• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvordan bedre motivasjonen i salgsgruppen til Info Consensus

Bjørge, Ronny
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
oppgave10.pdf (2.625Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/219248
Utgivelsesdato
2014-09-10
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
Oppbygning:

I del 1 av teori kapitelet ser vi nærmere på relevante motivasjonsteorier. Teoriene herfra blir benyttet til og lage et forskningsopplegg som består av en kvantitativ spørreundersøkelse og en kvalitativ intervju runde. Variablene herfra er i stor grad bygd ut i fra en forskningsrapport som heter: «The Job Diagnostics Survey» av Hackman og Oldham,1974. Disse Men er også influert av nyere forskning. Variablene presenteres og operasjonaliseres i drøftings kapittelet, sammen med de viktigste kommentarene innenfor hvert felt.

I del 2 av teori kapitelet vil vi se nærmere på en forskningsrapport fra The Aberdeen Group, hvor de går gjennom de sterkeste motivasjonsdriverne i de store salgsorganisasjonene ute i Europa. Disse motivasjonsdriverne prøver jeg så å knytte opp mot variablene vi har fått målt via forskningsopplegget, dette skjer i drøftingskapittelet

Metodekapittelet går igjennom det teoretiske grunnlaget for forskningsprosessen og forklarer hvordan dette er bygd opp.

I Drøftingskapittelet forsøker vi å knyte sammen alle trådene og komme til fornuftige og godt gjennomtenkte anbefalinger for å bedre motivasjonen i salgsgruppen basert på teorien i kapittel 1.

Denne bacheloroppgaven er altså i all hovedsak delt opp i 4 hoveddeler;

1. Generelle motivasjonsteorier

2. Motivasjonsdrivere

3. Metodekapittel

4. Drøftingskapittel
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg fra Handelshøyskolen BI, 2014

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit