• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Amatørteatrets arbeid med inkludering og integrering

Peters, Barbara Linnea; Kjølstad, Trine
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
2559639.pdf (4.579Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2682916
Date
2020
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [571]
Abstract
Denne bacheloroppgaven er skrevet som avsluttende del på det treårige

bachelorprogrammet Creative Industries Management ved Handelshøyskolen BI i

Oslo. Oppgaven tar for seg i hvilken grad ulike amatørteatre i Oslo og omegn

jobber med inkludering og integrering av barn og unge. Videre ser vi på om

geografisk beliggenhet har noe betydning, og om eventuelle andre faktorer

påvirker arbeidet med inkludering og integrering. Bakgrunnen for denne

bacheloroppgaven kommer av et sterkt fokus i dagens samfunn knyttet til

inkludering av barn og unge. Spesielt har det vært bevissthet rundt inkludering og

integrering for å unngå opplevd utenforskap. Dette synes vi er et svært interessant

tema og ønsker derfor å gå nærmere inn på utfordringer knyttet til dette. Da vi

begge er teaterinteresserte har vi valgt å fokusere på hvordan amatørteatre jobber

med inkludering og integrering av barn og unge.

Det finnes allerede mye forskning knyttet til integrering og inkludering, og vi har

derfor prøvd å begrense oss til nyere rapporter som i hovedsak fokuserer på de

nordiske landene. For å belyse våre funn har vi valgt å trekke inn tre teorier vi

mener kan knyttes opp til vår analyse. Teoriene er dermed med på å styrke og

synliggjøre problemstillingen i oppgaven. Dag Solhjell og Jon Øiens

kretsløpsteori vil ligge til grunn gjennom oppgaven og vil legge føringer for den

videre analysen av våre funn. Videre har vi valgt å bruke David Mitchells formel

for inkluderende utdanning og Nobuko Kawashimas fire strategier for

publikumsutvikling for å få mer tydelighet i analysen.

Vi vil takke alle respondenter som har sagt seg villig til å intervjues til denne

oppgaven. Uten deres samarbeid og gode svar, ville det ikke vært mulig å skrive

vår bacheloroppgave.

Videre vil vi også gi en stor takk til vår veileder, Anne-Britt Gran, for å hjelpe oss

på riktig vei med konstruktive og gode tilbakemeldinger underveis.

Oppgaven har gitt oss dypere innsikt i et spennende og samfunnsaktuelt tema, og

det har vært svært inspirerende å arbeide med denne bacheloroppgaven.
Description
Bacheloroppgave i Creative Industries Management fra Handelshøyskolen BI, 2020
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit