• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

DNB Eiendom : hvordan vinne kunden?

Hammervold, Linn; Larsen, Stine Drabløs; Nerland, Linn Kristin
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Oppgave 36 - m.navn BTH32031.pdf (433.5Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/94537
Date
2012-10-18
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [817]
Abstract
Denne oppgaven omhandler DNB Eiendom i Trondheim og tar for seg temaet kommunikasjon, hvor problemstillingen er som følger:

“Hvordan kan DNB Eiendom øke sin oppdragsmengde gjennom bruk av riktig kommunikasjon på befaring og under oppdrag?”

Årsaken til at vi har valgt dette problemområdet er fordi vi ønsker å finne ut mer om hva det er som gjør at meglerne oppnår kundens aksept på befaring og hvordan de håndterer sine oppdrag. Dette innebærer blant annet at vi kommer inn på meglers personlige egenskaper, betydningen av relasjoner og kjemi i forhold til pris samt hvilke faktorer som kunden vektlegger i valg av megler.

Vi har i kapittel 2 tatt for oss kommunikasjonsteori, motivasjon, behovsanalysen, relasjonsbygging, spørreteknikker, salgsteknikker, innvendingsmetoder, avslutningsmetoder og påvirkning fordi det er relevant i forhold til en meglers hverdag.

I kapittel 3 kommer vi inn på valg av forskningsdesign, utforming av undersøkelsen, bruk av primær- og sekundærdata, utvalg, intervjuguiden(e), datainnhenting, validitet, reliabilitet og målefeil.

Gjennom kapittel 4 presenteres de funn som blir gjort i undersøkelsen, før vi i kapittel 5 sammenstiller og drøfter funnene på kryss av intervjugruppene. Her knyttes også teorien opp mot funnene, før det konkluderes.

Til slutt kommer vi i kapittel 6 med våre anbefalinger på basis av konklusjonene som er gjort tidligere.
Description
Bacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg fra Handelshøyskolen BI, 2012

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit