• Amatørteatrets arbeid med inkludering og integrering 

      Peters, Barbara Linnea; Kjølstad, Trine (Bachelor thesis, 2020)
      Denne bacheloroppgaven er skrevet som avsluttende del på det treårige bachelorprogrammet Creative Industries Management ved Handelshøyskolen BI i Oslo. Oppgaven tar for seg i hvilken grad ulike amatørteatre i Oslo og ...
    • Bacheloroppgave i kulturledelse 

      Trøen, Aida Joseph; Bratbak, Nina Flatnes; Johnsen, Therese (Bachelor thesis, 2016)
      Gatekunst er blitt en veldig populær uttrykksform. Flere steder har erfart hvordan gatekunsten kan påvirke det offentlige rom og menneskene som ferdes der. Oslo har lenge holdt fast ved en nulltoleranse for graffiti og ...
    • Bedrifters motivasjon for utøvende kunst på arbeidsplassen 

      Hidle, Johanne Aurora Løvli (Bachelor thesis, 2017)
      I denne oppgaven ser jeg på bedrifter i næringslivets motivasjon for å bruke utøvende kunst på arbeidsplassen, og hvordan dette er forenelig med utøvende kunstneres motivasjon for å drive med kunst. Den grunnleggende ...
    • Content marketing i norsk filmbransje 

      Haug, Tora Vinjar; Winther-Larsen, Henriette (Bachelor thesis, 2017)
      I denne bacheloroppgaven, utarbeidet ved Handelshøyskolen BI våren 2017, tar vi for oss det nye reklamefenomenet content marketing. I oppgaven starter vi med en introduksjon til temaet og plasserer dette i konteksten vi ...
    • Den norske dataspillbransjen 

      Smith, Celine Louise Dyran; Hjorth, Sofia Marie Boffa (Bachelor thesis, 2021)
      Denne bacheloroppgaven vil ta for seg den norske dataspillbransjen, hvor hovedfokuset vil ligge rundt internasjonale forretningsstrategier og mulige faktorer for suksess. Oppgaven vil samtidig sammenligne den norske ...
    • Den tradisjonelle filmdistributørens rolle i strømmeøkonomien 

      Sejersted, Lotte Smiseth (Bachelor thesis, 2021)
      Formålet med studien har vært å få kunnskap om hvordan norske distributører blir påvirket av disse endringene og hvilke muligheter og utfordringer den nye teknologien medfører. Følgende problemstilling er formulert; ...
    • Hologramkonserters inntog i norsk livebransje 

      Jahren, Christina Marie; Cuevas, Juviann; Kvamme, Hanna (Bachelor thesis, 2020)
      Studien tar for seg fenomenet hologramkonserter, og plassen denne underholdningsformen kan få i den norske livebransjen. For å utforske dette nærmere belyser vi konseptet fra flere perspektiver, sett fra et objektivt ...
    • Hvordan bør spillutviklere på det norske markedet prioritere valg av betalingsmodell ut i fra forbrukerens opplevelse av de ulike modellene? 

      Raanaas, Joachim Mohn; Rørby, Rine Malene (Bachelor thesis, 2021)
      Denne oppgaven er avsluttende del av vår bachelorutdanning i Creative Industries Management ved Handelshøyskolen BI i Oslo. Den representerer bredden og dybden av kunnskap vi har opparbeidet gjennom tre år i studier. ...
    • Hvordan kan intern kommunikasjon bidra til økt motivasjon og redusere usikkerhet i Oslo Business Forum 2021: Rethinking Business? 

      Kustås, Anne Astrea; Marheim, Cathrine (Bachelor thesis, 2021)
      I 2016 startet bedriften Oslo Business Forum opp med mål om å utfordre norsk næringsliv og tilstanden den befant seg i. Oslo Business Forum arbeider prosjektbasert med leveranse av betydningsfulle konferanser hovedsakelig ...
    • KI-laget musikk- Lyden av av fremtiden? 

      Pram, Henrik Moksness; Bergset, Eivind; Børresen, Julie Dahlen (Bachelor thesis, 2021)
      Formålet med oppgaven er å identifisere hvilke holdninger konsumentene har til musikk skrevet av kunstig intelligens, hva som danner dem og om holdningene varierer utifra hvordan musikken blir konsumert. Derav fikk vi ...
    • Kulturens rolle i hverdagsintegrering 

      Solheim, Reidun; Høstaker, Frida (Bachelor thesis, 2017)
      Bacheloroppgaven tar for seg hverdagsintegrering i offentlige museum og scenekunstinstitusjoner. Bakgrunnen for temaet er Kulturdepartementets ønske om innspill fra kunst- og kulturvirksomheter sin innsats til ...
    • Kulturentreprenørens vei til egen institusjon 

      Bredvold, Ingrid (Bachelor thesis, 2018)
      Oppgaven er skrevet som et siste selvstendig arbeid etter tre lærerike år på linjen Creative Industries Management ved Handelshøyskolen BI, våren 2018. Jeg har valgt å skrive om kulturelt entreprenørskap på scenekunstfeltet, ...
    • Mennesket bak ministerposten 

      Hafskjold Thoresen, Emilie (Bachelor thesis, 2018)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg Norges kulturministere. Oppgavens formål er å undersøke hva det har å si hvem som til en hver tid besitter rollen som kulturminister. Problemstillingen som har valgt lyder som følger: - ...
    • Merkevarebygging av kunstmuseer 

      Fosse, Maria Ingeborg Bagge; Stageboe, Monika; Haga, Ellen Marie Rødland (Bachelor thesis, 2016)
      Følgende er en bacheloroppgave i kulturledelse, en avsluttende oppgave i utdannelse på Handelshøyskolen BI, bachelor i Kultur og ledelse 2013-2016. Det er mye som kan tyde på at kunstmuseer i Norge de siste årene har ...
    • Musikk, kunst, festival; må man velge? 

      Wensås, Heidi Elisabeth; Sundsfjord, Sandra (Bachelor thesis, 2018)
      Denne bacheloroppgaven er avsluttende for studiet Creative Industries Management ved Handelshøyskolen BI. Gjennomgående diskuteres problemstillingen som omhandler hvorvidt utsmykning på musikkfestivaler blir oppfattet ...
    • Sosial inkludering i det norske kunstfeltet 

      Henningsson, Lina Maria; Vold, May-Linn (Bachelor thesis, 2018)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg publikumsutvikling og sosial inkludering i det norske kunstfeltet. Temaet blir belyst med utgangspunkt i kunstsosiolog Dag Solhjells kretsløpsteori som deler kunstfeltet inn i sosiale ...
    • The Fear of Missing Out in the digital age 

      Overvåg, Frida Adele; Haugen, Julie Marie (Bachelor thesis, 2018)
      I en tidsalder hvor vi stadig får tilgang til profesjonaliserte hjemmetjenester og digitale plattformer, kan vi i teorien snart gjøre alt innenfor husets fire vegger. Samtidig opplever mange av oss at vi gjøres til offer ...