Blar i Bachelor på tittel
Viser treff 516-535 av 817
-
lnnehar terminkurven prediktive egenskaper
(Bachelor thesis, 2022)I september 2019, poster nyhetsbyrået Vox denne korte videosnutten på YouTube. Her omtaler de fenomenet «inverted yield curve», på norsk; en fallende terminkurve. Terminkurven er betegnelsen på rentenes terminkurve basert ... -
Lojal, eller bare rabattgal?
(Bachelor thesis, 2017)Oppgaven vår tar for seg sammenhengen mellom lojalitet og lojalitetsprogram i dagligvarebransjen. Vi synes det er spennende å se hvordan lojalitetsprogram har utviklet seg den senere tiden og i hvilken grad det påvirker ... -
Lojalitetsprogrammer i dagligvarehandelen; hvorfor vil enkelte kunder ikke være medlem?
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven har jeg valgt å se nærmere på lojalitetsprogrammer i dagligvarebransjen. Jeg ønsket å finne ut hvorfor kunder ikke ønsker å bli medlem av lojalitetsprogrammer. Formålet med oppgaven var å kunne se ... -
Luksusmerkevarer
(Bachelor thesis, 2020)Luksuriøse merkevarer skiller seg betydelig fra andre merkevarer i markedet. Det er et interessant faktum å forske på hvorfor etterspørselen etter disse merkevarene er så høy. Vi ønsket å se på hvilke elementer forbrukerne ... -
Lydens rolle på TikTok
(Bachelor thesis, 2023)Dette studiet er utarbeidet ved Handelshøyskolen BI Bergen våren 2023, og baserer seg på temaet lyd og lydeffekter på den sosiale medier plattformen TikTok. Formålet med denne oppgaven er å øke forståelsen av lydens ... -
Lykkelig som liten, hvordan kommunisere som store?
(Bachelor thesis, 2014-09-11)Lykkelig som liten AS er en Trondheimsbasert småbedrift. Bedriften fokuserer på mor- og barn segmentet, og deres produkter er basert på økologiske og naturlige ingredienser. Gjennom denne bacheloroppgaven ved BI Trondheim ... -
Læring gjennom erfaringsoverføring - metoder for effektiv gjennomføring av prosjekter
(Bachelor thesis, 2021)Metoder for læring og erfaringsoverføring har en tendens til å bli nedprioritert i prosjektarbeid. Flere prosjektorganisasjoner ser ikke nytteverdien i slike metoder, og det blir dermed ikke tilrettelagt ressurser til å ... -
Læring og erfaringsoverføring Stavernfestivalen
(Bachelor thesis, 2017)Temaet for denne bacheloroppgaven har vært å se på hvilke grad læring og erfaring overføres fra ett prosjekt til det neste. Som følge av dette har vi begrenset tema ned til en konkret problemstilling ”Hvordan har ... -
Lønnsomhetsanalyse for Solid Entreprenør AS
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgaven har vi tatt for oss en lønnsomhetsanalyse. Solid Entreprenør ønsket at vi skulle gjennomføre en utredning hvor vi så på en mulig overgang fra å investere i eget PC-utstyr til å lease med eller uten ... -
Lønnsomhetsberegninger av "Maudal fornyelsen"
(Bachelor thesis, 2018)Maudal kraftverk er et 90 år gammelt kraftverk som Lyse Produksjon vil fornye. Tidligere har Lyse analysert hvor mye det koster å bygge ut et helt nytt kraftverk og har konkludert at dette ikke vil være en forsvarlig ... -
Maarud Prosjektgull
(Bachelor thesis, 2020)Fører 80 års erfaring med prosjektarbeid automatisk til en høy grad av prosjektmodenhet? Vi har gjennom vår prosjektoppgave forsket på prosjektmodenheten i Maarud. Dette har vi gjort ved hjelp av vår hovedmodell «Project ... -
Maritime fremdriftssystemer
(Bachelor thesis, 2021)Ferge- og hurtigbåtsegmentet har det største utslippsreduksjonspotensialet innen skipssegmentene (KLD, 2020, s. 135), og i 2020 kom regjeringen med et krav om at alle nye fergeanbud skal forutsette lav- eller nullutslipp ... -
Markedsanalyse og verdivurdering av Nordic Semiconductor
(Bachelor thesis, 2015-06-01)Denne bacheloroppgaven i økonomi og administrasjon er skrevet som en avslutning på vårt tre-årige studie ved BI Trondheim. Oppgavens tema er verdsettelse, hvor vi har valg å foreta en verdivurdering av teknologiselskapet ... -
Markedsføring av alternativ behandling i Norge: Kjenner aktørene regelverket godt nok?
(Bachelor thesis, 2021)I denne bacheloroppgaven ser jeg på i hvilken grad alternative behandlere i Norge er kjent med gjeldende lover og regelverk som omhandler markedsføring av sine behandlingstilbud til kunder. Oppgaven skal bidra til å gi ... -
Markedsføring på forbrukerens premisser?
(Bachelor thesis, 2017)Temaet i forestående Bacheloroppgave i merkevarestrategi er native advertising. Hovedformålet med oppgaven er å avdekke hvordan forbrukeres erfaring knyttet til native advertising påvirker deres forutsetning for å ... -
Mathallen
(Bachelor thesis, 2017)Bacheloroppgaven i markedsføring følger ITMRD strukturen, og tar for seg innledning, teori, metode, resultat og drøftelse av funn. Oppgaven omhandler forbrukeratferd i restaurantbransjen, og for å få en bedre innsikt i ... -
Med et progressivt syn på salgsmotivasjon
(Bachelor thesis, 2014-09-12)Denne oppgaven er en bacheloroppgave i fagretningen markedskommunikasjon, MRK 36901, der vi har tatt for oss temaet motivasjon av selgere. Dette er et tema som er svært viktig i næringslivet i dag og for markedskommunikasjon ... -
Mediebransje i omorganisering: Effekter på kommunikasjon og ledelse ved bruk av prosjektprogram
(Bachelor thesis, 2016)Schibsted Norge er landets største mediekonsern, og har etablerte produkter innenfor medier, multimedia og digitale markedsplasser. Mediene opplever en endret konkurransesituasjon i annonsemarkedet, og det er kommet nye ... -
Meland Elektro AS
(Bachelor thesis, 2017)Denne bacheloroppgaven er skrevet på bakgrunn av faget Bedriftsutvikling for små og mellomstore bedrifter, hvor jeg har valgt Meland Elektro AS som min bedrift. Bedriften befinner seg i dag i et marked hvor det er viktig ... -
Melbillelarver som mat
(Bachelor thesis, 2020)Klimaendringene er en av de største og mest aktuelle utfordringene verden står overfor i dag. Samtidig blir vi stadig flere mennesker på jorda, noe som fører til at behovet for mat også øker. Som en konsekvens av dette ...