• Den nye verdensvalutaen? - en kvantativ oppgave om Bitcoins desentraliserte pengesystem 

      Haugland, Silje Gandborg; Tran, Camilla Truc (Bachelor thesis, 2022)
      Formålet med denne bacheloroppgaven er å få innsikt i kryptovalutamarkedet og Bitcoin, og se nærmere på hvordan et slikt fenomen kan sikre et velfungerende pengesystem. Vi utforsker kryptovalutaen Bitcoins fordeler og ...
    • Den samfunnsbevisste forbruker 

      Skullerud, Nina Brundtland; Barstad, Ronja Maria (Bachelor thesis, 2021)
      Denne studien omhandler forbrukeres holdning til virksomheters samfunnsansvar (CSR) og deres holdning til eget samfunnsansvar som forbruker. Majoriteten av varer som selges på forbrukermarkedet i Norge er importert fra ...
    • Den tradisjonelle filmdistributørens rolle i strømmeøkonomien 

      Sejersted, Lotte Smiseth (Bachelor thesis, 2021)
      Formålet med studien har vært å få kunnskap om hvordan norske distributører blir påvirket av disse endringene og hvilke muligheter og utfordringer den nye teknologien medfører. Følgende problemstilling er formulert; ...
    • Destinasjon Lom 

      Rusten, Øyvind; Trøen, Anne Mjelva (Bachelor thesis, 2014-06-16)
      Gjennom denne oppgaven har vi undersøkt hvordan destinasjonen Lom fungerer per dags dato, og videre forsøkt å kartlegge hvor de ulike reiselivsaktørene selv mener potensialet for videreutvikling ligger. Som et utgangspunkt ...
    • - Det lille i det store - 

      Haug, Emma Køhler; Egner, Vårin Raaum; Norbeck, Tina Skuland (Bachelor thesis, 2018)
      Sammendrag I denne bacheloroppgaven har vi betraktet Studentsamskipnaden i Gjøvik, Ålesund og Trondheims styring av byggeprosjektet Moholt 50|50. Moholt 50|50 er delt opp i fem delprosjekter og vi har tatt utgangspunkt ...
    • Det må bli kult å feile! 

      Solvang, Carl Emil Henning Søderstrøm; Televik, Kristian Hofseth (Bachelor thesis, 2021)
      Hensikten med denne studien er å undersøke den norske entreprenørskapskulturen, og belyse temaet fra et psykologisk perspektiv. Hvorfor er det ikke fler som satser stort i Norge, når vi har et unikt velferdssystem ...
    • Digital markedsføring 

      Sollund, Karoline Strøm; Hamran, Ingeborg; Hafzi, Benjamin (Bachelor thesis, 2022)
      Bacheloren er skrevet i forbindelse med fordypning i digital markedsføring, og baserer seg på den store endringen i markedsføring på sosiale medier hvor vi har blitt preget av et skifte i retning influencer marketing. ...
    • Digitale muligheter for en miljøvennlig returtjeneste 

      Eide, Camilla; Christensen, Birgit Marie (Bachelor thesis, 2022)
      Denne bacheloroppgaven er skrevet i fordypningsfaget forretningsutvikling og digitalisering, og tar for seg virksomheters forbedringspotensial innen teknologi og digitalisering. Dette er et emne som er svært relevant for ...
    • Digitalisering av arkitektfirma 

      Valdersnes, Amalie; Aasebø, Casandra (Bachelor thesis, 2022)
      Oppgaven er et praktisk prosjekt i samarbeid med arkitektfirmaet JMN Plan og Arkitektur. Temaet for bacheloroppgaven er digitalisering som verktøy for ekspansjon og effektiv drift. I situasjonsanalysen benyttes rikt bilde, ...
    • Digitalisering i restaurantbransjen 

      Wester, Birgit Kyvik; Helliesen, Sofie Sørbø (Bachelor thesis, 2021)
      «Nye teknologier fører med seg omstillinger som setter samfunn på prøve. En sentral utfordring er å håndtere konsekvensene når teknologi gjør menneskelig arbeidskraft overflødig, og vi må skape nye jobber» (Næringslivets ...
    • Digitalisering og rekonstruering av serviceprosesser hos Power 

      Pooriyan, Salar (Bachelor thesis, 2022)
      Denne bacheloroppgaven er gjennomført som en praktisk oppgave, og er skrevet som en del av fordypningen forretningsutvikling og digitalisering ved Handelshøyskolen BI –Campus Oslo. Bacheloroppgaven er skrevet i samarbeid ...
    • DNB Eiendom : hvordan vinne kunden? 

      Hammervold, Linn; Larsen, Stine Drabløs; Nerland, Linn Kristin (Bachelor thesis, 2012-10-18)
      Denne oppgaven omhandler DNB Eiendom i Trondheim og tar for seg temaet kommunikasjon, hvor problemstillingen er som følger: “Hvordan kan DNB Eiendom øke sin oppdragsmengde gjennom bruk av riktig kommunikasjon på befaring ...
    • Doing well by doing good: Samfunnsansvarets effekter på omdømmet 

      Honoré, Peter Jong; Helland, Ingvild (Bachelor thesis, 2016)
      Denne oppgaven er en studie av strategien samfunnsansvar som et virkemiddel for et forbedret omdømme og forbrukeres holdninger til dette. Følgende problemstilling er utviklet for studien: Hvilke forbrukerholdninger ligger ...
    • Domene Autoritet og SERP plassering 

      Birkeland, Michael (Bachelor thesis, 2020)
      I denne oppgaven har jeg sett på Domene Autoritet, hva det er og hvorfor bedrifter bør bry seg. Jeg har gjennomført regresjonsanalyser for å bevise korrelasjonen mellom Domene Autoritet og SERP rangering. Hensikten med ...
    • Dynamisk ledelse og organisering av helsetjenesten - Basert på samhandlingsreformen - Et kvalitativt studie av Sykehuset i Vestfold og Telemark og Sandefjord 

      Hamre, Stig; Rygh, Camilla Tuyet (Bachelor thesis, 2022)
      Temaet i denne oppgaven er dynamisk ledelse og organisering av helsetjenesten, basert på samhandlingsreformen. Samhandling mellom spesial- og kommunalhelsetjenesten har vært et aktuelt tema og utviklingsområdet i mange år. ...
    • Dypdykk i ledelsesbarometeret 

      Fortun, Daniel Andrê (Bachelor thesis, 2019)
      I det norske arbeidsmarkedet står ledere på inntektstoppen. I 2017 tjente ledere i snitt 38,9 prosent mer enn gjennomsnittlig norsk inntekt. Det Norske Ledelsesbarometeret kartlegger gjennomsnittlig lønn og utviklingen ...
    • e-Scape 

      Gjertsen, Fredric Finzi; Hansen, Fredric Staksrud; Foldal, Stian Stolsmo (Bachelor thesis, 2012-10-18)
      Formålet med denne bacheloroppgaven er å bearbeide den valgte problemstillingen. Denne oppgaven vil med hjelp fra undersøkelser, analyser og teori kartlegge veien til markedet for bedriften e-Scape AS. Blant annet skal ...
    • Effekten av arbeidsinnvandring på produktiviteten i det norske arbeidsmarkedet 

      Eide, Marthe Enger (Bachelor thesis, 2017)
      Formålet med denne oppgaven er å studere effekten av økt arbeidsinnvandring på produktiviteten i det norske arbeidsmarkedet. Ved bruk av relevante data estimeres Cobb-Douglas produktfunksjonen med andel arbeidsinnvandr ...
    • Effekten av auditive virkemidler på Instagram 

      Hjorth, Camilla Tranås; Vethe, Lone Heggtveit; Skagefoss, Rikke (Bachelor thesis, 2023)
      Fremveksten av vertikalt videoinnhold på sosiale medier skaper behov for ny innsikt om sensorisk markedsføring. Likevel vet vi i dag svært lite om hvordan lyden på audiovisuelle plattformer påvirker forbrukere. Denne ...
    • Effekten av bodskapsappellar og slagord ved sponsa annonsering på Instagram 

      Engeland, Jenny Samuline Vingen (Bachelor thesis, 2023)
      Oppgåva tek føre seg bruken av bodskapsappellar og slagord ved sponsa annonsar på Instagram. Bakgrunnen for temaet ligg i ein interesse vedrørande merkevarebygging og retorikk i sosiale medium. Over tidene har ein sett ein ...