Now showing items 1880-1899 of 3935

    • Kampanjeplan - Bergen Høyre 

      Sunde, Henrik Pettersen; Kristiansen, Didrik Georg (Bachelor thesis, 2019)
      Oppgaven du snart leser tar for seg en kommunikasjonskampanje utarbeidet for Bergen Høyre. Målet med kampanjen er å bistå Bergen Høyre med valgseier gjennom å tiltrekke seg yngre velgere. Målgruppen er satt til elever ...
    • Kampanjeplan for Atea, 100%-klubben 

      Nilsson, Lina Sofia Maria; Ihle, Thea; Melkeraaen, Magnus (Bachelor thesis, 2021)
      I denne bacheloroppgaven har vi utviklet en kampanjeplan på vegne av virksomheten Atea Norge og deres initiativ 100%-klubben. Initiativet har som formål og bidra til bærekraftig IT-drift blant norske virksomheter, gjennom ...
    • Kampanjeplan for Dinutvei 

      Kingell, Lise Juvkam; Granberg, Maria Hannisdal (Bachelor thesis, 2020)
      I denne bacheloroppgaven har vi utarbeidet en informasjonskampanje på vegne av DinUtvei som er en nasjonal veiviser ved vold og overgrep. Kampanjen har fått navnet “Den usynlige volden”. Hensikten med kampanjeplanen er ...
    • Kampanjeplan for FJONG "Sammen skaper vi et miljøvennlig klesskap" 

      Tysnes, Thea Johanne Wiken; Marinas, Amalie (Bachelor thesis, 2018)
      Denne bacheloroppgaven er vårt avsluttende prosjekt i PR- og markedskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI, Oslo. Oppgaven presenterer en kampanjeplanlegging for delingstjenesten Fjong - som setter tilgang fremfor eierskap ...
    • Kampanjeplan for Helsedirektoratet 

      Nordheim, Rebekka; Flakne, Johanne Brandal; Knutzen, Andrea Takle (Bachelor thesis, 2021)
      Vi skriver vår avsluttende bacheloroppgave i Kommunikasjonsledelse ved Handelshøyskolen BI. Oppgaven har blitt utarbeidet i samarbeid med Helsedirektoratet, og hensikten er å lansere en applikasjon med navnet Påfyll. Bakgrunnen ...
    • Kampanjeplan for Kode kunstmuseer og komponisthjem 

      Valvik, Sandra Lillesalt; Bjørkedal, Veronika Dale; Gjerde, Karoline (Bachelor thesis, 2018)
      I denne oppgaven vil vi presentere en integrert kommunikasjonskampanje vi har utarbeidet for Kode kunstmuseer og komponisthjem i Bergen. Hensikten med kampanjen er å øke besøkende av målgruppen studenter i alderen 18-25 ...
    • Kampanjeplan for Norsk Gjenvinning "Det finnes ikke søppel mer" 

      Rikartsen, Sunniva; Miguez, Remi; Riddebäck, Malin Anna (Bachelor thesis, 2019)
      I denne bacheloroppgaven har vi utviklet en kampanjeplan på vegne av selskapet Norsk Gjenvinning, som arbeider med å gjenvinne avfall til resirkulerte råvarer. Selskapet har en visjon om at avfall er løsningen på fremtidens ...
    • Kampanjeplan for valgdirektoratet 

      Abrahamsen, Lindis; Bruun-Olsen, Nora Slinning (Bachelor thesis, 2017)
      I denne oppgaven vil vi presentere en kommunikasjonskampanje utarbeidet for Valgdirektoratet. Hensikten med kampanjen er å øke valgdeltakelsen i målgruppen unge i alderen 20 til 24 år. Kampanjen er utarbeidet med utgangspunkt ...
    • Kampanjeutvikling for Nordisk Film Kino, ved Victoria kino 

      Tøsdal, Malin; Humlekjær, Helene; Axelsen, Ninni Therese (Bachelor thesis, 2016)
      Vi har i denne oppgaven utviklet en integrert kommunikasjonskampanje i bachelorprogrammet PR og markedskommunikasjon. Kampanjeplanen er utarbeidet for Nordisk Film Kino, og tar utgangspunkt i organisasjonens ønske om å ...
    • Kan en server etablere fast driftssted etter OECD art. 5 (1) 

      Starberg, Wenche (Master thesis, 2018)
      For at en server skal kunne etablere fast driftssted etter definisjonsbestemmelsen i OECDs mønsteravtale artikkel 5 (1) er det flere vilkår som må være oppfylt. I OECDs kommentarer til artikkelen er det gitt nærmere ...
    • Kan konkurranse bidra til lavere legemiddelpriser?: en evaluering av myndighetenes prisregulering 

      Dalen, Dag Morten (Research Report, Research report, 2002)
      Reformene i legemiddelmarkedet de senere årene er synlige for de fleste. Apotekene er blitt flere, de er mer tilgjengelige, og de har utviklet et nytt og mer forbrukervennlig butikk-konsept. Markedet er i dag kjennetegnet ...
    • Kan norske eksportører av laks justere prisen i ulike marked som følge av endringer i valutakursen? 

      Schistad, Hans Bøgseth; Kawkabishad, Diako; Sæther, Andrea Wiggen (Bachelor thesis, 2021)
      Formålet med denne bacheloroppgaven er å analysere forekomsten av prisdiskriminering blant norske lakseeksportører. Oppgaven starter med et dypdykk i den norske eksporten av laks, før den videre ser på den globale kon ...
    • Kan ord gjøre en forskjell? 

      Stiansen, Berit; Nygård, Tove Volden (Master thesis, 2017)
      Denne masteroppgaven setter søkelyset på om ord kan gjøre en forskjell. Studien tar utgangspunkt i kronikken «Ord som motiverer» av Linda Lai fra 2015. Vi undersøker om lederens motiverende ord har stor betydning for ...
    • Kapitalforvaltning i Norge - en ny vekstnæring? 

      Nordkvelde, Marius; Diachenko, Anton; Alexandru, Robert; Reve, Torger (Forskningsrapport;5/2013, Research report, 2013)
      Prosjektet “Kapitalforvaltning i Norge-en ny vekstnæring? ” er en videreutvikling av det nasjonale forskningsprosjektet “Et kunnskapsbasert Norge” (2012). Felles for de to prosjektene er klyngeperspektivet på næringsutvikling. ...
    • Kapitalforvaltning i stiftelser: Styrets oppfatninger av forsvarlig forvaltning 

      Ditlev-Simonsen, Caroline D.; Næss, Knut Myrum (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Samlet bokført egenkapital i norske stiftelser var i 2016 på mer enn 160 milliarder kroner. Samtidig er det lite kunnskap om hvordan stiftelseskapitalen er forvaltet, og hvordan styret i stiftelser arbeider med ...
    • Kapitalvarebegrepet i merverdiavgiftsloven § 9-1 annet ledd bokstav a) 

      Benestad, Jone Lind; Thunberg, Caroline Kristianne (Master thesis, 2018)
      Dagens merverdiavgiftslov representerer en forenkling av merverdiavgiftsloven fra 1969. Formålet med å innføre en forenklet versjon av den eldre loven var blant annet å gjøre det lettere for næringslivet å forstå og ...
    • Kari Traa as in Canada 

      Tollefsen, Kathrine; Maurset, Knut; Mathisen, Martine; Buer, Tina (Bachelor thesis, 2012-01-11)
      Since its inception in 2002, Kari Traa AS, created by the Olympic skier Kari Traa, has experienced great success. Starting out with just toques, it now has an extensive product line. It has become the market leader for ...
    • Kari Traa consultancy report 

      Bårdsen, Margrethe; Grønlid, Rikke; Margel, Helene (Bachelor thesis, 2016-09-23)
      Kari Traa AS is a Norwegian sportswear company that only targets women with their unique and colourful products. It started with Kari Traa and Olympic winner within freestyle skiing. She was inspired to create more than ...
    • Katona og forventningsbarometeret 

      Eggen, Svend Asle (Journal article; Peer reviewed, 2011)
      I 2011 er det 110 år siden ungareren George Katona ble født og 30 år siden han døde. I tillegg er det 20 år siden Norsk Gallup Institutt begynte å planlegge et forventningsbarometer for Norge. Første del av ...
    • Keeping Loyalty Programs Fit for the Digital Age 

      Dorotic, Matilda (Journal article, 2019)
      The omnipresence of loyalty programs (LP) across markets shows that LPs have been one of the most prominent business trends of the last two decades. Besides their traditional stronghold among airlines and grocery retailers, ...