Blar i BI Open på tittel
Viser treff 590-609 av 6600
-
Bruk av ikke-finansiell prestasjonsmåling i norske produksjonsbedrifter
(Journal article; Peer reviewed, 2018)I de senere årene har prestasjonsmåling kommet i fokus, og særlig ikke-finansielle nøkkeltall og såkalt balansert målstyring har blitt stadig viktigere. I denne studien ser vi nærmere på bruk av ikke-finansiell prestasjonsmåling ... -
Bruk av innholdsmarkedsføring i kundeklubber
(Bachelor thesis, 2017)”Hvordan er forbrukernes holdning til kundeklubber i kosmetikkbransjen i dag, og hvordan kan innholdsmarkedsføring benyttes for å øke kundeklubbenes attraktivitet?” I denne bacheloroppgaven har jeg valgt å se på to ... -
Bruk av investeringsanalysemetoder og avkastningskrav: Norge anno 2012
(Journal article; Peer reviewed, 2013)Temaet for denne artikkelen er bruk av investeringsanalysemetoder og avkastningskrav blant Norges 500 største bedrifter. Undersøkelsen artikkelen bygger på, viser at nåverdimetoden og vektet totalavkastningskrav er mest ... -
Bruk av kjente ansikt i markedskommunikasjonen
(Bachelor thesis, 2018)I denne oppgaven var målet å se på hvilken effekt kjente ansikt har i markedskommunikasjon gjennom sosiale medier. Fokuset er rettet mot å bruke et “kjent ansikt” som et virkemiddel til å nå ut til forbrukere. Denne ... -
Bruk av robotisert prosessautomasjon (RPA) i Helse Vest IKT
(Bachelor thesis, 2018)Helse Vest IKT AS er et heleid datterselskap av Helse Vest RHF og har som formål å bidra til en bedre helsetjeneste ved innovativ bruk av IKT løsninger. Dette gjøres for å forenkle pasienthåndteringen i vid forstand. De ... -
Bruk kompetansen din når du tar samfunnsansvar!
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Samfunnsansvar (CSR) har etter hvert blitt sett på som en hygienefaktor (Herzberg, 1959) i norsk næringsliv. Alle gjør det. Noen med en klar strategi, andre uten. Men kan samsvar mellom selskapets kjernekompetanse og valg ... -
Bruken av særnamsmyndighet ved utleggsforretning
(Master thesis, 2019)Det er Skatteetaten sin oppgave å fastsette og innkreve merverdiavgiftskrav. Reglene for innfordring av disse kravene fremgår av skattebetalingsloven. Formålet med loven er å sikre at statens inntektsstrøm går som ... -
Bruker Vintervoll prinsippene i PRINCE2?
(Bachelor thesis, 2021)denne oppgaven viser vi til temaet prosjektstyring. Hensikten med denne oppgaven er å få en grunnleggende oversikt over og kunnskap om hvordan Vintervoll gjennomfører prosjektstyringen sin ved Lilleby byggeprosjekt. Vi ... -
Brukerbetaling i lokalaviser – en trussel for bruksmangfold og lokaldemokrati?
(Chapter, 2021)Mediepolitikken i Norge legger særlig vekt på å sikre tilgang til lokale medier i hele landet for å stimulere en felles, åpen og opplyst offentlig samtale. Denne ambisjonen er knyttet til en overordnet målsetting om å bidra ... -
Brukerdrevet innovasjon i Norge
(Journal article; Peer reviewed, 2008)Konkurranse basert på innovasjon er en motor i den kunnskapsbaserte økonomien. Artikkelen beskriver situasjonen for brukerdrevet innovasjon i Norge. Dette inkluderer forsknings- og utviklingsinvesteringer, tenkning vedrørende ... -
Brukeres motiver til å følge bedriftsprofiler på Instagram
(Bachelor thesis, 2020)Denne bacheloroppgaven er bygd opp etter ITMRD strukturen og består derfor av innledning, teori, metode, resultat og drøfting med konklusjon. Brukere på Instagram velger selv å følge bedriftsprofiler og utsetter seg ... -
Brukergenerert innhold - #Repost En kvalitativ studie av effekten ved bedriftens bruk av brukergenerert innhold gjennom Instagram
(Bachelor thesis, 2020)Vi ønsker i denne bachelor oppgaven å undersøke effekten ved bedriftenes bruk av brukergenerert innhold gjennom plattformen Instagram. Vi ønsker å undersøke dette nærmere da det finnes lite informasjon om påvirkningen ... -
Brukes pensjoner som resultatstyringsverktøy av børsnoterte foretak i Norge?
(Master thesis, 2014-02-19)Oppgaven tar for seg analyser av om årsregnskapene til børsnoterte foretak i Norge viser indikasjoner på resultatstyring i forbindelse med regnskapsføring av pensjoner. Analysen omfatter statistisk testing av om det er ... -
Bry Deg - si nei til narkotika
(Bachelor thesis, 2019)Bacheloroppgaven fra studielinjen Kommunikasjonsledelse tar for seg en gjennomtenkt kampanje for prosjektet Bry Deg – si nei til narkotika v/ Handelshøyskolen BI, Bergen. Vår samarbeidspartner er NNPF, og herunder deres ... -
Brøøl, distruptiv ølproduksjon
(Master thesis, 2022)Gammelt brød blir i stor grad brukt til dyrefôr. Masken, eller kornrestene som blir igjen etter produksjon av øl, brukes også som dyrefôr. Begge har næringsegenskaper som gjør dem egnet som fôr. I denne oppgaven gir jeg ... -
BTH 25321 Bacheloroppgave - Prosjektledelse
(Bachelor thesis, 2017)Kunsthøgskolen i Oslo er Norges største statlige utdanningsinstitusjon for kunstnere og designere. Høgskolen har hverken mange eller store interne prosjekter, men etter et møte i ledergruppen, januar 2017, ble det satt ... -
Budskapsvinkling i bloddonasjon og den modererende effekten av altruisme
(Bachelor thesis, 2021)Denne bacheloroppgaven tar for seg tematikken bloddonasjon og hvordan en skal utforme kampanjer og reklamer for effektivt å rekruttere frivillige bloddonore. I denne sammenhengen tar vi for oss budskapsvinkling med negativ ... -
Build it and they will come: Analysis of an online deliberation initiative
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Public and private investments are increasingly being directed towards the development of ICTs for the construction of more inclusive and connected communities. Labelled as Collective Awareness Platforms (CAPs) under the ... -
Build it and They will Come: Analysis of an Online Deliberation Initiative
(Peer reviewed; Journal article, 2017)Public and private investments are increasingly being directed towards the development of ICTs for the construction of more inclusive and connected communities. Labelled as Collective Awareness Platforms (CAPs) under the ... -
Building Authenticity in Brand Activism: Evaluating Consumer Trust Through Fit and Engagement
(Master thesis, 2024)This study explores how consumers react to social brand activism, highlighting how important perceived authenticity is in influencing consumers' sense of trust. Corporate involvement in socio-political concerns, or brand ...