Browsing Bachelor by Title
Now showing items 165-184 of 818
-
En studie av effekten ved implementering av coaching: Steget fra salgsledelse til salgscoaching
(Bachelor thesis, 2022)1.0. Introduksjon I dette kapitlet vil vi kort presentere bakgrunnen for valgt tema og hensikten med vår oppgave. Videre vil vi gå inn på våre overordnede mål, introdusere vår problemstilling, samt avgrensning. ... -
En studie av hvordan en sportslig dokumentarserie kan påvirke en merkevare
(Bachelor thesis, 2022)Utgangspunktet for denne bacheloroppgaven er fremveksten av sportslige dokumentarserier. I løpet av de siste 10 årene har vi observert en rekke sportslige merkevarer i hovedfokus i slike dokumentarserier. Formålet med ... -
En studie om bruken av popkultur i brand posts på Instagram og dens påvirkning på engasjement
(Bachelor thesis, 2023)Merkevarer bruker sosiale medier som et virkemiddel for markedsføring, men også for å bygge relasjoner til sine kunder. Det er ulike faktorer i brand posts som bidrar til å skape engasjement, inkludert popkultur. Denne ... -
En studie om eksponering og holdningsendring til merket i digitale kanaler
(Bachelor thesis, 2020)Denne bacheloroppgaven er basert på hvilke eksponeringstyper som kan føre til positiv holdningsendring til merket. Dette testes med to ulike typer bannerannonser i en digital kanal, ved kun én eksponering. Vi blir eksponert ... -
En studie om hvorfor eiendomsselskaper miljøsertifiserer
(Bachelor thesis, 2020)Oppgavens formål er å undersøke hvorfor eiendomsutviklere velger å miljøsertifisere næringsbygg og videre “hvilke konkurransefortrinn oppnår eier av et bærekraftig bygg”, som er vår problemstilling. Bærekraft er blitt ... -
En studie om kontekstuell annonsering og holdningsendring til merkevaren
(Bachelor thesis, 2022)Den offentlige diskursen preges i økende grad av bekymringer knyttet til personvern og overvåkning på nett. Kontekstuell annonsering er en form for digital annonsering som ikke benytter seg av persondata, og det er dermed ... -
En studie om Real-Time Marketing på Twitter i det digitale landskapet i Norge
(Bachelor thesis, 2021)I kommunikasjonsbransjen har flere uttalt behovet for måter å koble merkevarer til dagsaktualiteter på som utløser engasjement på sosiale medier (heretter SoMe). En mulighet er å anvende Real-Time Marketing (heretter ... -
En ting er å si hva man skal gjøre, en annen sak er å gjøre det
(Bachelor thesis, 2015-06-01)Denne bevarelsen er resultatet etter opparbeidet kunnskap og kompetanse gjennom deltakelse i faget BST 2531 – Prosjektledelse, og kurset BTH 2532 – Bacheloroppgave i prosjektledelse. Denne oppgaven markerer slutten på en ... -
En utredning av effektivitet og konkurransekraft i H.M.Kristiansens Automobilbyrå AS
(Bachelor thesis, 2017)Denne oppgaven omhandler i hvilken grad prosessdesign og ressursutnyttelse bidrar til H.M.Kristiansens Automobilbyrås gode prestasjoner i bussbransjen, hvor det finnes mange aktører og lave marginer. Formålet med oppgaven ... -
En vignettestudie av spontan tillit og moral under kritiske situasjoner
(Bachelor thesis, 2020)Tillit er i forskningslitteraturen vektlagt som en forutsetning for godt samarbeid i organisasjoner. Nyere tillitsforskning har blitt stadig mer opptatt av hurtig etablering av tillit. Dette kommer som følge av et ... -
En økonometrisk analyse av eksportmarkedet for norsk oppdrettslaks; en gravitasjonsmodelltilnærming
(Bachelor thesis, 2019)Denne oppgaven undersøker variasjon i eksportert volum og kilopris av norsk oppdrettslaks i perioden 1999-2017, med observasjoner fra 48 ulike importland. For å forklare variasjonen benytter vi oss av paneldataregresjon ... -
En økonometrisk analyse av lønnsomhet ved kvinner i norske bedriftsstyrer
(Bachelor thesis, 2018)Denne oppgaven undersøker sammenhengen mellom andel kvinner i et bedriftsstyre og lønnsomhet. Vedtaket om kjønnskvotering i norske allmennaksjeselskaper ble innført i 2005, og innebar at bedrifter ble lovpålagt et krav ... -
En økonomisk startpakke for en nyetablert bedrift
(Bachelor thesis, 2015-06-01)Vi har gjennomført vår bacheloroppgave i samarbeid med spesialkaffebrenneriet Jacobsen og Svart AS. Økende interesse for spesialkaffe og bedriftens manglende økonomiske styring, gjør Jacobsen og Svart AS til en interessant ... -
Endring og verdi
(Bachelor thesis, 2014-09-09)I valget av tema og problemstilling for oppgaven ligger en målsetning om å hjelpe en bedrift ved å kartlegge muligheter og utfordringer knyttet opp mot verdiskapning ved et lederskifte. Gjennom å benytte relevant teori ... -
The Enigmatic Connection Between Ideological Approaches and Economic Conditions: Does Democracy Breed Economic Prosperity
(Bachelor thesis, 2023)Mapping the Journey: A Guide to the Structure of the Thesis In this bachelor thesis, we will examine the relationship between the political ideological approach of a society and its economic prosperity on an individual ... -
Entreprenørene bak fintech
(Bachelor thesis, 2017)Fintech har sitt utspring fra 1960-tallet og er i dag med på å utfordre de tradisjonelle bankene. For å finne ut av hva som ligger bak fintechselskapene vil vi i denne oppgaven se nærmere på hva som kjennetegner en ... -
Entreprenører fra petroleumsnæringen -en kvalitativ undersøkelse av oppstartsbedrifter i petroleumsnæringen, og underliggende prosesser for utvikling
(Bachelor thesis, 2016)Entreprenørielle oppstartprosjekter har flere interne og eksterne eventualiteter å betrakte for å utvikle konkurransedyktige organisasjoner som skaper verdi for interessenter. Denne oppgaven effektuerer den gjenkjente ... -
Entreprenørskap i energisektoren En komparativ casestudie av Norge og USA
(Bachelor thesis, 2021)Denne studien tar for seg en rekke faktorer som kan bidra til å fremme og eventuelt hemme oppstartsbedrifters evne til å utvikle grønn teknologi i energisektoren. Det grønne skiftet er et tema som har fått økt ... -
Er de mindre revisjonsselskapene digitalt moden for mulighetene kunstig intelligens gir?
(Bachelor thesis, 2021)Temaet for denne bacheloroppgaven er digital modenhet og kunstig intelligens innenfor revisjonsbransjen, med hovedfokus på de mindre selskapene. Formålet med oppgaven er å besvare følgende problemstilling: Er de ... -
Er det lønnsomt å drive bærekraftig? Empirisk analyse av hvorvidt miljø- og klimainitiativer blant selskapene notert på Oslo Børs påvirker selskapenes finansielle prestasjoner
(Bachelor thesis, 2021)Formålet med studien er å bidra til økt innsikt i hvorvidt selskaper kan påvirke sine finansielle prestasjoner ved å implementere klima- og miljøinitiativer i den daglige driften. Klimautfordringene verden står ovenfor ...