• Samfunnsansvar og lojalitet 

      Hesselberg, Linda; Hvidsteen, Magnus; Staver, Ragnhild Vegsund (Bachelor thesis, 2018)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg hva en spesifikk bedrifts samfunnsansvar har å si for forbrukernes lojalitet. Vi har valgt å ta for oss skomerket TOMS. Følgende problemstilling er formulert for oppgaven: «Hva har ...
    • Samfunnsansvarlige investeringer 

      Faksvåg, Ine Marie Ullern; Narmo, Emilie; Niles, Jony (Bachelor thesis, 2016)
      Formålet med denne oppgaven er å studere utviklingen av fenomenet Social Responsible Investments (SRI) som beslutningsgrunnlag for investeringer. Oppgavens problemstilling undersøker hvorvidt SRI gir lik eller ulik ...
    • Samhandling : å gjøre hverandre gode 

      Storvik, Aini Camilla; Pedersen, Line Engan (Bachelor thesis, 2010-02-04)
      Hensikten med denne oppgaven har vært å fordype seg i temaet samhandling. vi ønsket å finne ut mer om hvordan samhandlingen er i et gitt prosjekt, for så å komme med anbefalinger til hvordan man ved hjelp av ulike metoder ...
    • Sammen 

      Lien, Liv Maria Nesje; Larsen, Kristin Elisabeth (Bachelor thesis, 2018)
      Dette er en bacheloroppgave i kampanjeplanlegging for studieretning PR og markedskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI. Formålet med oppgaven er å utvikle en kampanje på vegne av oppdragsgiver Sammen Råd & Karriere. Bakgrunnen ...
    • Sammenhengen mellom kriser og innovasjon 

      Hauge, Martin Sæbø; Bylykemini, Denniz; Frafjord, Jesper (Bachelor thesis, 2023)
      Denne bacheloroppgaven ved Handelshøyskolen BI – Stavanger tar for seg teamet «Sammen-hengen mellom kriser og innovasjon», med et spesielt fokus på hvordan kriser påvirker inno-vasjonsaktiviteten i hospitality-bransjen. ...
    • Sammenhengen mellom New Ways of Working og turnoverintensjon 

      Vidnes, Lisbet; Kravik, Cathrine; Munthe, Cecilie (Master thesis, 2023)
      Formålet med denne prosjektoppgaven var å utforske om det er noe sammenheng mellom fordeler og ulemper med hjemmekontor og turnoverintensjon. Vi ville også undersøke den medierende effekten sosial eller økonomisk bytterelasjon ...
    • Sammenligning av den generelle- og den spesielle omgåelsesregelen i skatteloven – er det nødvendig med en egen spesiell omgåelsesregel? 

      Håland, Silje Holst; Norheim, Elisabeth (Master thesis, 2022)
      I forbindelse med lovfestingen av den ulovfestede omgåelsesnormen i 2020, oppsto spørsmålet om den spesielle omgåelsesregelen i sktl. § 14-90 skulle videreføres, oppheves eller innlemmes i den generelle omgåelsesnormen. ...
    • SARTOR STORSENTER 

      Nyhus, Ingrid Kvamme; Helgesen, Pia Charlotte Deinboll (Bachelor thesis, 2021)
      Hensikten med denne oppgaven var å undersøke hvordan senterledelsen på Sartor Storsenter kan benytte ulike motivasjonsmetoder for å stimulere innsats og bedre selgerprestasjoner blant butikksjefene på senteret. Vi var ...
    • Saving Shocks, House Prices and Limited Access to Investment in Local Publicly Traded Firms 

      Oppegaard, Ola; Thompson, Fredrik (Master thesis, 2022)
      In this thesis, we examine the relationship between stock market investment and real estate investment, with roots in the Home bias theory. We explore in detail, the connection between house price growth in states and ...
    • Saving Towards Homeownership in Norway: Including the BSU in Portfolio Choice 

      Dalan, Torkel Østlyngen; Schanze, Annemieke (Master thesis, 2022)
      We research the effect of housing and the Boligsparing for Unge (BSU) savings account on portfolio allocation and performance. By applying the mean-variance optimality framework to form portfolios, we use the Sharpe Ratio ...
    • Sårbarheter ved nordmenns digitale atferd 

      Udjus, Lauritz Nathaniel Myking (Bachelor thesis, 2022)
      Denne bacheloroppgaven er skrevet som en rapport om sårbarheter i nordmenns digitale atferd, sett mot påvirkningsforsøk ved stortingsvalg. Den tok for seg temaene tillit og motstandsdyktighet med mer.
    • Scalability of the Management System in a growing organization 

      Takvam, Miitta Hyvämäki (Master thesis, 2023)
      In this project task, I have focused on the scalability of a case company’s Management System by defining the background and the current state, identifying areas that require improvement, and providing the case company ...
    • Scale Effects in Mutual Fund Performance: A Study of the Norwegian Market 

      Ræstadd, Tone Celine Lemarechal; Solberg, Simon (Master thesis, 2018)
      In this paper, we investigate the effect of scale on performance in the Norwegian mutual fund industry. The study includes a data sample free of survivorship bias containing 70 Norwegian open-end actively managed mutual ...
    • Scandi Chic or Nordic Noir – The Value of the Nordic Brand and the Effect of Consumer Affinity and Stereotypes on Behaviour among International Consumers 

      Ekstrand, Sara Johanna Helena (Master thesis, 2018)
      In this thesis I have explored the effectiveness and implications of the relatively new construct of consumer affinity and its potential ability to determine or predict consumer behaviour and preference for brands and ...
    • Scarcity as a marketing instrument : the roles of goal frames and perceived consumer competition. 

      Pham, Nghia Quang; Lopez, Juan Carlos (Master thesis, 2017)
      Purpose: This master thesis has three main objectives. The first aim is to investigate the influence of scarcity appeals on consumer purchase behaviors. The second aim is to investigate the moderator effect of goal frames ...
    • Scientific, Smart & Safe: Sensor Technology as a Marketing Tool to Increase Restaurant Visits During COVID-19 

      Hamza, Megi; Bellavista, Anthea (Master thesis, 2021)
      Inspired by the possibilities of novel IoT sensor technology, this master’s thesis tests a new way to encourage customer visits to restaurants at the time of the COVID-19 pandemic. Inspired by recent advances in sensor ...
    • Se meg : Nasjonal kompetansetjeneste for personlighetspsykiatri 

      Baltzersen, Åse-Line; Mannerud, Hanne-Mari; Alem, Johanna (Bachelor thesis, 2017)
      Vi har utarbeidet en kampanjeplan for vår oppdragsgiver Nasjonal kompetansetjeneste for personlighetspsykiatri (NAPP). Formålet er å hjelpe unge mellom 15-21 år å få tidlig hjelp for emosjonelt ustabil personlighetsfor ...
    • Se opp fra skjermen: En holdningskampanje i samarbeid med Helsedirektoratet 

      Jensen, Vilde (Bachelor thesis, 2018)
      Dette er en bacheloroppgave i kampanjeplanlegging som er en avsluttende del av studiet PR og markedskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI Bergen. I samarbeid med Helsedirektoratet utarbeider jeg en holdningskampanje med ...
    • Segmentation in the B2B markets: Closing the gap between theoretical segmentation models and the actual segmentation practice 

      Larsen, Lene Cathrin; Casén, Frida Xenia (Master thesis, 2021)
      There exists a gap between the implementation of advanced theoretical segmentation models and the actual practice of segmentation in the B2B markets. Practitioners have called forth the need for easy applicable guidelines ...
    • Selecting characteristics using the Adaptive Group Lasso on U.S. industries 

      Greve, Henrik Andreas; Maseng, Ivar Gjerstad (Master thesis, 2020)
      Throughout the years, hundreds of factors have been proposed to forecast stock returns. Cochrane (2011) referred to these factors as the "zoo of new factors." In this thesis, we consider 62 of these factors and analyze ...