi har i denne oppgaven tatt for oss problematikken knyttet til de ansattes deltakelse i sosiale medier og hvordan dette kan påvirke bedriftens omdømme. Innledningsvis har vi innhentet den teorien vi mener er mest sentral ... -
Hvis vi ikke resirkulerer i dag - har vi ingenting å selge i morgen: “Hvordan kan Elkjøp som en hovedaktør øke innsatsen for å styrke sirkulær økonomi?”
(Bachelor thesis, 2023)Verdens naturressurser er under stort press, og det er derfor viktig at bruken av naturressurser reduseres. I Norge regnes Elkjøp som den største aktøren i elektronikkbransjen, og det er derfor viktig at Elkjøp går foran ... -
Hvor effektivt er gamification for å stimulere til bærekraftige kjøpsbeslutninger i klesbransjen?
(Bachelor thesis, 2023)Denne oppgaven omhandler hvordan aktører i klesbransjen kan stimulere bærekraftige kjøpsbeslutninger ved å implementere spill-elementer som et virkemiddel for å dulte forbrukeren i en bærekraftig retning. Bakgrunnen for ... -
Hvor går grensen mellom personifisering og personvern?
(Bachelor thesis, 2019)Forfatterne av dette studiet har analysert den økende bruken av personlig markedsføring og forbrukernes personvernsbekymring som en konsekvens av denne. Hensikten med oppgaven er å finne ut hvilken påvirkning den ... -
“Hvor stor makt har influencere over kjøpsintensjon hos unge forbrukere i Norge?”
(Bachelor thesis, 2020)Influencer markedsføring har blitt en trend innen markedsføring og brukes av bedrifter som et salgsfremmende verktøy. Produktmarkedsføring gjennom influencere kan skape en illusjon av at det markedsførte produktet fremstår ... -
Hvordan bedre motivasjonen i salgsgruppen til Info Consensus
(Bachelor thesis, 2014-09-10)Oppbygning: I del 1 av teori kapitelet ser vi nærmere på relevante motivasjonsteorier. Teoriene herfra blir benyttet til og lage et forskningsopplegg som består av en kvantitativ spørreundersøkelse og en kvalitativ intervju ... -
Hvordan benytter bedrifter seg au CRM til forbedring av kundereisen, i samsvar med GDPR?
(Bachelor thesis, 2022)CRM benyttes som et verktøy innad bedrifter ettersom flere har innsett verdien i utviklingen. Det forutsettes at CRM vil vokse til å bli det største software markedet. Det antydes at markedet vil oppnå inntekter på rundt ...