Blar i Bachelor på tittel
Viser treff 129-148 av 817
-
Effekten av felles forståelse
(Bachelor thesis, 2016-03-01)Temaet for denne bacheloroppgaven i BTH2532 omhandler kunnskap, læring og kompetanseoverføring hvor den avgrensende problemstilling er: ”Hvordan håndteres kompetanseoverføring i og mellom prosjekter i NCC”. Vi ønsker ... -
Effekten av konkurranser som markedsføringstiltak på Instagram
(Bachelor thesis, 2022)Denne bachelor oppgaven er bygget opp etter ITMARD struktur, som vil si at den består av innledning, teori, metode, analyse, resultat og en drøftedel som inneholder konklusjon. Avslutningsvis inneholder den kritikk til ... -
Effekten av kortsiktige sjokk i oljeprisen
(Bachelor thesis, 2022)Denne bacheloroppgaven tar sikte på å undersøke makroøkonomiske effekter som følge av sjokk i oljeprisen. Dette vil måles ved å analysere hvordan sjokk i oljeprisen påvirker arbeidsledighet i Norge. Sjokkene som studeres ... -
Effekten av personifisering og storytelling
(Bachelor thesis, 2020)Å skape innhold som engasjerer og interesserer målgruppen, og det å sikre varige relasjoner blant potensielle og eksisterende kunder gjennom overbevisende innhold er en kunst - og kalles innholdsmarkedsføring. Selv ... -
Effekten av Scrum Zero Emission Citizen
(Bachelor thesis, 2021)Denne bacheloroppgaven tar for seg Zero Emission Citizen som utvikles av TietoEvry, Ducky og Asplan Viak. Besvarelsen vil ta utgangspunkt i teamet til TietoEvry, da det er min kontaktbedrift. Prosjektet handler om å ... -
Effekten av Software-as-a-Service som distribusjonsmodell for oppstartsbedrifter som leverer Fintech-tjenester
(Bachelor thesis, 2019)Internettet er blitt en del av hverdagen til milliarder av mennesker, og har skapt en svært lukurativ markedsplass for både veletablerte selskaper, og oppstartsbedrifter. Flere, og flere selskaper tilbyr tjenester over ... -
Effekten av TikTok-anbefalinger på forbrukernes kjøpsintensjon: En studie om faktorer og kjønnsforskjeller
(Bachelor thesis, 2023)Denne bacheloroppgaven er skrevet i forbindelse med fordypning i digital markedsføring og baserer seg på den stadige endringen i markedsføring på sosiale medier hvor produktanbefalinger på plattformen TikTok er en økende ... -
Effekter av produktplassering
(Bachelor thesis, 2012-10-18)Vi har i denne oppgaven undersøkt hvilke effekter produktplassering i norske filmer kan ha på forbrukeres kjennskap, holdninger og atferd til de plasserte produktene. Produktplassering er en mediekanal på lik linje med de ... -
Effekter ved implementering av en omnikanal-strategi med bruk av pop-up store.
(Bachelor thesis, 2019)Formålet med vår bacheloroppgave er å belyse hvilke effekter Nelly kan oppnå ved implementering av en omnikanal-strategi, samt hvilke utfordringer og muligheter som fører med opprettelse av en pop-up store. Basert på ... -
Effektiv endringsledelse
(Bachelor thesis, 2019)Denne oppgaven tar for seg temaet rundt bruken av motivasjon og kommunikasjon som et virkemiddel for å skape en effektiv endringsledelse. Dette gjøres ved å gå dypere inn i selvbestemmelsesteorien av Deci & Ryan (1985). ... -
Effektivisering av arbeidsprosesser og internkommunikasjon
(Bachelor thesis, 2017)Sammendrag Denne bacheloroppgaven er skrevet i forbindelse med fordypningsretningen forretningsutvikling og teknologi, ved Handelshøyskolen BI, Oslo. Oppgaven er skrevet av en student ved studieretningen økonomi og ... -
Effektivisering av drift og forbedring av brukeropplevelse gjennom videreutvikling av en kundeportal
(Bachelor thesis, 2016)Denne bacheloroppgaven er skrevet i tilknytning til fordypningsretningen forretningsutvikling og teknologi, ved Handelshøyskolen BI i Oslo. Oppgaven er skrevet av tre avgangsstudenter ved studieretningen økonomi og ... -
Effektivisering av drift ved innføring av digitalt forretningssystem med tilhørende moduler
(Bachelor thesis, 2019)Digitalisering. Strukturen i dagens virksomheter har forandret seg totalt i løpet av de siste 20-30 årene. Selve bærebjelken i «the firm» har gått i fra der IT knapt nok eksisterte, hvor det i dag er en integrert del ... -
Effektivisering av drift ved innføring av digitalt forretningssystem og forbedring av eksisterende prosesser
(Bachelor thesis, 2020)Sammendrag Regjeringen definerer digitalisering på denne måten; «Digitalisering handler om å bruke teknologi til å fornye, forenkle og forbedre. Det handler å tilby bedre tjenester, som er enkle å bruke, effektive og ... -
Effektivisering av drift ved integrering av nyere digitale verktøy
(Bachelor thesis, 2020)Denne fordypningsoppgaven ble utarbeidet gjennom årets siste semester i studieretning økonomi og administrasjon ved Handelshøyskolen BI. I forbindelse med fordypningskurset forretningsutvikling og digitalisering har vi ... -
Egga Barnehage: samarbeid i prosjekter
(Bachelor thesis, 2014-09-10)I denne bacheloroppgaven har vi valgt å skrive om byggingen av Egga barnehage i Meråker Kommune. Barnehagen ble ferdigstilt 01.august i 2011. Oppgaven omhandler samarbeidet i byggeprosjekt og vi har dermed tatt utgangspunkt ... -
Eierskap og likestilling i norsk næringsliv
(Bachelor thesis, 2020)Likestilling i norsk næringsliv er en tematikk som har fått økt fokus i løpet av de siste årene. Og selv om kvinner har en mer fremtredende stilling i næringslivet i dag enn tidligere, er kvinner fortsatt svært ... -
Eit innblikk i forbrukaråtferda «Behovet til de som trenger hjelp trumfer alt, alltid» Eit kvantitativ studie om forbrukaråtferd og Røde Kors
(Bachelor thesis, 2020)Veldedigheitsorganiasjonen Røde Kors er representativ over heile verda og jobbar med alt frå brann i Australia til krig i Syria. For at Røde Kors skal kunne fungere er dei avhengige av økonomisk støtte frå forbrukaren ... -
Eksisterer det en boble i dagens norske boligmarked?
(Bachelor thesis, 2017)I denne bacheloroppgaven har jeg sett på relevante teorier og gjort flere forskjellige analyser for å finne svar på om det er en boble i det norske boligmarkedet. For å avdekke en eventuell boble har jeg prøvd å komme ... -
Eksisterer det en boble i det norske fritidsboligmarkedet
(Bachelor thesis, 2023)I denne bacheloroppgaven har vi utforsket spørsmålet om det eksisterer en boble i det norske fritidsboligmarkedet. Vi har basert vår forskning på de unormale økonomiske bevegelsene som oppstod under koronapandemien. Vårt ...