Browsing Bachelor by Title
Now showing items 64-83 of 880
-
Berg-Hansen på reise mot et mer verdiskapende CRMprosjekt
(Bachelor thesis, 2018)Denne oppgaven tar for seg hvordan reisebyrået Berg-Hansen kan videreutvikle sitt CRM-prosjekt til å bli mer verdiskapende. Ved å sammenligne tidligere forskningsfunn av kritiske suksessfaktorer for å lykkes med å innføre ... -
Berikelse eller distraksjon? Læreres syn på Den Kulturelle Skolesekken i videregående skole
(Bachelor thesis, 2024)Denne bacheloroppgaven undersøker lærernes opplevelse av Den Kulturelle Skolesekken (DKS) i videregående skoler i Oslo, med fokus på ikke-kunstfaglige lærere. Formålet med oppgaven er å analysere hvordan disse lærerne ... -
Beslutningsfeller i rekrutteringsprosessen
(Bachelor thesis, 2017)Ved hjelp av kvalitativ metode med dybdeintervju som datainnsamlingsmetode har vi undersøkt risiko for beslutningsfeller i rekrutteringsprosessen. Vi har benyttet oss av følgende problemstilling: “Påvirkes risikoen for ... -
Bidrar Studentbedriftkurset til entreprenøriell læring, og på hvilken måte påvirker kurset studentens motivasjon til å starte egen bedrift i senere tid?
(Bachelor thesis, 2017)Det blir stadig lagt mer fokus på å lære den yngre generasjonen om verdi- og nyskaping i næringslivet. Regjeringen har i samarbeid med næringslivet etablert flere tiltak for å oppnå en økt grad av entreprenøriell læring ... -
Big Tech nærmer seg monopolistisk kommunikasjonsmakt
(Bachelor thesis, 2022)Big Tech-selskapene nærmer seg monopolistisk kommunikasjonsmakt og i denne oppgaven diskuterer vi hvordan det påvirker samfunnet og individer. Vi mener kommunikasjonsmakt illustrerer Big Tech-selskapenes makt godt, men det ... -
Bilfritt Oslo sentrum 2019
(Bachelor thesis, 2016)Den 14. September 2015 var det kommunestyre- og fylkestingvalg i Norge. Etter valget gikk Miljøpartiet De Grønne inn i byrådet (MDG). MDG er et parti som ønsker en grønnere by og et av forslagene var derfor et bilfritt ... -
Bitcoin - den nye valutaen?
(Bachelor thesis, 2018)I denne oppgaven tar vi for oss det overordnede kryptovalutamarkedet og dets funksjoner, sett opp mot dagens økonomiske system. Vi har utredet et tema for oppgaven, hvor vi i hovedsak forsøker å drøfte hvorvidt Bitcoin ... -
Bitcoin - fremtidens penger eller irrasjonell begeistring?
(Bachelor thesis, 2018)Bitcoin er en desentralisert kryptovaluta som ble introdusert i 2008 av den anonyme skaperen, eller gruppen av skapere, Satoshi Nakamoto. Denne oppgaven akter å drøfte Bitcoins rolle i verdensøkonomien og, som problemstillingen ... -
Bitcoin og dagens pengesystem
(Bachelor thesis, 2019)I denne oppgaven ser vi på kryptovalutaen Bitcoin både som en pengeenhet og pengesystem, i forhold til sentralbanken og dagens pengepolitikk. Vi forsøker etter beste evne å sammenligne systemene med hverandre. Dette gjør ... -
Blindveien sykehjem - sykefravær
(Bachelor thesis, 2017)I vår oppgave bacheloroppgave i Human Resource Management ved BI Bergen har vi valgt å se på hvordan sykefravær påvirkes av ulike organisatoriske forhold. I oppgaven har vi valgt å fokusere på et sykehjem med høyt ... -
Boikotter av Black Friday: En undersøkelse om hvordan boikotter av massekonsumpsjon påvirker forbrukeres oppfatning av merker
(Bachelor thesis, 2020)I dagens samfunn oppfordres forbrukere å handle ofte og mye, med den store salgsdagen Black Friday som et prakteksempel. I lys av miljøfokus og bærekraftige forretningsstrategier velger noen bedrifter å boikotte ... -
Boliginvestering i Oslo vs. Leie med investering i OSEAX
(Bachelor thesis, 2024)Denne oppgaven undersøker hvordan økonomiske variabler påvirker boligprisene i Oslo. Videre sammenligner vi lønnsomheten ved å eie bolig kontra å leie bolig og investere i aksjemarkedet i perioden 2003 til 2023. Vi presenterer ... -
Boligpriser i Norge. En bacheloroppgave om drivere og geografiske forskjeller
(Bachelor thesis, 2024)En bolig kan være både et hjem og en investering, og etterspørselen har vært stabil de siste årene. Økningen i boligprisindeksen på 151% siden 2005 viser boligmarkedets økonomiske betydning i Norge. Prisveksten påvirker ... -
Brand authenticity and representation
(Bachelor thesis, 2022)In recent years we have seen the effects of the pandemic bringing an increasing pressure to accommodate to the rising demand of brand awareness and brand authenticity. Questions circulating the topics around diversity, ... -
Bruk av CRM-systemer i prospektering for tjenesteytende B2B-selskaper
(Bachelor thesis, 2023)Det er essensielt for bedrifter å tilegne seg nye kunder, og å beholde dem over tid. Ved å henvende seg til de potensielle kundene som er mest aktuelle i utgangspunktet, samt gi dem god oppfølging i startfasen, har man ... -
Bruk av innholdsmarkedsføring i kundeklubber
(Bachelor thesis, 2017)”Hvordan er forbrukernes holdning til kundeklubber i kosmetikkbransjen i dag, og hvordan kan innholdsmarkedsføring benyttes for å øke kundeklubbenes attraktivitet?” I denne bacheloroppgaven har jeg valgt å se på to ... -
Bruk av kjente ansikt i markedskommunikasjonen
(Bachelor thesis, 2018)I denne oppgaven var målet å se på hvilken effekt kjente ansikt har i markedskommunikasjon gjennom sosiale medier. Fokuset er rettet mot å bruke et “kjent ansikt” som et virkemiddel til å nå ut til forbrukere. Denne ... -
Bruk av robotisert prosessautomasjon (RPA) i Helse Vest IKT
(Bachelor thesis, 2018)Helse Vest IKT AS er et heleid datterselskap av Helse Vest RHF og har som formål å bidra til en bedre helsetjeneste ved innovativ bruk av IKT løsninger. Dette gjøres for å forenkle pasienthåndteringen i vid forstand. De ... -
Bruker Vintervoll prinsippene i PRINCE2?
(Bachelor thesis, 2021)denne oppgaven viser vi til temaet prosjektstyring. Hensikten med denne oppgaven er å få en grunnleggende oversikt over og kunnskap om hvordan Vintervoll gjennomfører prosjektstyringen sin ved Lilleby byggeprosjekt. Vi ... -
Brukeres motiver til å følge bedriftsprofiler på Instagram
(Bachelor thesis, 2020)Denne bacheloroppgaven er bygd opp etter ITMRD strukturen og består derfor av innledning, teori, metode, resultat og drøfting med konklusjon. Brukere på Instagram velger selv å følge bedriftsprofiler og utsetter seg ...