Blar i Bachelor på tittel
Viser treff 289-308 av 817
-
Hvilken posisjon har Kosmorama i målgruppens bevissthet?
(Bachelor thesis, 2012-10-18)Denne besvarelsen tar for seg fagfeltet merkevarebygging, og er sentrert rundt arrangementet Kosmorama Trondheim internasjonale filmfestival, som avholdes årlig i Trondheim. Problemstillingen ble utarbeidet i henhold ... -
Hvilken realøkonomisk effekt har kvantitative lettelser hatt i Storbritannia?
(Bachelor thesis, 2021)I økonomiske krisesituasjoner, hvor styringsrenten har blitt satt til tilnærmet 0 %, har sentralbankene i noen tilfeller behov for å benytte ytterligere ekspansive virkemidler. Et eksempel på et slikt virkemiddel er ... -
Hvilken rente eller renter har sterkest innvirkning på valutakursen?
(Bachelor thesis, 2021)Vår bacheloroppgave tar utgangspunkt i data som omhandler renter og valutakurser fra januar 1990 til desember 2019. I oppgaven har vi sett på hvilke renter som har sterkest innvirkning på valutakursen. Datasettet vårt er ... -
Hvilken rolle skal de ansatte spille i bedriftens bruk av sosiale medier for å opprettholde bedriftens omdømme?
(Bachelor thesis, 2012-10-18)Vi har i denne oppgaven tatt for oss problematikken knyttet til de ansattes deltakelse i sosiale medier og hvordan dette kan påvirke bedriftens omdømme. Innledningsvis har vi innhentet den teorien vi mener er mest sentral ... -
Hvis vi ikke resirkulerer i dag - har vi ingenting å selge i morgen: “Hvordan kan Elkjøp som en hovedaktør øke innsatsen for å styrke sirkulær økonomi?”
(Bachelor thesis, 2023)Verdens naturressurser er under stort press, og det er derfor viktig at bruken av naturressurser reduseres. I Norge regnes Elkjøp som den største aktøren i elektronikkbransjen, og det er derfor viktig at Elkjøp går foran ... -
Hvor effektivt er gamification for å stimulere til bærekraftige kjøpsbeslutninger i klesbransjen?
(Bachelor thesis, 2023)Denne oppgaven omhandler hvordan aktører i klesbransjen kan stimulere bærekraftige kjøpsbeslutninger ved å implementere spill-elementer som et virkemiddel for å dulte forbrukeren i en bærekraftig retning. Bakgrunnen for ... -
Hvor går grensen mellom personifisering og personvern?
(Bachelor thesis, 2019)Forfatterne av dette studiet har analysert den økende bruken av personlig markedsføring og forbrukernes personvernsbekymring som en konsekvens av denne. Hensikten med oppgaven er å finne ut hvilken påvirkning den ... -
“Hvor stor makt har influencere over kjøpsintensjon hos unge forbrukere i Norge?”
(Bachelor thesis, 2020)Influencer markedsføring har blitt en trend innen markedsføring og brukes av bedrifter som et salgsfremmende verktøy. Produktmarkedsføring gjennom influencere kan skape en illusjon av at det markedsførte produktet fremstår ... -
Hvordan bedre motivasjonen i salgsgruppen til Info Consensus
(Bachelor thesis, 2014-09-10)Oppbygning: I del 1 av teori kapitelet ser vi nærmere på relevante motivasjonsteorier. Teoriene herfra blir benyttet til og lage et forskningsopplegg som består av en kvantitativ spørreundersøkelse og en kvalitativ intervju ... -
Hvordan benytter bedrifter seg au CRM til forbedring av kundereisen, i samsvar med GDPR?
(Bachelor thesis, 2022)CRM benyttes som et verktøy innad bedrifter ettersom flere har innsett verdien i utviklingen. Det forutsettes at CRM vil vokse til å bli det største software markedet. Det antydes at markedet vil oppnå inntekter på rundt ... -
Hvordan benyttes balansert målstyring som virksomhetsstyringssystem i Halden fengsel, hvilke barrierer har de møtt på og operasjonaliseres måloppnåelsen, sett opp mot relevant teori?
(Bachelor thesis, 2016-01-28)Balansert målstyring er et virksomhetsstyringssystem, utviklet på 90-tallet. Balansert målstyring er en modell som søker å bidra til operasjonalisering av virksomhetens strategi samt bedre måloppnåelse. Oppgavens formål ... -
Hvordan bidrar investeringer i helse og utdanning til humankapitalen?
(Bachelor thesis, 2021)Oppgaven innledes med en kort innføring i noen av de overordnede samfunnsmessige utfordringene Norge står ovenfor i tiden som kommer. Deretter flyttes fokus mot humankapitalen, og hvordan investeringer i mennesker, helse ... -
Hvordan bidrar utdanning til bærekraftig økonomisk vekst?
(Bachelor thesis, 2022)I Norge har velstandsøkningen vi har opplevd de siste tiårene vært drevet frem av et høyt forbruk av fossil energi. Økonomisk vekst som skaper klimaendringer er ikke bærekraftig på lang sikt, og vil over tid ramme ... -
Hvordan bygge merkeassosiasjoner for en nettbutikk i et konkurransepreget marked, og hvordan den digitale kundereisen påvirker merkevarebyggingen
(Bachelor thesis, 2019)I denne oppgaven har vi sett på netthandel og hvordan kundereisen har utviklet seg i sammenheng med teknologien. Internett har gjort det enklere for kunder å hente informasjon om produkter og tjenester, måten kunder ... -
Hvordan bør spillutviklere på det norske markedet prioritere valg av betalingsmodell ut i fra forbrukerens opplevelse av de ulike modellene?
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven er avsluttende del av vår bachelorutdanning i Creative Industries Management ved Handelshøyskolen BI i Oslo. Den representerer bredden og dybden av kunnskap vi har opparbeidet gjennom tre år i studier. ... -
Hvordan endres fysiske butikker innen klesbransjen som følge av økende konkurranse fra netthandel?
(Bachelor thesis, 2020)Klesbransjen er i dag preget av svært tett konkurranse, både fra aktører som benytter seg av fysiske butikker, nettbutikker og andre multikanaler. Det oppstår stadig flere konsepter som gjør bransjen mer variert og ... -
Hvordan etterleves regnskapslovens krav til samfunnsansvarsrapportering i et utvalg av store foretak?
(Bachelor thesis, 2021)Norge er de foretak som etter regnskapsloven § 1-5 regnes som store foretak pålagt å gi en redegjørelse om samfunnsansvar, jf regnskapsloven § 3-3c. I denne oppgaven har vi undersøkt følgende problemstilling: “Hvordan ... -
Hvordan eWOM i sosiale medier positivt kan påvirke adopsjonsprosessen til en produktinnovasjon
(Bachelor thesis, 2022)Dette studiet er blitt utarbeidet med et eksplorerende og deskriptivt undersøkelsesdesign, og er inndelt i syv hoveddeler som først presenterer utarbeidet problemstilling, som videre underbygges av relevant teori og ... -
Hvordan eWOM på TikTok påvirken Gen Z sin kjøpsprosess
(Bachelor thesis, 2023)I løpet av de siste årene har TikTok opplevd en betydelig økning i popularitet blant Gen Z, og etablert seg som en sentral plattform for "word-of-mouth". Som en unik markedsplass kombinerer TikTok underholdning og shopping, ... -
Hvordan få interessenter til å medvirke positivt
(Bachelor thesis, 2019)Oppgaven tar for seg håndteringen av interessentene i et prosjekt for en nyoppstartet bedrift. Vi har valgt å sammenligne hvordan håndteringen har foregått i prosjektet, opp mot DiFi-modellens om hvordan få interessenter ...