• Tilfredshet med egen privatøkonomi og organisasjonsforpliktelse 

      Brien, Thomas David; Nykaas, Marte Pernille Gran; Bergmo, Kristina (Bachelor thesis, 2020)
      Formålet med denne oppgaven er å se på sammenhengen mellom organisasjonsforpliktelse og tilfredshet med egen privatøkonomi. Vi undersøker altså om graden av tilfredshet med privatøkonomien, påvirker følelsen av engasjement ...
    • Tilfredshet ved egen lønn og motivasjon 

      Forstrønen, Sophie Boye; Fleten, Hannah (Bachelor thesis, 2020)
      Hensikten med denne oppgaven er å undersøke om motivasjonen til ansatte blir påvirket av hvor tilfreds man er med egen lønn. For å gjøre dette ble det utført et eksperiment med 128 deltakere, hvor alle deltakerne var ...
    • Tillit til kunstig intelligens i utdanningssektoren 

      Krag-Stubberud, Oda Elin (Bachelor thesis, 2023)
      I denne bacheloroppgaven undersøkes studenters tillit til å benytte kunstig intelligens innenfor utdanning. Formålet med oppgaven har vært å besvare følgende problemstilling: I hvilken grad har studenter tillit til at ...
    • Tiltak for økt medarbeidertilfredshet i Brando AS 

      Laastad, Maren Vevle; Skarvøy, Marthe Brekstad; Bråthen, Anders Oskar (Bachelor thesis, 2013-12-18)
      Gjennom fordypningen, Bedriftsutvikling for SMB, har vi i denne oppgaven sett på hvordan vår samarbeidsbedrift, Brando AS, kan øke medarbeidertilfredsheten blant sine ansatte. For å belyse viktigheten av dette har vi ...
    • Tjen enkle penger på ting du ikke trenger 

      Holm, Alice Beate Slettevold; Asplin, Pernille Holmøy; Grenasberg, Susanne Flølo (Bachelor thesis, 2018)
      Denne bacheloroppgaven i kampanjeplanlegging, er en avslutning for studiet PR og markedskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI. Kampanjeplanen er utarbeidet for Leieting. Bakgrunnen for oppgaven, er at Leieting ønsker ...
    • Tobakksbarna 

      Mamre, Ada Cecilie; Gundersen, Thea Marie; Andersen, Marthe Kolstad (Bachelor thesis, 2016)
      Dette er en bacheloroppgave i kampanjeplanlegging som en avsluttende del av studiet PR og markedskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI. Med Kreftforeningen som oppdragsgiver har Moment PR utarbeidet en kampanje vi har ...
    • Together everyone achieves more - en analyse av samarbeidet i prosjekt Gildevangen 

      Hindrum, Marie Louise Skaugrud; Aspås, Petter Sebastian; Øksnebø, Tonje Seglem (Bachelor thesis, 2017)
      I denne oppgaven har vi valgt å undersøke hvordan samarbeidet i et bygg- og anleggsprosjekt har fungert. Vi har tatt utgangspunkt i totalrenoveringen av Thon Hotel Gildevangen og analysert dette ved hjelp av 5S-modellen ...
    • Transforming psd2 from a threat into an opportunity for Nordea 

      Lilleberg, Håkon; Svendsen, Christian Slåen; Skaiaa, Sebastian Kleppe (Bachelor thesis, 2017)
      The revised payment services directive (PSD2) is a disruptive piece of legislation set to remove incumbent banks monopoly on customer account information and payment services. Along with the EU’s General Data Protection ...
    • Trend sko AS 

      Nilsen, Martine; Homleid, Malin (Bachelor thesis, 2017)
      Avslutningsvis på vår bachelor i Retail Management, med fordypning i salgsledelse og personlig salg, har vi valgt å fokusere på temaet motivasjon blant ansatte i skoforretningen Trend Sko. Vi har valgt dette temaet på ...
    • Trondheimsveien 175-177 

      Frodahl, Emilie; Nagy, Thea Sophie Bakker; Hansen, Linn Gaustadnes (Bachelor thesis, 2017)
      I denne oppgaven har vi fulgt prosjektet «Trondheimsveien 175-177» som foregår innenfor Eiendomsavdelingen i Stiftelsen Kirkens Bymisjon Oslo (SKBO). Prosjektet er et rehabiliteringsprosjekt av en bygård, etablert for ...
    • Tryg Forsikring 

      Bratland, Karoline Borge; Bergh, Rebecca Råheim Hiis (Bachelor thesis, 2019)
      Denne bacheloroppgaven er skrevet i fordypningsfaget Forretningsutvikling og digitalisering ved Handelshøyskolen BI - Campus Bergen. Oppgaven handler om hvordan Tryg Forsikring kan effektivisere arbeidsprosesser for ...
    • Trygg Trafikk Det er fett å bli sett 

      Lauvdal, Yvonne; Gimnes, Ina Østhus (Bachelor thesis, 2020)
      Denne bacheloroppgaven presenterer en holdningskampanje på vegne av trafikkorganisasjonen Trygg Trafikk. Organisasjonen er bidragsyter til nullvisjonen, som er regjeringens visjon om et transportsystem uten drepte ...
    • Tvangssalg 

      Walthinsen, Ragnhild B.; Gabrielsen, Tomas (Bachelor thesis, 2010-10-15)
      Vi har i denne oppgaven tatt for oss tvangssalg av eiendom og sett på hva en kjøper bør være spesielt oppmerksom på ved denne typen kjøp. Ved å belyse sentrale områder innenfor temaet har vi forsøkt å lage en slags veiledning ...
    • Uniprint AS : Rekruttering og kompetanseinnhenting i gründerbedrifter i vekst 

      Birkeland, Kristine Skaalvik; Jensen, Ida Kristin; Heggdal, Karoline Ytre-Arna (Bachelor thesis, 2017)
      Vi har i denne oppgaven tatt for oss utfordringer knyttet til innhenting av kompetanse og rekruttering for gründerbedrifter i overgangen mellom oppstart og vekst. Formålet med oppgaven er kartlegge hvordan profilerings- ...
    • Unormal avkastning ved annonsering av fusjoner og oppkjøp på Oslo Børs 

      Sunnerlöf, Viktor Erik Markus; Ahmed, Junaed; Boström, August Nils Ask (Bachelor thesis, 2019)
      Denne bacheloroppgaven undersøker og måler annonseringseffekter i aksjekursene hos norske selskap som resultat av annonsering av fusjoner og oppkjøp. Dette skjer gjennom en begivenhetsstudie der vi analysert aksjeprisene på ...
    • Usikkerhetsstyring hos Logit Gruppen 

      Walseth, Christine Sand; Nilsen, Martin Bade; Strand, Lene Hansen (Bachelor thesis, 2012-10-18)
      Bacheloroppgaven handler om usikkerhetsstyring i systemutviklings- og leveransebedriften Logit Gruppen. Oppgaven ble gjennomført våren 2012 som en kvalitativ undersøkelse i et utvalg av Logit Gruppens prosjekter. Vi har ...
    • Ustrukturerte jobbintervjuer og førsteinntrykkets rolle 

      Gundersen, Stine Marie (Bachelor thesis, 2018)
      Temaet for denne oppgaven er rekruttering. I denne oppgaven har jeg sett på sammenhengen mellom strukturen på jobbintervjuer og effekten av førsteinntrykket. Forskning på området sier at strukturerte intervjuer er best ...
    • Utbygging Møre AS : Jøritunet borettslag 

      Spillum, June Serine; Solvik, Eivind Ulseth; Gråwe, Line Therese (Bachelor thesis, 2013-12-18)
      Vi har i denne oppgaven sett nærmere på Utbygging Møre AS, et prosjekteringsfirma som utfører bolig- og hytteprosjekter i området rundt Kristiansund. Prosjektet vi tar for oss i denne oppgaven, Jøritunet borettslag var et ...
    • Utfordringer ved implementering av Beyond Budgeting 

      Abdi, Hisham Mohamed; izadeh, Mahdi; Lunde, Sindre Djupevik (Bachelor thesis, 2019)
      Oppgavens formål er å undersøke hvilke faktorer som kan hindre en implementering av Beyond Budgeting i SR-Bank. Fremgangsmåten vi har valgt for å besvare problemstillingen har vært ved en induktiv tilnærming, hvor vi har ...
    • Utvikling av langvarige kunderelasjoner 

      Jæger, Kristine Bøasæter; Bekken, Marianne (Bachelor thesis, 2013-12-18)
      Vår bacheloroppgave er skrevet i samarbeid med BEWI produkter AS, og dreier seg om relasjonen bedriften har med sine tre største kunder. BEWI produkter AS produserer og selger EPS-kasser til laksenæringen. Vi har kommet ...