• THE ROLE OF LIFE EVENTS AND RELATIONS IN CAREER DECISIONS 

      Falck-Ytter, Ingvild Fredvang; Jørgensen, Stine Vaksvik (Master thesis, 2020)
      The purpose of the thesis was to investigate which formative and relational life events that may be particularly important for career decisions. To understand career choices, the thesis used a life story approach and ...
    • The role of perceived social support, perceived supervisor support, and public service motivation on affective organizational commitment in high-reliability organizations: An empirical study of gender differences in a military context. Navn: Marius 

      Torgrimsen, Sondre; Kristoffersen, Marius (Master thesis, 2020)
      How does perceived social support, perceived supervisor support, and public service motivation impact the affective organizational commitment among males and females in high-reliability organizations? Questionnaire data ...
    • The Role of Sustainability in CVC A Multiple Case Study of Oil Majors 

      Stevning, Bjørnar Solheim; Bjørnstad, Linnea Filippa (Master thesis, 2022)
      We know from previous research that corporate venture capital (CVC) investments are used by companies as a strategic tool to obtain novel technologies to improve the innovativeness of the corporation. Using a theory ...
    • Role of the Board and the case of Special Meetings 

      Sešek, Laura; Sandstå, Martin Larsen (Master thesis, 2019)
      In this paper, we study heterogeneity of Bylaws and Articles of Incorporation of the companies with Board-centred model of corporate governance and the case of special meeting thresholds. The research is conducted on ...
    • RPSM som metode 

      Gujord, Caroline Byremo; Strømnes, Kristian Harald (Master thesis, 2022)
      Denne oppgaven omhandler anvendelse av prisingsmetoden Residual Profit Split på grenseoverskridende konserninterne transaksjoner, og hvordan skattekontorets bestridelser mot anvendelsen drøftes. Oppgaven vil belyse styrker ...
    • Sailing green : a protection motivation analysis of green consumption choices in China 

      Hellen, Sondre; Falkner, Gregor (Master thesis, 2017)
      Many Chinese consumers experience environmental problems like air and water pollution first-hand - does that lead them to making greener consumption choices? We aim to show the suitability of Protection Motivation Theory ...
    • Saksomkostninger i multinasjonale konsern 

      Nesheim Hauge, Marit (Master thesis, 2023)
      Formålet med denne oppgaven er å belyse problemstillinger rundt hvilke selskap i multinasjonale konsern som dekker / bokfører saksomkostninger, og eventuelle skattemessige konsekvenser. Bakgrunnen kan være relatert til at ...
    • Salg av lavinteresse-tjenester 

      Tjelta, Ole Bjørn Trevland (Bachelor thesis, 2021)
      Majoriteten av mennesker anerkjenner begrepet salg. Gjennom salg blir relasjoner og verdier skapt. Salg er også en av di viktigste aktivitetene i en bedrift. Som privatperson er man ofte godt kjent med telefonselgere, ...
    • Salgsmotivasjon 

      Lund, Emilie Edvardsen; Storløkken, Veronica Myrland (Bachelor thesis, 2017)
      Vi har skrevet bacheloroppgaven vår i fordypningsfaget Salgsledelse og Personlig Salg BTH 3203 i samarbeid med Telia Norge AS. Oppgavens hovedtema er salgsmotivasjon hos Telias b2b-selgere. Vi valgte dette temaet på ...
    • Samarbeid i byggeprosjekter 

      Nøstvold, Hanna; Solli, Rakel Johanne (Bachelor thesis, 2014-09-10)
      Denne rapporten handler om samarbeid i prosjekter. Vi har tatt for oss prosjektet «byggingen av nye Charlottenlund videregående skole», som foregikk fra 21. juni 2010 til 29. juni 2012. Mens overlevering av selve skolebygget ...
    • Samfunnsansvar i leverandørkjeden En analyse av hvordan et lite norsk foretak i klesbransjen forholder seg til samfunnsansvar i egen leverandørkjede, og hvordan informasjon om samfunnsansvar overføres i denne kjeden 

      Sundby, Sondre; Barstad, Bastian Eger (Master thesis, 2019)
      Bedriftens samfunnsansvar er et viktig tema i dagens næringsliv. I tillegg til å være økonomisk lønnsom forventes en bedrift å forholde seg til hvordan virksomheten påvirker samfunnet rundt seg. I et globalt marked der ...
    • Samfunnsansvar og egne merkevarer i dagligvare 

      Birkenes, Fredrik; Gaarder, Maren; Kristiansen, Mathias (Bachelor thesis, 2019)
      Det blir mer og mer interessant for bedrifter å markedsføre seg som bærekraftige i dagens samfunn. Takket være miljøgenerasjonen har et sentralt spørsmål blitt om det faktisk dras fordeler av slik type markedsføring, ...
    • Samfunnsansvar og lojalitet 

      Hesselberg, Linda; Hvidsteen, Magnus; Staver, Ragnhild Vegsund (Bachelor thesis, 2018)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg hva en spesifikk bedrifts samfunnsansvar har å si for forbrukernes lojalitet. Vi har valgt å ta for oss skomerket TOMS. Følgende problemstilling er formulert for oppgaven: «Hva har ...
    • Samfunnsansvarlige investeringer 

      Faksvåg, Ine Marie Ullern; Narmo, Emilie; Niles, Jony (Bachelor thesis, 2016)
      Formålet med denne oppgaven er å studere utviklingen av fenomenet Social Responsible Investments (SRI) som beslutningsgrunnlag for investeringer. Oppgavens problemstilling undersøker hvorvidt SRI gir lik eller ulik ...
    • Samhandling : å gjøre hverandre gode 

      Storvik, Aini Camilla; Pedersen, Line Engan (Bachelor thesis, 2010-02-04)
      Hensikten med denne oppgaven har vært å fordype seg i temaet samhandling. vi ønsket å finne ut mer om hvordan samhandlingen er i et gitt prosjekt, for så å komme med anbefalinger til hvordan man ved hjelp av ulike metoder ...
    • Sammen 

      Lien, Liv Maria Nesje; Larsen, Kristin Elisabeth (Bachelor thesis, 2018)
      Dette er en bacheloroppgave i kampanjeplanlegging for studieretning PR og markedskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI. Formålet med oppgaven er å utvikle en kampanje på vegne av oppdragsgiver Sammen Råd & Karriere. Bakgrunnen ...
    • Sammenhengen mellom kriser og innovasjon 

      Hauge, Martin Sæbø; Bylykemini, Denniz; Frafjord, Jesper (Bachelor thesis, 2023)
      Denne bacheloroppgaven ved Handelshøyskolen BI – Stavanger tar for seg teamet «Sammen-hengen mellom kriser og innovasjon», med et spesielt fokus på hvordan kriser påvirker inno-vasjonsaktiviteten i hospitality-bransjen. ...
    • Sammenhengen mellom New Ways of Working og turnoverintensjon 

      Vidnes, Lisbet; Kravik, Cathrine; Munthe, Cecilie (Master thesis, 2023)
      Formålet med denne prosjektoppgaven var å utforske om det er noe sammenheng mellom fordeler og ulemper med hjemmekontor og turnoverintensjon. Vi ville også undersøke den medierende effekten sosial eller økonomisk bytterelasjon ...
    • Sammenligning av den generelle- og den spesielle omgåelsesregelen i skatteloven – er det nødvendig med en egen spesiell omgåelsesregel? 

      Håland, Silje Holst; Norheim, Elisabeth (Master thesis, 2022)
      I forbindelse med lovfestingen av den ulovfestede omgåelsesnormen i 2020, oppsto spørsmålet om den spesielle omgåelsesregelen i sktl. § 14-90 skulle videreføres, oppheves eller innlemmes i den generelle omgåelsesnormen. ...
    • SARTOR STORSENTER 

      Nyhus, Ingrid Kvamme; Helgesen, Pia Charlotte Deinboll (Bachelor thesis, 2021)
      Hensikten med denne oppgaven var å undersøke hvordan senterledelsen på Sartor Storsenter kan benytte ulike motivasjonsmetoder for å stimulere innsats og bedre selgerprestasjoner blant butikksjefene på senteret. Vi var ...