• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Effekter ved implementering av en omnikanal-strategi med bruk av pop-up store.

Lauvhaug, Annine Fredriksen; Fronth-Andersen, Julie
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
2260654.pdf (2.191Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2619964
Date
2019
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [678]
Abstract
Formålet med vår bacheloroppgave er å belyse hvilke effekter Nelly kan oppnå

ved implementering av en omnikanal-strategi, samt hvilke utfordringer og

muligheter som fører med opprettelse av en pop-up store. Basert på dette har vi

kommet frem til følgende problemstilling:

“Hvilke effekter kan Nelly.com oppnå med å implementere en omnikanalstrategi

ved bruk av pop-up store?”

Vi har valgt å fokusere på klesbransjen ettersom at de står ovenfor store

utfordringer i markedet, som kan forklares av to årsaker. Den ene årsaken er nye

kommunikasjonstrender blant forbrukere, hvor bedriften får nye muligheter til å

kommunisere med sine kunder. Bedrifter må derfor skape mer verdi gjennom flere

kanaler for å tilpasse seg forbrukerens atferdsmønster. Den andre årsaken er

forandringer i forbrukerens forventninger. De ønsker en sømløs og konsistent

handleopplevelse ved å bli møtt likt i alle kanaler. Basert på disse årsakene anser

vi opprettelse av pop-up store som en god løsning for å oppnå en omnikanalstrategi.

Som en del av litteraturstudie har vi valgt å presentere relevante teorier for å

underbygge analyseformålet om hvordan en nettbutikk kan implementere en

omnikanal-strategi. Metodedelen i oppgaven er basert på kvalitativ og kvantitativ

metode i form av dybdeintervju og spørreundersøkelse. Her undersøkte vi

forbrukerens verdi og holdninger til pop-up store. Videre ble spørreundersøkelsen

analysert ved bruk av Qualtrics og SAS JMP 14.

Viktige funn fra analysen antyder at dagens forbrukere er åpne for en omnikanalstrategi,

og anså pop-up store som et godt supplement til en nettbutikk. For å

minimere barrierene før et kjøp er det nødvendig for Nelly å opprette en fysisk

tilstedeværelse. Vi mener at effektene på sikt vil være økonomiske gevinster, økt

kundemasse og en sterkere merkevare. Andre avgjørende faktorer presenteres i

konklusjonen, som er basert på litteraturstudie og funn fra den kvalitative og

kvantitative analysen.
Description
Bacheloroppgave i Retail management fra Handelshøyskolen BI, 2019
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit